Milioane de euro investiți în renovarea hotelurilor vechi, în timp ce investițiile noi sunt în scădere

hotellidorenovareAflată în ușoară scădere față de anii precedenți, industria hotelieră din România s-a orientat spre hotelurile vechi, care au stat ani la rând în paragină, în așteptarea unor investitori suficient de curajoși să aloce câteva milioane de euro pentru a le reda gloria de altădată.

Ruinele se transformă în hoteluri de lux

Fiind vorba de clădiri istorice, e de înțeles că investițiile se ridică la milioane de euro și nu lasă loc de compromisuri. În calitate de clădiri emblemă în localitățile în care au fost construite,  notorietatea lor este onorată prin transformarea lor în hoteluri de lux, încadrate la 4 sau 5 stele. ”Go big or go home”,  cum ar spune americanii.

Călcând pe urmele unor hoteluri cu tradiție ca Hotel Cișmigiu sau Hotel Grivița din București, Hotelul Continental din Cluj-Napoca a început anul acesta tranziția de la clădire în ruină, la hotel de 5 stele. Investiția pentru renovarea și reamenajarea clădirii monument a fost estimată de către proprietar la 7,5 milioane de euro, iar termenul de șantier estimat e de trei ani, clădirea urmând să fie pusă în funcțiune etapizat. Conform datelor afișate pe portalul raportuldeinvestitii.ro, în momentul de față se lucrează la consolidarea fațadelor, lucrare care necesită atenție deosebită, imobilul fiind clădire istorică.

Alt hotel-ruină care este cu un pas mai aproape de lux este Hotelul Lido de pe Bulevardul Magheru din București. Deoarece prețul despre care se discută că îl cer proprietarii - 60 de milioane de euro - i-a speriat pe mulți investitori, doi oameni de afaceri români au găsit o cale de mijloc și sunt în negocieri acum pentru a închiria clădirea pentru 15 ani, urmând să investească în modernizarea acesteia 8 milioane de euro. Semnarea contractului a fost preconizată pentru jumătatea lunii mai, iar hotelul ar urma să fie deschis în 2 ani. Toate cele 119 camere vor fi refăcute complet și redotate, dar fațada va fi păstrată, cu modificări minore.

Cel mai cunoscut hotel din Brașov, Aro Palace, se află de mai mulți ani într-o situație destul de ingrată: un corp al hotelului a devenit în 2005 prima structură de 5 stele din localitate, în timp ce al doilea corp stă închis din 2012, pentru că, nefiind modernizat, nu mai dădea bine pe lângă vecinul său de lux. Situația e pe cale să fie remediată cu o investiție estimată la 14,4 milioane de euro - bani pe care acționarii hotelului vor să îi obțină din fonduri europene. Hotelul ar urma să se transforme într-o unitate de cazare de 4 stele, aceasta fiind categoria de confort cea mai căutată de oamenii de afaceri care ajung în Brașov.

Continuarea articolului, semnat de Andreea Tarau - Content Marketing Specialist IBC Focus, o puteți citi în ediția următoare a revistei Horeca România.

Sursă foto: www.agerpres.ro


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok