Răzvan Pîrjol: „Palatul Suter a fost cel mai luxos hotel din România și va fi în continuare”

razvanpirjolPalatul Suter, o bijuterie arhitecturală a Bucureștiului care a găzduit unul dintre cele mai luxoase hoteluri ale României - fostul Carol Parc Hotel -, revine în luna septembrie a acestui an în circuitul turistic, după mai mulți ani în care clădirea a fost închisă. Cumpărată în anul 2015 de omul de afaceri Vasile Albulescu, clădirea a fost renovată și amenajată sub forma unui boutique-hotel unic în România, revenind la numele său inițial - Palatul Suter.

“Va fi un boutique-hotel de 5 stele plus”, spune Răzvan Pîrjol (foto dreapta), directorul hotelului, care subliniază că dorința investitorului și a sa este de a crea un produs de care lumea să se bucure și de a crește standardele în ceea ce privește calitatea serviciilor din industria hotelieră bucureșteană și națională.

Cum se poziționează pe piață Hotel Palatul Suter?

Ne situăm în categoria superioară a hotelăriei bucureștene și naționale aș spune. Palatul Suter a fost cel mai luxos hotel din România și va fi în continuare. Este un produs de lux, un produs foarte frumos care se pretează cu ușurință unei hotelării din alte timpuri, de tipul Relais Chateaux, de “small luxury hotels of the world”. De altfel, sloganul nostru este “small is beautiful”.

Miza și pariul investitorilor și al meu este să creăm un produs de care lumea să se bucure că există, să creștem standardul calitativ și de servicii al hotelăriei bucureștene și românești. Va fi un boutique hotel de 5 stele plus, iar acel plus eu sper să se traducă prin experiența pe care oaspeții noștri o vor avea aici și aici mă refer la naturalețea serviciului. Eu întotdeauna am spus că serviciul cel mai bun, fie că este la masă sau în hotel, este acela care s-a întâmplat natural, fără să-ți fi dat seama cum s-a întâmplat, fără întrebări inutile. În pofida luxului, îmi doresc ca oaspeții să se simtă relaxați aici, să spună “domnule, mă duc la Suter pentru că personalul este amabil, îmi zâmbește și mă salută, dar este discret, nu se bagă în seamă inutil și nu mă obosește. Să fie un fel de “home away from home”, în care lumea să vină după-masă să bea o cafea și să discute business sau orice altceva și, pentru perioada în care se află în incinta hotelului, să se desprindă puțin de realitatea lumii contemporane.

redeschiderehotelsuter

Spuneați că unul dintre obiective este acela de a crește standardul calității serviciilor din industria hotelieră autohtonă, deziderat care presupune, desigur, un personal dedicat și bine pregătit. Cum stați la acest capitol?

Într-un moment relativ critic al forței de muncă în industria HoReCa din România, resursa umană este un aspect pe care trebuie să-l abordăm cu mare grijă, deoarece cu cât este mai frumos și poate mai pretențios un produs, cu atât el naște așteptări, și cu cât naște așteptări, cu atât suntem mai apropiați de eventuale decepții. Avem o singură ocazie de a face o primă impresie bună, de aceea relația cu angajații este foarte importantă. Este clar că prin natura locului și prin ambiția pe care o avem nu vom putea să facem rabat la calitatea resursei umane și să angajăm pe oricine.

Avem marea șansă de a fi găsit un middle management bun, cu experiență și în același timp tânăr, care își formează echipa. Nu vă ascund că avem multe CV-uri care ne trec prin față. Noi ne-am propus să avem niște oameni care să fie motivați să vină dimineața cu zâmbetul pe buze și avem un sistem de incentivare care să-i stimuleze să evolueze și să fie fericiți din acest punct de vedere. Pasiunea durează un timp, dar facturile sunt constante, vin lunar.

Eu am pariul meu, venind și din zona de formare profesională, ca acest hotel să devină un loc de formare, un fel de hotel pilot-școală dacă pot să spun așa. M-aș bucura să aud peste câțiva ani că oamenii care au plecat de aici vor spune „Domnule, eu am plecat de la Suter și acolo am învățat niște lucruri care m-au ajutat ulterior să evoluez în orice altă direcție”. Când eram directorul școlii hoteliere de la Glion din Elveția, o serie de studenți a scos un slogan, au spus așa: “Hospitality management is a lifestyle”. Eu cred cu tărie că cei care lucrează în ospitalitate, și în hotelărie în special, dezvoltă niște aptitudini, niște atitudini vizavi de stres, de oameni, de muncă, și de asta de multe ori o să îi regăsiți în poziții cheie, în multe domenii de activitate. Dacă reușeșc acest pariu, să devenim un hotel-școală, îmi voi asigura în permanență o pepinieră, pentru că lumea va spune “Du-te la Suter pentru că este o rampă de lansare”.

Revenind la echipă, provocarea unui boutique hotel de această talie este că, pentru a asigura un serviciu de înaltă calitate, ai cam aceeași necesitate de oameni ca la un hotel de dimensiune mai mare, iar costul cu resursa umană este unul important. Echipa finală va avea între 30 și 40 de oameni.

camerahotelsuter

Ce ne puteți spune despre procesul de renovare al hotelului și despre ce s-a schimbat în interior?

Aș împărți procesul de renovare în două etape. Așa cum știți, clădirea a intrat în circuitul turistic în anul 2007, când a fost lansată pe piața hotelieră sub numele de Carol Park Hotel și când a avut loc renovarea efectivă a Palatului Suter. Ceea ce noi am adus în plus acum a fost o schimbare nu neapărat de stil, cât de design interior. Deși la vremea aceea interioarele erau foarte frumoase, am vrut să le dăm un alt aer, ele au fost refăcute complet, dar nu la nivel structural, ci pur și simplu la nivel de design interior. Un alt aspect este schimbarea funcționalităților diferitelor săli, în sensul că am preferat să aducem tot ce este F&B, restaurant și bar, la nivelul recepției, din motive operaționale, dar și datorită terasei.

Procesul de renovare, de fapt de amenajare aș spune, a durat peste 1 an și jumătate. Vom rămâne un mic boutique hotel, vorbim de 17 camere, din care o bună parte sunt apartamente, toate diferite ca stil și arhitectură; avem acel faimos apartament în care a stat Beyoncé... De asemenea, mai avem un restaurant și un bar în care designul contemporan se îmbină perfect cu stilul clasic al palatului, o terasă superbă care oferă o perspectivă superbă spre fostul cartier Gramont și Palatul Parlamentului, precum și o sală de evenimente de 65-70 de locuri.

Cum arată profilul clienților de la Palatul Suter?

Sigur că vorbim de niște oameni care au deja o oarecare ușurință financiară, atât străini cât și români. Locul se pretează la Ambasade, la Casa Regală, a stat aici ducele de Liechtenstein, dar eu aștept și români din provincie care vin în city break în București și care își doresc să stea într-un astfel de cadru, care este diferit, cu tot respectul, de un produs de masă. Este un produs unde dezavantajul faptului că este mic, din punct de vedere economic, se transformă în avantajul unei atenții sporite acordate oaspeților.

suter

Ce ne puteți spune despre tarife?

Spuneam că îmi doresc ca Palatul Suter să fie un loc în care, pentru perioada în care ești înăuntru, să te desprinzi de realitatea lumii contemporane, să fie ca într-un vis; acest vis sigur că va avea un cost. Lumea mă întreabă cât o să coste o cameră. O să facem niște calcule, dar ce vă pot spune este că noi nu suntem încă un oraș sau o destinație care să se preteze la mii de euro pe noapte. Tot cadrul trebuie luat în considerare. Eu cred că vom găsi un echilibru al prețului și calității, unde prețul va trebui să reflecte calitatea serviciului și a atmosferei și, bineînțeles, să acopere acele costuri care vor fi mai ridicate decât în alte părți.

Cum vedeți segmentul hotelurilor de 5 stele din București?

Avem nevoie de hoteluri de 5 stele și ele există pe piață. Dacă am avea constant evenimente majore s-ar putea ca, per total, numărul de camere să fie insuficient și, automat, și numărul de camere de 5 stele. Astăzi, din ce văd și din ce aud, există un interes constant al marilor lanțuri hoteliere care încă nu sunt prezente în România să vină aici; probabil așteaptă un moment prielnic.

După cum bine știți, anul viitor se deschide Corinthia, care va ridica un pic ștacheta, și vom intra într-o gamă pe care încă nu o cunoaștem, unde și noi vrem să ne situăm, dar noi suntem acea cireșică de pe tort, fiind foarte-foarte mici. Eu cred că este cerere pentru acest tip de produs, dar este nevoie și ca, încet-încet, imaginea țării și a orașului să se schimbe și astfel să atragem o clientelă pentru un lux mai dezvoltat dacă pot spune așa.

camerasuter

Revenind la Palatul Suter, luați în calcul o afiliere la un lanț internațional?

Este un lucru pe care îl luăm în considerare și nu vă ascund că suntem în discuții pentru o afiliere. Prin natura locului, am putea să ne afiliem la ceva de tipul Relais & Châteaux, cum au făcut colegii noștri de la Hotel Epoque, sau Small Unique Hotels of the World. Suntem în discuții, trebuie văzut ce ne poate aduce o afiliere în raport cu costul, care este întotdeauna unul important. Poate să fie un avantaj de marketing, dar trebuie să vedem în ce măsură este un plus.
Dacă întrebați consultanții sau teoreticienii vă vor spune că viața unui hotel independent este scurtă în zilele noastre sau menită clar eșecului. Da și nu.

Cum vedeți Bucureștiul ca destinație turistică?

Eu sunt și președintele Bucharest Tourism Board și pot să vă spun că în momentul de față lucrurile funcționează foarte bine, iar Bucureștiul, de vreo 3-4 ani, este într-o creștere spectaculoasă. Bucureștiul suferea foarte mult până acum câțiva ani de această sezonalitate, în special cea estivală, când orașul pur și simplu se golea. Ori, de 3 ani cel puțin, dacă vorbiți cu orice hotelier, are un zâmbet larg pe față, pentru că lucrurile merg foarte bine. După criză a început să crească gradul de ocupare și, încet-încet, crește și prețul mediu, ADR-ul.

Este o destinație în creștere, am fost de curând în centrul vechi, după câțiva ani buni, și era full, îți dă senzația unui oraș viu, efervescent. Și asta ne bucură, ceea ce ne întristează este faptul că autoritatea publică nu reușește să facă nimic să stimuleze și mai mult această creștere organică. Bucureștiul are o imagine externă mult inferioară realității, la fel și România în ansamblu. Din păcate, noi nu suntem creatori de povești, nu avem preocuparea de a pune în evidență lucrurile bune pe care le avem. Se întâmplă multe lucruri frumoase, de care nu vorbește nimeni nimic.

Ce înseamnă pentru dumneavoastră provocarea de a veni la conducerea Palatului Suter?

Palatul Suter este un produs cu care mă pot identifica și mândri. Pe de altă parte, nu vă ascund faptul că acest rol este un challenge pentru mine și dacă reușeșc ce mi-am propus ar fi o satisfacție enormă, nu spun la sfârșit de carieră pentru că nu știi niciodată. Este o provocare să arăt că se poate face hotelărie și altfel, cu oameni bine pregătiți și plătiți corect.

Interviu realizat de Diana Sbârcea, pentru ediția 89 a revistei Horeca România.
Fotografii hotel: razvanbesteastudio.com


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok