Povestea unei afilieri la un lanț hotelier internațional

  • De la “City Plaza” la “DoubleTree by Hilton”

Multiplele avantaje aduse de afilierea la un lanț hotelier internațional, printre care vizibilitatea, accesul la sisteme globale de distribuție - unele foarte greu (dacă nu imposibil) de penetrat pentru operatorii independenți - sau creșterea prestigiului și a credibilității hotelului, fac din ce în ce mai tentantă opțiunea afilierii la un brand internațional, pentru hotelierii români. Un brand internațional înseamnă de fapt o promisiune făcută clientului, căruia i se garantează că va beneficia de aceleași servicii, la aceeași calitate, indiferent în ce țară/oraș se află hotelul la care alege să se cazeze. 

În ultimii ani, tot mai multe hoteluri independente s-au afiliat unor branduri internaționale, sporind astfel prezența acestor branduri pe piața locală și aducând un suflu nou industriei hoteliere, care s-a tradus prin creșterea calității serviciilor hoteliere. Anul 2017 aduce noi afilieri pe piața locală, un exemplu în acest sens fiind afilierea hotelului de 5 stele City Plaza din Cluj-Napoca la brandul hotelier DoubleTree by Hilton.

Despre decizia de a afilia hotelul la un brand internațional și ce presupune, concret, pentru hotelul City Plaza conversia la brandul DoubleTree by Hilton, ne-a povestit Andreea Bălaj, General Manager Hotel City Plaza. 

cityplaza1

Când și de ce ați luat decizia de a afilia hotelul City Plaza la brandul DoubleTree by Hilton?

Andreea Bălaj, General Manager Hotel City Plaza: Din punct de vedere al operatorilor hotelieri, în Cluj-Napoca a crescut competitivitatea pieței, interesul pentru calitate și orientarea către oaspeți.

Iar prin prisma oaspeților, a crescut nivelul de așteptări și exigența în ceea ce privește raportul beneficii - prețul serviciilor la care aceștia se așteaptă. Evident că raportarea nu se face doar la piața locală, ci și la experiențele anterioare din alte piețe europene sau globale ale oaspetelui.

Astfel, pentru a fi mereu în topul așteptărilor oaspeților, în orice business trebuie să putem să ne reinventăm. Iar afilierea la un lanț hotelier internațional a fost luată în considerare acum 2 ani și reprezintă pentru Hotelul City Plaza provocarea reinventării.

De ce DoubleTree by Hilton și nu alt brand internațional?

În momentul în care se ia decizia de afiliere la un lanț hotelier internațional, se ține cont de o serie întreagă de factori: poziționarea hotelului, cu serviciile și facilitățile pe care le oferă, piața în care acesta funcționează și ce alte branduri hoteliere mai există la momentul actual aici, valori, misiune și organizație în sine, cu toate obiectivele pe care le are în vedere hotelul pe aceste direcții.

Pe de altă parte, toate discuțiile privind conversia unui hotel către un brand internațional au în vedere și politica de expansiune într-o anumită zonă a lanțului internațional, cu toate beneficiile pe care acesta le poate obține din colaborarea cu unitatea hotelieră cu care se dorește un astfel de parteneriat.

Astfel, conversia către un brand internațional și nu către un altul se face ținând cont de condițiile menționate mai sus.

Ce modificări / îmbunătățiri au fost aduse hotelului pentru a se încadra în standardele DoubleTree by Hilton? Ce a presupus, concret, pentru hotelul City Plaza, conversia la acest brand?

Conversia către un lanț hotelier internațional presupune alinierea la standardele pe care brandul le are stabilite pentru categoria de clienți vizată. Astfel, la hotelul City Plaza am efectuat o serie de renovări, inclusiv modernizarea camerelor și a spațiilor pentru organizarea evenimentelor, pentru a asigura alinierea cu standardele internaționale și așteptările oapeților DoubleTree by Hilton.

rebranduirecityplazacluj

Ce avantaje considerați că aduce hotelului City Plaza afilierea la un lanț internațional?

În momentul de față, brandul City Plaza este asociat pe piața locală cu: profesionalism, dedicare, implicare, flexibilitate, echipă, eficiență. Evident că afilierea la un brand recunoscut la nivel internațional nu va face altceva decât să confirme sau să crească și mai mult calitatea serviciilor și facilităților oferite clienților, prin alinierea la standardele aduse de brand. Un accent deosebit se pune pe confortul de care se vor bucura toți oaspeții noștri. Practic, fursecul cald cu ciocolată primit la sosire este doar începutul experienței de ospitalitate conturată prin ceea ce înseamnă lanțul internațional și nu doar o simplă cazare într-un hotel oarecare.

Cum credeți că va influența această afiliere rezultatele operaționale ale hotelului?

În momentul de față, politica hotelului City Plaza are o componentă importantă de customer service. Faptul că vom funcționa în curând sub umbrela unui brand internațional va însemna o garanție în plus pentru clienți a nivelului la care le vor fi oferite facilitățile și serviciile în cadrul hotelului nostru. Din punct de vedere operațional, toate activitățile vor fi trecute prin prisma standardelor brandului.

Cum vedeți piața hotelieră clujeană din perspectiva prezenței lanțurilor internaționale pe plan local?

Piața hotelieră clujeană a cunoscut o expansiune după anii 2000, când în Cluj existau 30 de hoteluri, dintre care 11 se construiseră în 2004. Din statisticile de specialitate a reieșit faptul că peste 90% din turiștii anului 2000 ajungeau în Cluj în scop de business. Astfel, se vorbea aproape exclusiv de turismul de afaceri. Evident că lucrurile au evoluat în turism direct proporțional cu restul domeniilor din oraș. În anul 2007, numărul unităților de cazare din Cluj a ajuns la 70 de unități, iar în momentul de față vorbim de peste 300 de unități de cazare.

Dezvoltarea economică a orașului Cluj-Napoca și a infrastructurii, modernizarea aeroportului internațional din oraș, construirea stadionului Cluj Arena și a Sălii Polivalente susțin în continuare turismul de business din oraș. În plus, promovarea obiectivelor turistice din oraș și creșterea apetitului pentru diverse evenimente (culturale, sportive, de entertainment) au dus la completarea profilului turistului clujean: pe lângă turistul de business, la Cluj se poate vorbi în momentul de față și de un turist de leisure.

Toate aceste aspecte n-au făcut altceva decât să ducă la creșterea cererii privind serviciile hoteliere. Acest lucru se reflectă din plin și în interesul crescut al lanțurilor internaționale de a avea unități de cazare aici.  

Începând cu ce dată va opera, oficial, hotelul sub brandul DoubleTree by Hilton?

În momentul de față se continuă procesul de renovare al spațiilor din hotel și estimăm trecerea oficială a hotelului sub brand-ul DoubleTree by Hilton în prima jumătate a anului 2017.

Interviu realizat de Diana SBÂRCEA pentru ediția 81 a revistei Horeca România.


Adauga comentariu


Security code
Refresh

Cele mai citite articole

Prev Next