10 motive pentru a creşte performanţa hotelului prin 'marketing automation' şi chatboți în 2019

Pe lângă achiziţia de clienţi, business-urile din sectorul horeca se confruntă în contextul actual cu dificultăţi legate de productivitate, costul forţei de muncă şi disponibilitatea acesteia. Astfel că automatizarea operațiunilor de marketing, vânzare și suport este o soluţie pragmatică, dar şi un mod de a asigura consistenţa proceselor de business.

Automatizarea oferă informaţii valoroase despre comportamentul utilizatorului şi ajută la targetarea efectivă în momentul potrivit al ciclului de cumpărare. Informaţia precisă şi imediată este un factor major, mai ales într-o industrie sensibilă la preţ şi competitivă. Rezultatul este o mai bună experienţă a clienţilor per ansamblu, reducerea costurilor cu resursele umane şi o experienţă personalizată.

Chatboții, de exemplu, pot ajuta hotelurile în arii diferite de activitate. Ei pot asista oaspeţii cu informaţiile sau cu ofertele potrivite. Astfel, personalul hotelului se poate concentra asupra activităţilor mai complexe. În plus, chatboții sunt, de multe ori, mult mai efectivi în termeni de cost şi rapiditate decât resursele umane. Ei pot fi programaţi să vorbească în limba utilizatorului, acoperind clientela străină a hotelului. Companii precum Expedia.com, Kayak, Hyatt Hotels şi Booking.com au lansat deja boţi care ajută călătorii să-şi rezerve hotelul.

chatbothoteluri

Chatboții se pot dezvolta pe aplicaţii de mesagerie precum Facebook Messenger, Skype, Slack sau pe site-ul propriu. Gartner estimează că până în 2020 chatboții vor furniza 85% din serviciul clienţi.

Iată câteva motive pentru care ‘marketing automation’ şi chatboții sunt cuvintele cheie pentru orice business HoReCa în 2019.

  1. Există deja 1.3 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună pe Facebook Messenger, iar pe Skype 300 de milioane. La nivel global, mai mulţi utilizatori folosesc aplicații de tip Messenger decât social media. 42% dintre consumatori folosesc deja asistenţi digitali, iar 53% sunt “millennials” (PwC). Este o urmare logică să foloseşti acest canal pentru a creşte numărul de rezervări directe.
  2. Timpul de răspuns pentru utilizatorii Facebook Messenger este imediat. Astfel se eficientizează serviciul clienţi şi se poate îmbunătăţi percepţia asupra brandului.
  3. Performanţă: Messenger marketing are peste 70% rată de deschidere şi aproximativ 50% rată de click. O performanţă extraordinară, dacă ne raportăm la un alt canal de engagement cu rezultate bune - email marketing - unde open rate-ul mediu poate fi între 25%-30%.
  4. Chatboții sunt disponibili în orice interval orar, 365 zile pe an. Acest lucru reduce drastic timpul pentru task-uri repetitive şi costurile aferente.
  5. Cu chatboții şi marketing automation poţi scala operaţiunile fără o creştere proporţională a costurilor. O dată setat un flow pentru marketing automation, costul operaţional va fi acelaşi, fie că vei deservi o persoană, fie 1000.
  6. Poţi oferi clienţilor informaţia potrivită, la timpul potrivit.
  7. Personalizarea experienţei clientului fără costurile resursei umane.
  8. Colectarea lead-urilor: se pot rula campanii automate de strângere de lead-uri.
  9. Colectare de review-uri: un sistem automat te poate ajuta să-ţi construieşti reputaţia online adresând clienţii care au făcut check-out.
  10. Automatizare campanii de email, sms, push notification. O mare parte dintre acţiunile pe care le performează un utilizator de-a lungul lifecyle-ului de client sunt previzibile, prin urmare comunicarea în diferite momente şi canale poate fi automatizată. Folosirea unui singur soft centralizator pentru a gestiona campaniile email, sms, push, social media, landing page-uri şi pentru a analiza comportamentul oaspeţilor ajută la statistici mai precise, o mai bună segmentare şi targetare şi duce la creşterea numărului de lead-uri, rezervări, precum şi alte tranzacţii cross-sell şi upsell. Comunicarea automată este un mod mai eficient de a rămâne în contact cu oaspeţii.

Toubik oferă servicii de online sales, marketing automation şi bot development pentru hoteluri şi agenţii de turism.

Articol scris de Adriana Căpraru, Business Developer www.toubik.com, pentru ediția 91 a revistei Horeca România.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok