Orbis raportează creșteri în toate țările din Europa de Est în care operează hoteluri

rezultateorbisGrupul hotelier Orbis anunță creșteri ale indicatorilor operaționali în toate țările din Europa de Est în care operează hoteluri, pentru primul trimestru al acestui an.

După un an 2015 de succes, continuăm să înregistrăm rezultate operaționale și financiare solide și în T1 2016. Realizările sunt determinate de strategia Orbis pusă în aplicare în contextul economic favorabil din regiune. Grupul rămâne concentrat pe trei piloni principali: Oameni - construirea unei organizații care se bazează pe aptitudinile angajaților și plasarea oaspeților hotelurilor în centrul acțiunilor noastre; Performanța - să ne concentrăm eforturile către atingerea excelenței operaționale și oferirea de servicii de cea mai bună calitate; Portofoliu - extinderea rețelei hoteliere în regiune și continuarea optimizării bilanțului”, declară Gilles Clavie, Președinte și CEO al Orbis S.A.

Rezultate financiare și operaționale

Veniturile Orbis au crescut până la 56.8 milioane de euro, cu 7,9% peste valoarea înregistrată anul trecut. Veniturile grupului înainte dobânzi, impozite, amortizare și chirii (EBITDAR) au totalizat 11.8 milioane de euro, iar veniturile operaționale (EBITDA) s-au ridicat la 6.1 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă de 1.9 milioane de euro în primul trimestru al anului.

În T1 2016 rezultatele operaționale foarte bune ale Grupului Orbis sunt confirmate de o creștere de 8,1% a RevPAR like-for-like (venitul zilnic per camera disponibilă, fără a ține cont de expansiune), care s-a ridicat la 26,2 euro. Acest rezultat a fost obținut, în principal, datorită creșterii costului mediu per camera (ARR), care a fost de 47 de euro like-for-like (o creștere de 4,1% în T1 2016). Rata de ocupare s-a ridicat la 55,8% (o creștere de 2,1 puncte procentuale, comparativ cu rezultatele de anul trecut). În toate țările din Europa de Est, unde Orbis operează hoteluri, s-au înregistrat creșteri ale indicatorilor operaționali.

Dezvoltarea portofoliului și managementul activelor

În T1 Orbis Group a fost foarte activ în dezvoltarea rețelei hoteliere. Compania a semnat 5 noi acorduri de management pentru hoteluri situate în Varșovia, Budapesta și Sofia. Un număr de 705 camere de hotel se vor adăuga rețelei în viitorul apropiat. Mai mult decât atât, în 2016, 7 hoteluri noi (702 camere în total) se vor alătura Grupului ca urmare a unor acorduri de franciză deja semnate. În afară de expansiunea în sisteme de franciză și management, Orbis intenționează să finalizeze propriul proiect de dezvoltare care include hotelurile Mercure Old Town din Cracovia (200 de camere) și ibis Gdansk (120 de camere), hoteluri ce vor fi deschise în a doua jumătate a lui 2016.

În conformitate cu planul de management al activelor, Orbis a finalizat în primul trimestru din 2016 o tranzacție de tip buy-back pentru două dintre hotelurile sale închiriate: Mercure Budapest City Center și ibis Budapest Heroes’ Square. Acest pas permite reducerea costurilor de închiriere și un management hotelier mai eficient. În viitor, ar putea fi incheiate mai multe astfel de tranzacții de tip buy-back. Cu scopul de a-și optimiza portofoliul de active, Compania a semnat, de asemenea, acorduri preliminare de vânzare și răscumpărare a francizei pentru hotelul său Mercure Mragowo Resort & Spa. Hotelul este deja operat de noul investitor.

Cheltuielile CAPEX au însumat 33.1 milioane PLN în cursul primului trimestru. Acestea au fost direcționate către finanțarea tranzacțiilor tip buy-back, a proiectelor de dezvoltare și a lucrărilor de modernizare, din care 3.2 milioane PLN au fost alocate pentru finanțarea modernizării hotelurilor și a noilor proiecte de dezvoltare.

Performanța operatională solidă și fluxul bun de numerar, susținute de previziunile pozitive stabile pentru viitorul apropiat, au permis Consiliului de Administrație să recomande Consiliului de Supraveghere plata dividendelor la valoarea de 1,5 PLN per acțiune. Credem că performanța foarte bună a companiei în T1 va fi continuată pe tot parcursul anului și vom livra rezultate solide, care se vor traduce în valoare adăugată pentru acționarii noștri”, sumarizează Gilles Clavie.

Grupul hotelier Orbis este cel mai mare lanț de hoteluri din Polonia și Europa Centrală. Orbis deține peste 100 de hoteluri și este singurul licențiator pentru toate brandurile Accor în 16 țări: Bosnia și Herzegovina, Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Slovenia. Grupul are în total aproximativ 19.000 camere. Hotelurile operează sub brandurile Sofitel, Pullman, M Gallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles și ibis budget. Aceste branduri, recunoscute în toată lumea, oferă servicii de calitate la diferite standarde, variind de la lux de 5 stele la hoteluri buget de 1 stea.