Orbis Hotel Group raportează rezultate financiare record în primul semestru din 2016

orbishotelgroupdezvoltareOrbis Hotel Group, cel mai mare lanț hotelier din Europa Centrală, raportează rezultate financiare record în primul semestru din 2016 și anunță totodată noi planuri dezvoltare ce prevăd deschiderea a 23 de hoteluri în următorii 2 ani.  

După un an 2015 în care Grupul a înregistrat performanțe semnificative, rezultatele noastre au continuat să crească într-un ritm remarcabil și în S1 2016. Orbis se poate mândri cu o creștere de două cifre a veniturilor RevPAR (venituri pe camera disponibilă), de 10,2%, față de S1 2015, datorită creșterii indicatorilor operaționali (de 1,9 puncte procentuale pentru rata de ocupare și 6,9% pentru tariful mediu pe cameră) în regiunea de est a Europei. Performanța financiară a înregistrat un nivel record, cu o creștere de +8,2% a veniturilor, până la 146,1 milioane de euro și EBITDA de 37,5 milioane de euro, în creștere cu 14,8% față de același interval din 2015. Sunt mândru de echipele Orbis, care au avut un rol important în a da viață Strategiei companiei. Am reușit grație devotamentului lor, spiritului competitiv pe care îl împărtășim și situației economice favorabile.”, a declarat Gilles Clavie, Președinte și CEO al Orbis S.A.

Dezvoltarea portofoliului și administrarea activelor  

Accesul pe noi piețe din regiune, în ianuarie 2015, a crescut agilitatea Orbis și a deschis noi posibilități de a consolida valoarea companiei pentru acționari. Cu scopul de a opera un portofoliu  optim  de  hoteluri, compania și-a alocat eficient capitalurile pentru administrarea activelor. În S1 2016, s-a realizat cu succes tranzacția de buy-back a două hoteluri închiriate din Budapesta, iar Consiliul de Administrație nu exclude alte astfel de tranzacții potențiale, care ar permite o gestionare mai eficientă a hotelurilor. 

În același timp, tranzacțiile de vânzare și ulterior administrare în franciză a unor hoteluri non-strategice ilustrează abordarea Orbis în ceea ce privește o restructurare activă a portofoliului grupului. Aceasta permite companiei să realoce capitaluri către investiții mai profitabile în hoteluri noi, situate în destinații cheie și să finanțeze îmbunătățiri ale hotelurilor deja existente.   

În primul semestru din 2016, Orbis și-a consolidat poziția de lider de piață prin deschiderea a 6 noi hoteluri în franciză, care cumulează aproape 650 de camere noi. Mai mult decât atât, s-au semnat 6 noi contracte de franciză sau de management, care vor aduce pe piață noi hoteluri în curând. Țintind o creștere sustenabilă, calendarul de dezvoltare cuprinde 23 de hoteluri ce urmează să se deschidă în următorii 2 ani.

Îmi manifest satisfacția cu privire la performanțele Orbis din prima jumătate a anului 2016. Optimismul nostru se reflectă deja în previziunile EBITDA pentru  întreg 2016, care se situează la 82,2 - 84,5  milioane de euro. Privind  în  perspectivă, suntem în grafic cu obiectivele propuse și încă avem ținte ambițioase de atins în ceea ce privește dezvoltarea portofoliului și eficiența Grupului. Am așteptări mari referitor la consolidarea poziției noastre de lider în regiune.“, a sumarizat Gilles Clavie.

Grupul hotelier Orbis este cel mai mare lanț de hoteluri din Polonia și Europa Centrală. Orbis deține peste 100 de hoteluri și este singurul licențiator pentru toate brandurile Accor în 16 țări: Bosnia și Herzegovina, Bulgaria,  Croația, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Slovenia. Grupul are în total aproximativ 19.000 camere. Hotelurile operează sub brandurile Sofitel, Pullman, M Gallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles și ibis budget. Aceste branduri, recunoscute în toată lumea,  oferă servicii de calitate la diferite standarde, variind de la lux de 5 stele la hoteluri buget de 1 stea.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok