Respectul pentru client în industria ospitalității începe cu un spațiu curat

  • Recomandări pentru o curățenie impecabilă, de la specialiștii Diversey.

Curățenia în hoteluri și restaurante nu reprezintă doar o sarcină de rutină, ci o responsabilitate majoră față de oaspeții care vă calcă pragul. De acest aspect atârnă nu doar reputația hotelului sau restaurantului dumneavoastră, ci și sănătatea angajaților și a oaspeților. De aceea, acest aspect trebuie tratat cu maximă seriozitate, iar produsele profesionale trebuie să fie prima opţiune a operatorilor HoReCa, spune Raluca Constantin, Marketing Specialist Diversey South Export & Romania.

Despre aspectele pe care ar trebui să le ia în calcul operatorii HoReCa în alegerea produselor de igienizare și curățenie, tendințele în materie de curățenie din industria ospitalității, dar și despre modul în care compania Diversey vine în întâmpinarea nevoilor operatorilor HoReCa (nu numai în materie de produse de igienizare și curățare, ci și în materie de educare a personalului), am vorbit cu Raluca Constantin.

produsecurateniehoteluri

Care sunt, în opinia dumneavoastră, cele mai importante criterii/aspecte după care ar trebui să se ghideze operatorii HoReCa în alegerea produselor de igienizare și curățenie?

Cu certitudine, produsele profesionale ar trebui să fie prima opţiune a operatorilor HoReCa. Această recomandare este firească pentru o industrie în care prima impresie contează atât de mult şi „doar curat” nu este suficient, ci trebuie îndeplinite anumite standarde de curăţenie şi igienă, fără excepţii. Precizarea este necesară, atât timp cât există încă destul de multe spaţii în care se folosesc produse de uz general, casnic, care nu pot atinge standardele de calitate ale produselor profesionale.

Apoi, sunt câteva criterii esenţiale care, urmărite, simplifică procesul de alegere: specificul aplicaţiilor, suprafeţelor din locaţie, eficienţa în utilizare - este nevoie de produse sigure, uşor de dozat şi folosit, care reduc timpul, efortul şi riscurile alocate operaţiunilor de curăţenie şi, nu în ultimul rând, costul în uz. Un produs profesional este mai concentrat, mai puternic şi, utilizat cu sistemul de diluţie şi dozare potrivit, pentru aceeaşi cantitate folosită, asigură o productivitate superioară şi o performanţă sporită, comparativ cu produsul de uz casnic corespondent.

Ce tendințe observați în ultima perioadă în ceea ce privește cererea operatorilor HoReCa pentru produse de curățenie? Cum evoluează cererea dinspre sectorul HoReCa pentru aceste produse și ce tendințe observați în acest segment specific, în materie de curățenie?

În ultimii ani, odată cu avansul industriei turismului, dar şi al presiunii puse de clienţii tot mai educaţi şi informaţi în contextul digitalizării, când feedback-ul este la un click distanţă şi orice recenzie negativă se propagă cu o viteză uimitoare, contribuind semnificativ la erodarea unui brand, s-a conturat o creştere a cererii de produse profesionale, specializate, ce asigură rezultate impecabile de prima dată şi de fiecare dată.

Totodată, în contextul crizei de personal calificat cu care se confruntă industria ospitalităţii, se solicită tot mai mult produse uşor de utilizat, care se dozează simplu şi pot fi folosite fără necesitatea unei instruiri complexe.

O altă tendinţă, pe care o observăm cu entuziasm, este interesul tot mai mare pentru soluţiile de curăţare profesionale prietenoase cu mediul. În contextual schimbărilor climatice, noi ca organizaţie, acordăm o importanţă deosebită dezvoltării unor produse care răspund nevoilor de sustenabilitate, de minimizare a amprentei de carbon, prin reducerea consumului de energie şi apă, a deşeurilor sau prin folosirea unor ingredient prietenoase, fără a face rabat la eficienţă. Astfel, avem în portofoliu produse profesionale de curăţenie certificate EU Ecolabel pentru o gamă variată de aplicaţii.

cifuzprofesional

Ce ne puteți spune despre oferta de produse și servicii a companiei Diversey pentru segmentul HoReCa?

Pentru operatorii HoReCa, Diversey oferă soluţia completă, un sistem perfect integrat între substanţe chimice eficiente şi sisteme de dozare inteligente, ambele adaptate condiţiilor specifice din fiecare locaţie, maşini şi ustensile care sporesc eficienţa operaţională şi, nu în ultimul rând, servicii after-sales de instruire, asistenţă, monitorizare şi auditare. Toate acestea împreună sunt necesare pentru a răspunde aşteptărilor clienţilor şi celor ale consumatorilor finali, pentru a proteja brandurile, dar mai ales oamenii, pentru a reduce costurile, atât pentru afaceri cât şi pentru planetă.

Un aspect critic în industria HoReCa îl reprezintă educarea personalului în materie de curățenie. Ce ne puteți spune despre eforturile dumneavoastră în acest sens?

Într-adevăr, industria HoReCa se confruntă în ultimii ani cu o criză de personal severă: fluctuaţie ridicată, lipsa de pregătire şi experienţă a angajaţilor. De aceea, confruntaţi cu această provocare, în special pentru operatorii HoReCa de dimensiuni mici şi medii, care au cel mai des aceste probleme, am creat o gamă specială, Pro Formula, cu produse profesionale, sub brandurile cunoscute ale Unilever (Cif, Domestos, Omo, Coccolino), foarte uşor de folosit, majoritatea fiind gata de utilizare şi care răspund totodată, prin rezultate excelente, de la prima utilizare, celor mai înalte standarde de curăţenie.

De asemenea, pentru că întotdeauna oferim mai mult decât produse de curăţare, am creat un program de instruire Pro Formula, special pentru HoReCa, ce cuprinde: postere cu instrucţiuni, ghiduri pe arii de curăţare (restaurant/ bar, bucătărie, baie, camere de oaspeţi), carduri cu instrucţiuni şi proceduri explicate pas cu pas, materiale video, sfaturi şi trucuri pentru rezolvarea unor sarcini dificile. Toate sunt disponibile pe www.proformula.com, de unde pot fi descărcate şi printate.

curateniebucatarii

Din experiența dumneavoastră, care sunt principalele greșeli care se fac în unitățile HoReCa la capitolul curățenie?

Prima greşeală constă în folosirea produselor neadecvate, destinate unui uz casnic. Apoi, se greşeşte când se investeşte doar în curăţenia vizibilă şi se neglijează curăţenia invizibilă - dezinfectarea. Într-o locaţie HoReCa există o multitudine de zone contaminate, în care se impune o dezinfectare riguroasă, după ce pasul de curăţare a fost completat.

Sunt acele zone de atingere frecventă - zona recepţiei, întrerupătoarele, clanţele, zonele din bucătărie care vin în contact cu alimentele etc. Chiar şi în lipsă de timp sau resurse, igienizarea este obligatorie şi poate fi făcută, mai rapid şi la fel de riguros, cu produse 2în1 certificate pentru eliminarea anumitor microorganisme, care curăţă şi dezinfectează într-un singur pas. Acordând importanţă dezinfectării, vă protejaţi angajaţii, clienţii şi reputaţia brandului.

De asemenea, de-a lungul timpului, am observat şi am corectat, prin servicii de consultanţă, complementare produselor noastre, greşeli de natură tehnică - folosirea unor substanţe incompatibile cu anumite materiale sau tipuri de murdărie, a unor concentraţii slabe pentru grade de murdărie ridicate, aplicarea incorectă, supradozarea sau folosirea unor ustensile neadecvate. De exemplu, încă există operatori care nu cunosc beneficiile extraordinare ale utilizării microfibrei în curăţarea băilor...

Cât de important este ca locațiile HoReCa să folosească produse profesionale de curățenie și ce riscă dacă folosesc produse de uz casnic? Prin ce se diferențiază produsele profesionale de cele casnice?

ralucaconstantindiverseyFolosirea produselor de curăţare profesionale este necesară pentru obţinerea unor rezultate excelente, uniforme, pentru a proteja sănătatea şi siguranţa personalului, dar şi bunurile, pentru siguranţa alimentară. Pe scurt, este cea mai bună alegere pentru a dezvolta o afacere sustenabilă, economisind nu doar timp, ci şi energie, apă, substanţe chimice, reducând astfel impactul asupra mediului şi contribuind pozitiv şi semnificativ la dezvoltarea comunităţii locale.

Diferenţele între cele 2 categorii de produse sunt, desigur, dincolo de ambalare în cantităţi mai mari şi preţ. În materie de cantităţi folosite, timp şi efort de curăţare versus rezultate, produsele profesionale vor fi întotdeauna net superioare. Trebuie reţinut, de asemenea, că produsele profesionale, corect aplicate, livrează mai mult decât curăţare. Ele promit siguranţă şi pot chiar restaura frumuseţea originală a suprafeţelor.

(Foto dreapta sus: Raluca Constantin, Marketing Specialist Diversey South Export & Romania).

Interviu realizat de Diana Sbârcea, pentru ediția 94 a revistei Horeca România.


Cele mai citite articole

Prev Next

banner aprilie