Interviu cu directorul general al hotelului Hilton Garden Inn Bucharest Airport

Bucureștiul avea nevoie de un astfel de hotel, iar brandul care răspunde cel mai bine nevoilor clienților unui hotel premium de aeroport este Hilton Garden Inn” - Anca Mădălina Cristea, directorul general al hotelului Hilton Garden Inn Bucharest Airport.

Investitorul lituanian Apex Alliance Hotel Management continuă seria unităților hoteliere deschise în România. În urma unei investiții de 19 milioane de euro, grupul a deschis recent hotelul Hilton Garden Inn Bucharest Airport, amplasat chiar în incinta Aeroportului Internațional Henri Coandă. Despre primul hotel situat într-un aeroport din România și necesitatea unui astfel de hotel am vorbit cu Anca Mădălina Cristea, directorul general al hotelului Hilton Garden Inn Bucharest Airport.

hiltongardeninnotopeniopening

Ce ne puteți spune despre procesul de construcție a hotelului Hilton Garden Inn Bucharest Airport - când a început, cât a durat, cum este structurată clădirea și ce facilități pune la dispoziția oaspeților?

Construcția hotelului Hilton Garden Inn Bucharest Airport a început în aprilie 2018, după un proiect creat și dezvoltat de Apex Alliance Hotel Management în colaborare cu biroul de arhitectură Cumulus și Optim Project Management. Construcția a durat 16 luni, perioadă în care toate lucrările s-au desfășurat cu rapiditate, folosind material și tehnologii de ultimă generație și, nu în ultimul rând, cu ajutorul unei echipe de constructori profesioniști. Au existat și provocări, datorate în mare parte vremii capricioase din primăvara acestui an.

Hotelul pune la dispoziția oaspeților 218 asemenea camere, dintre care 118 king, 56 twin, 40 superioare și 4 camere destinate persoanelor cu dizabilități. Camerele sunt antifonate, finisate și mobilate ultramodern, în standardele binecunoscute ale brand-ului Hilton. Amenajările propun un confort casnic. Fiecare cameră, de exemplu, este dotată cu masă și fier de călcat. Decorurile sunt în culori calde, realizate cu o atenție deosebită la detaliile care pot transforma o ședere de tranzit într-o experiență memorabilă.

Hilton Garden Inn Bucharest Airport face parte din divizia Hilton Garden Inn a brand-ului Hilton, cu un concept ”focused service”, destinat în principal clienților business. Oferim 225 mp de spații de conferințe, restaurant, bar, zona retail ”The Shop”, zonă lounge, centru fitness cu program non-stop, dar și servicii de spălătorie în sistem self laundry. Spațiile de conferință pot fi adaptate ușor nevoilor specifice fiecărui client, datorită pereților modulari, cea mai mare sală de conferință având posibilitatea de a găzdui până la 120 de participanți. Restaurantul Wright Flyer are o capacitate de 126 de locuri, iar meniul fusion inspirat din bucătării și tradiții culinare ale diferitelor culturi din lume, oferă o experiență culinară deosebită.

restauranthiltongardeninn

Ce aspecte au fost luate în calcul în alegerea locației pentru acest hotel și a brandului?

Locația a fost aleasă în urma unei analize atente a pieței, care a relevat nu doar o creștere constantă în ultimii ani a cererii pentru locurile de cazare la nivelul capitalei, dar și oportunități de expansiune în zona Aeroportului Henri Coandă. Să nu uităm că aeroportul are o poziție foarte avantajoasă și extrem de ofertantă pentru hotelieri, cu un segment business extrem de bine dezvoltat, atât în Otopeni, cât și în zona Băneasa. În plus, pentru oaspeții aflați în tranzit, nevoia unui hotel premium chiar în incinta aeroportului, la cinci minute de mers pe jos de Terminalul Plecări, era evidentă. Bucureștiul avea nevoie de un astfel de hotel, iar brand-ul care răspunde cel mai bine nevoilor clientului unui hotel premium de aeroport este Hilton Garden Inn.

Ce tip ce clienți targetați și cum influențează poziționarea hotelului profilul oaspeților?

Aeroportul Henri Coandă deservește 67 de destinații externe și 9 destinații interne. În anul 2018, pe acest aeroport au tranzitat aproape 14 milioane de pasageri. O mare parte dintre aceștia sunt pasageri aflați în tranzit, cu zboruri decalate, anulate sau amânate, care, în baza unor contracte încheiate de noi cu companiile aeriene, sunt cazați în hotelul nostru. În egală măsură, targetăm clienții din zona de business și MICE, cărora le punem la dispoziție săli de conferință extrem de versatile, care pot fi adaptate cu ușurință nevoilor specifice, cu aparatură de ultimă generație și cu servicii de catering de excepție. Și, nu în ultimul rând, targetăm clientul leisure care vizitează Bucureștiul și zonele limitrofe și care are acces facil la centrul Capitalei: sunt doar 18 km și un transport în comun bine pus la punct.

cazarehiltongardeninnaeroport

Prin ce se diferențiază noul hotel de alte hoteluri din proximitatea aeroportului?

Hotelurile de aeroport sunt văzute uneori ca locuri lipsite de personalitate, cu un aer corporatist, ușor desuet. Consider că o noapte la Hilton Garden Inn Bucharest Airport îi va face pe mulți să reevalueze hotelurile din incinta aeroporturilor, datorită standardelor de excepție oferite de divizia Hilton Garden Inn, standarde care presupun confort și eleganță la un preț accesibil, dar și datorită calității serviciilor oferite de echipa noastră, oamenii care însuflețesc locul. Hilton Garden Inn promovează ospitalitatea ”brighthearted”, ceea ce înseamnă meserie făcută cu pasiune, cu inima larg deschisă și cu atenție constantă la nevoile oaspeților.

Ce ne puteți spune despre procesul de recrutare?

Procesul de recrutare nu a fost unul ușor, din mai multe considerente. În primul rând, există o criză de forță de muncă la nivel național și internațional, criză pe care o resimt în mod acut toți hotelierii, mai ales în zona departamentelor de housekeeping (curățenie), recepție și bucătărie. În cazul nostru, locația hotelului nu a făcut lucrurile mai ușoare, procesul de recrutare fiind orientat foarte mult pe zonele limitrofe orașului Otopeni. De asemenea, standardele noastre sunt ridicate, nu putem și nici nu ne dorim să facem compromisuri în ceea ce privește calitatea și pregătirea echipei. Fiecare membru al echipei are un rol esențial în imaginea generală pe care oaspetele și-o creează asupra hotelului și a experienței în ansamblu. Așadar, nu a fost un proces simplu, dar cu perseverență și determinare am reușit să formăm o echipă frumoasă și închegată.

Ce obiective aveți în calitate de director general al hotelului în ceea ce privește indicatorii de performanță?

Este firesc ca o astfel de investiție și un proiect de o asemenea anvergură să vină cu așteptări ambițioase în ceea ce privește indicatorii de performanță. De aceea, suntem optimiști că în primul an de activitate vom ajunge la un grad de ocupare de peste 60% și la un tarif mediu de peste 70 de euro/ noapte. Având în vedere interesul foarte mare manifestat de piața business din Romania, dar și de interesul manifestat de companiile aeriene, este foarte posibil să depășim aceste așteptări.

hotelaeroportotopeni

Pe de altă parte, atât conjunctura globală cât și cea națională vor avea un rol deteminant în alegerea unei strategii sau a alteia. Contextul social, politic și economic ne va oferi de fiecare dată suficiente date pentru a ne adapta eficient nevoilor în continuă creștere ale oaspeților noștri.

Cum vedeti piața hotelieră din București în momentul de față, din perspectiva prezenței lanțurilor hoteliere internaționale, dar și a ofertei versus cerere? Dar segmentul hotelurilor de 4 stele, în care se încadrează și hotelul Hilton Garden Inn Bucharest Airport?

În zona leisure, în ultimii ani a existat o creștere constantă a cererii locurilor de cazare. Bucureștiul este o destinație tot mai atractivă și asta pentru că este un oraș sigur, pitoresc, cu prețuri accesibile comparativ cu alte capitale europene, dar și datorită evenimentelor culturale și sportive tot mai numeroase din ultimii ani. Și în zona business există o cerere constantă, justificată de indicatorii economici pozitivi din ultimii ani.

În tot acest context favorabil, segmentul hotelurilor de 4 stele este cel mai privilegiat. Segmentul de 4 stele cuprinde zona de business, leisure și MICE și evoluează cel mai bine în timpul anilor stabili din punct de vedere economic. În plus, chiar și în timpul perioadelor de declin economic, hotelurile de 4 stele vând foarte bine, spre deosebire de cele de 5 stele care au de suferit.

Legat de hotelurile de brand, conform analizelor noastre, în ultimii 10 ani, în capitală și în zonele limitrofe, oferta de camere de hotel nu a crescut direct proporțional cu cererea, mai ales în ceea ce privește hotelurile de brand.

Ce înseamnă pentru dumneavoastă provocarea de a veni la conducerea Hilton Garden Inn Bucharest Airport?

Este pentru prima dată când conduc un hotel de aeroport, ca atare provocarea este mare. Mi-am dorit acest lucru și l-am obținut. Am o experiență de 14 ani în industria ospitalității, experiență care mă ajută să mă adaptez ușor oricărei situații și oricărei tipologii de oaspete. În plus, Hilton Garden Inn Bucharest Airport este al treilea hotel de brand pe care îl conduc, după MGallery by Sofitel, Tarčin Forest Resort & Spa din Sarajevo (Bosnia și Herțegovina) și K+K Elisabeta din București, așa că știu ce înseamnă rigorile legate de respectarea standardelor în cadrul unui hotel de lanț. Elementul cheie în succesul unei afaceri ca aceasta sunt oamenii, iar eu sunt norocoasă să am alături de mine o echipă de oameni entuziaști și pasionați.

Interviu realizat de Diana Sbârcea pentru ediția 95 a revistei Horeca România.


Cele mai citite articole

Prev Next