Hilton este cel mai valoros brand hotelier din lume și în 2018

Pentru al treilea an consecutiv, Hilton este cel mai valoros brand hotelier din lume, cu o valoare de brand de 6,3 miliarde de dolari, potrivit clasamentului celor mai valoroase branduri hoteliere din lume realizat anual de Brand Finance. Deși și-a menținut poziția fruntașă, Hilton a înregistrat o scădere de 24% a valorii de brand față de anul trecut, iar distanța față de ocupantul locului 2, Marriott, s-a redus semnificativ.

Top 10 cele mai valoroase branduri hoteliere din lume în 2018 (sursa: www.brandfinance.com)

top10brandurihoteliere

În schimb, Marriott, a cărei valoare de brand este estimată anul acesta la 5,5 miliarde de dolari, și-a îmbunătățit valoarea brandului cu 8% față de anul precedent, pe fondul creșterii veniturilor. O forță mortice din spatele creșterii Marriott o reprezintă achiziția Starwood din 2016, care a crescut numărul de proprietăți a companiei cu 40%. Ca parte a restructurării portofoliului Starwood, compania a mutat camere de la Sheraton la Mariott, maximizând astfel profitabilitatea mărcii ei emblematice. Acest lucru a influențat și valoarea brandului Sheraton, care a scăzut cu 50%, la 1.9 miliarde de dolari în acest an.

Trendul din clasament reflectă succesul strategiei de expansiune a Marriott, lucru care va continua să exercite un impact pozitiv asupra valorii brandului în viitor. Va fi interesant să vedem dacă Marriott depășește Hilton și își va revendica în 2019 titlul de cel mai valoros brand hotelier”, afirmă reprezentanții Brand Finance.

Potrivit acestora, cea mai mare amenințare la adresa industriei hoteliere este creșterea site-urilor precum Airbnb. Deși Airbnb nu este inclus în acest clasament, în virtutea faptului că nu deține proprietăți, valoarea de brand a Airbnb a crescut cu peste 51%, la peste 5,5 miliarde dolari în acest an. Este pentru prima dată când valoarea de brand a Airbnb depășește valoarea tuturor brandurilor hoteliere din top - cu excepția Hilton.

Dar, având în vedere trendul descendent al Hilton, nu va fi surprinzător să vedem că Airbnb va depăși toate brandurile hoteliere din clasamentul celor mai valoase branduri hoteliere din lume în 2019”, subliniază reprezentanții Brand Finance.

Mai mult, Airbnb ar putea intra în curând într-o competiție mai directă cu hotelurile pe măsură ce începe să targheteze călătorii de business, prin intermediul programului “Airbnb for Business”, lansat în a doua jumătate a anului 2017.

"Timpul va arăta dacă hotelurile vor colabora cu Airbnb în viitor sau dacă vor încerca să concureze oferind servicii autentice și personalizate consumatorilor, ridicând ștafeta în ceea ce privește experiența oaspeților", mai spun reprezentanții Brand Finance.

Vizualizează AICI lista completă a celor mai valoroase branduri hoteliere din lume în 2018. 


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok