INTERVIU: “Există o lipsă de hoteluri pe piață, în special hoteluri de brand internațional”

apexalliancehotelmanagementRomânia are nevoie de mai multe hoteluri, mai ales de hoteluri afiliate la branduri hoteliere internaționale, este de părere Brigita Aleksandraviciute, Development Director la compania Apex Alliance Hotel Management. Impulsionată de numărul mic de hoteluri afiliate la branduri internaționale de pe piața locală și de îmbunătățirea situației economice a României, compania Apex Alliance - care deține în prezent hotelul Hilton Garden Inn Bucharest Old Town - a anunțat construcția a 4 noi hoteluri în capitala României, precum și intenția de a pătrunde în orașele secundare.

Despre activitatea și obiectivele companiei pe plan local, am vorbit cu Brigita Aleksandraviciute, care a fost prezentă la București, la sfârșitul lunii mai, la conferința TopHotel Tourism & Leisure Investment Conference.  

Ce ne puteți spune despre activitatea curentă a companiei Apex Alliance pe piața din România? Ce proiecte aveți în derulare pe plan local?  

Apex Alliance lucrează în prezent la 4 proiecte hoteliere noi în București, respectiv un hotel Hilton Garden Inn și 3 hoteluri Marriott (un hotel Courtyard by Marriott, un hotel Moxy și un hotel Autograph Collection by Marriott). Toate hotelurile se află în proprietatea companiei și sunt dezvoltate de noi, iar apoi sunt administrate de compania-soră Apex Alliance Hotel Management. 

Nu aș dori să dezvălui încă locațiile exacte și datele de deschidere plănuite pentru că mai sunt câteva proceduri sensibile de executat până când compania va fi 100% sigură că nu există obstacole de niciun fel. Dar voi descrie pe scurt hotelurile noastre viitoare din București, în funcție de specificul locației și de brand-ul ales.

Am început să construim hotelul Courtyard by Marriott cu 259 de camere în zona de business din București. Brand-ul Courtyard se potrivește bine cu acest cartier de afaceri din București pentru că este un brand ales de oaspeții ambițioși și întreprinzători, care consideră călătoriile de afaceri drept un factor determinant pentru realizare personală și creștere profesională. Va exista acolo un centru mare de conferințe care va putea găzdui evenimente de aproximativ 500 de participanți sau chiar mai mulți.

Pentru noul nostru proiect situat în centrul istoric al Bucureștiului, brandul Moxy a fost opțiunea cea mai potrivită, deoarece acest brand este orientat spre oaspeți ce caută distracția, persoane cu sufletul tânăr. Hotelul Moxy va avea aproximativ 120 de camere.

În apropierea aeroportului Henri Coandă vom dezvolta încă un hotel Hilton Garden Inn, cu aproximativ 204 camere. Aici călătorii vor găsi o atmosferă deschisă și ademenitoare, care le va face șederea mai comodă și confortabilă.

Tot în centrul istoric al Bucureștiului, într-o frumoasă clădire de patrimoniu, mai dezvoltăm un hotel Autograph Collection by Marriott. Am ales să dezvoltăm ceva excepțional și plin de eleganță aristocratică, potrivit pentru un oaspete selectiv, care este și el unic și individualist în gust. Noi credem că Autograph Collection by Marriott va reflecta aceste caracteristici și va atrage acel oaspete special în hotelul nostru.

Suntem foarte mândri să începem anul 2018 cu un buchet atât de frumos de investiții hoteliere, cu brand-uri interesante și potrivite locațiilor alese, de la Marriott International și Hilton Worldwide.  

Știrea oficială despre locațiile exacte ale proprietăților va fi anunțată la momentul potrivit.

Cum vedeți prezența lanțurilor hoteliere internaționale în România, în general, și în București, în particular?  

Pentru o țară atât de mare și în dezvoltare precum România și pentru un oraș dinamic cum este București, există o lipsă de hoteluri, dar mai ales de hoteluri afiliate la branduri internaționale. Piețele emergente sunt adesea de 5-10 ori mai puțin penetrate de branduri hoteliere internaționale decât piețele mature. Aceeași situație este și în București. Sunt câteva hoteluri afiliate la branduri internaționale, dar sunt vechi de 10-15 ani și necesită renovare. În plus, centrul vechi din București este foarte frumos și unic, dar este destul de abandonat.

Având în vedere proiectele de hotel pe care Apex Alliance le-a implementat deja, Hilton Garden Inn Bucharest Old Town și Europa Royale Bucharest, și cele pe care urmează să le implementeze, noi credem că tărie că există încă destul loc pentru creșterea numărului de camere de hotel afiliate la branduri hoteliere internaționale.  

hiltongardeninncentruvechi

Ce factori s-au luat în considerare atunci când s-a decis să se investească în România?

Au fost luați în considerare mai mulți factori atunci când s-a decis să se investească în piața românească. În primul rând, noi analizăm toți indicatorii majori de creștere ai economiei, cum ar fi PIB, inflație, rata șomajului, investițiile străine directe, consumul - toate au trenduri foarte pozitive în ultimii trei ani. În 2017, expansiunea stelară a PIB-ului a depășit 7% și România a fost definită drept țara cu cea mai rapidă creștere din Uniunea Europeană de către mai mulți economiști.  Dacă în 2016, creșterea PIB-ului a fost determinată foarte mult de investițiile străine directe, în 2017 a fost determinată de consumul intern, iar acesta este un semn foarte bun. Înseamnă că țara se îndreaptă în direcția corectă și că locuitorii au suficienți bani de cheltuială.

Un alt factor major care ne-a influențat decizia de a dezvolta hoteluri în România, București, a fost cunoașterea locală a pieței de ospitalitate. Principalul acționar al companiei este și proprietarul Europa Royale Hotel, un hotel care are rezultate foarte bune. Acționarii au simțit piața și au observat o lipsă de hoteluri afiliate la branduri internaționale și de hoteluri care să fie amplasate chiar în centrul istoric sau în zonele de business aflate în creștere.

Toți acești factori majori ne-au influențat decizia de a investi în România.  

Ce criterii luați în considerare când decideți să dezvoltați un hotel nou?  

Voi fi foarte succintă. Analizăm prețul terenului, cheltuielile de dezvoltare ale proiectului hotelier, sursele de finanțare, cel mai potrivit brand și disponibilitatea sa și, desigur, cheltuielile de operare și trendurile viitoare. Aceștia sunt factorii analizați înainte de a lua decizia finală de a investi.

Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați pe piața locală?

Ne confruntăm cam cu aceleași probleme ca în majoritatea țărilor din Europa Centrală și de Est:  procedura pentru documentația necesară nu este destul de clară și este schimbătoare, procesul lent din instituțiile publice, rotirea ridicată în companiile de construcție, ceea ce uneori încetinește dezvoltarea proiectului, tendința de a amâna lucrările și de a nu respecta termenele.

Ce alte obiective aveți pe plan local?

Obiectivul nostru este de a ne dezvolta și mai mult serviciile de management hotelier oferite de Apex Alliance Hotel Management.

Avem experiență în dezvoltarea proiectelor de hotel, înțelegem care sunt cele mai mari temeri ale proprietarului / investitorului și aducem know-how în toate etapele de dezvoltare a proiectului hotelier, de la pregătirea conceptului, până la alegerea echipei care va opera hotelul și crearea celor mai bune strategii de vânzare și marketing.

Apex Alliance Hotel Management ar putea fi cea mai bună alegere atunci când devoltați un hotel pe cont propriu și nu aveți experiență în industria ospitalității. Noi funcționăm ca o punte între proprietar / investitor și francizor și conectăm know-how-ul cu standardele furnizorilor de brand precum Marriott, Hilton sau IHG.

Plănuim să pătrundem și în orașe secundare, în cele mai bune locații posibile, cu cele mai potrivite branduri.

Interviu realizat de Diana Sbârcea pentru ediția 88 a revistei Horeca România.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok