Grupul hotelier Accor a achiziționat FRHI Hotels & Resorts

Grupul hotelier Accor a anunțat oficial achiziția FRHI Hotels & Resorts și a celor 3 branduri hoteliere de lux ale sale: Fairmont, Raffles și Swissôtel. Această tranzacție poziționează AccorHotels ca jucător-lider pe piața globală a hotelurilor de lux, îi consolidează potențialul de creștere pe termen lung și amplifică semnificativ prezența companiei în America de Nord, cea mai mare și cea mai influentă piață de consum din lume, informează reprezentanții companiei.

accorhotels2

Rețeaua globală AccorHotels se îmbogățește astfel cu un portofoliu de mărci admirate la nivel global, ce cuprinde managementul multora dintre cele mai reprezentative hoteluri istorice ale lumii situate în orașe strategice de pe glob, printre care: The Savoy din Londra, Raffles Singapore, Fairmont San Francisco, New York Plaza, Fairmont Le Château Frontenac din Quebec City și Le Royal Monceau Raffles Paris.

Astăzi (12 iulie 2016, n.r.) este o zi excelentă pentru grupul nostru. Achiziția celor 3 branduri hoteliere de lux emblematice reprezintă un punct de reper istoric pentru AccorHotels. Această achiziție va deschide perspective de creștere uimitoare, va ridica prezența noastră internațională la cote fără precedent și va crea valoare pe termen lung”, a declarat Sébastien Bazin, Președinte și CEO Accor Hotels.

branduriFRHI

Detalii despre tranzacție

Tranzacția cu Qatar Investment Authority (QIA) și Kingdom Holding Company (KHC) a cuprins o plată în numerar de 840 milioane de dolari (adică 768 milioane de euro) și o emisiune de 46,7 milioane de acțiuni AccorHotels, în schimbul acțiunilor FRHI. Tranzacția conferă QIA și KHC o participație de 10,4% respectiv 5,8% la capitalul social al AccorHotels. Ali Bouzarif și Aziz Aluthman Fakhroo din partea QIA și Sarmad Zok din partea KHC se vor alătura Consiliului de Administrație al AccorHotels.

Accor Hotels intenționază să genereze circa 65 milioane euro în venituri și sinergii de costuri datorită combinației de branduri, maximizarea câștigurilor, creșterea eficienței inițiativelor de marketing, vânzări & canale de distribuție și optimizarea costurilor de suport. Îmbunătățiri semnificative vor fi de asemenea realizate și în termeni de ‘customer data’, datorită integrării bazei de date a FRHI Hotels&Resorts, care include 3 milioane de membri în programul de loialitate, dintre care 75% sunt în America de Nord.

FRHI Hotels & Resorts cuprinde 154 de unități hoteliere, dintre care 40 în curs de dezvoltare, și totalizează 56.000 de camere în 34 de țări de pe cinci continente. Majoritatea hotelurilor sunt operate sub contracte de management pe termen lung, cu o durată medie de 30 de ani, șase hoteluri sunt închiriate și unul aparține companiei. 45.000 de angajați lucrează în serviciul brandurilor Fairmont, Raffles și Swissôtel în întreaga lume.