Profilare, Segmentare, Relevanță în campaniile digitale pentru hoteluri

campaniidigitalehoteluriAproape orice specialist în marketing susține că o strategie corectă de marketing constă în segmentare, targetare și poziționare. După această abordare, piața consistă într-un număr de grupuri relativ omogene, fiecare având nevoi și dorințe distincte. Marketerii încearcă să identifice acele segmente de piață și activitățile de marketing pe care hotelul le poate satisface mai bine decât competiția și să propună o poziționare a ofertei atrăgătoare pentru segmentele targetate.

În această abordare strategică este critică selecția segmentelor de targetat și a celor de ignorat. Segmentarea presupune o decizie conștientă de a ignora anumite părți ale pieței și a se concentra doar pe anumite segmente (David Aaker).

Pe de altă parte, concentrarea pe segmentul greșit duce la diminuarea profitabilității. Din nefericire, multe hoteluri își cheltuie bugetul pe campanii care targetează segmente cu oferte la care există o probabilitate mică de răspuns. Ca urmare, oaspeții simt că hotelul nu oferă servicii care se potrivesc cu nevoile lor și pot alege un hotel competitor.

segmentare1

Campaniile online vă pot ajuta să comunicați doar pentru segmentele relevante oferta hotelului vostru. Înainte de a alege segmentele, trebuie însă să fie foarte clar profilul clientului care este cel mai bun respondent la ofertă dumneavoastră. Este important să vă înțelegeți oaspeții pentru a oferi experiențe și oferte relevante.

Sărbătorile de iarnă sunt o ocazie excelentă de a strânge date despre oaspeți și de a-i profila pentru a folosi aceste informații în campaniile ulterioare.

Înainte de a vă pune problema unor research-uri costisitoare, puteți să aveți în vedere câteva procedee simple și ușor de implementat.

Sondajele

Oaspeții precedenți sunt o sursă de informație calificată. Poți trimite sondaje post-sejur pentru a afla informații valoroase despre experiența și scopul călătoriei, precum și alte detalii despre comportamentul oaspetelui pe perioada sejurului. Acest lucru te ajută să configurezi experiențe si oferte cât mai customizate.

Review-uri Online: sunt o bună modalitate de a extrage informație utilă. Oaspeții menționează ce le-a displăcut sau plăcut și ce ar fi putut fi mai bine. Folosește această informație! Desigur, nu toți oaspeții sunt identici, fiecare are așteptări diferite, dar este de ajutor să știi din ce categorie fac parte și, după ce le înțelegeți nevoile, să îi targetezi cu oferta relevantă.

Analytics: În meniul Audience din Google Analytics pot fi găsite multe informații utile despre oaspeți: date demografice, interese, unde trăiesc și ce limbă vorbesc etc. Aceaste informații te pot ajuta să realizezi campanii targetate și să operezi diferite optimizări. Dacă descoperi că ai mulți vizitatori din Germania, de exemplu, poți realiza o campanie în limbă germană sau să generezi conținut în această limbă.

Facebook Insights: este o funcționalitate excelentă care furnizează date demografice despre utilizatorii tăi (în ce proporție sunt femei sau bărbați, din ce oraș/țară sunt, ce limbă vorbesc etc). Facebook îți permite să targetezi grupuri foarte specifice de utilizatori si sa testezi diferite concepte de marketing.

Comparând datele din diferite surse, vei remarca similarități. Folosește aceste similarități pentru a înțelege ce își doresc oaspeții. Cu cât vei înțelege mai devreme ce marketezi cu atât va fi mai ușor să le oferi ce este relevant pentru ei.

Articol scris de Adriana Căpraru, Business Developer www.toubik.com, în ediția 79 a revistei Horeca România. 


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok