Hotelurile din România au o prezenţă scăzută pe Twitter

Prezenţa hotelierilor români pe Twitter este scăzută şi relativ târzie pe această reţea, potrivit unui studiu realizat de TurisMARK, consultant marketing în turism, asta în ciuda faptului că prezenţa operatorilor din industria turismului în general a înregistrat o creştere semnificativă în ultimii ani.
twittersimplu“O mare parte din conturi, create în 2009 sau 2010, au fost abandonate sau nu înregistrează nicio activitate, deşi unele dintre ele dispun de un număr de urmăritori relativ bun sau au avut pentru o perioadă de timp o încercare de comunicare (peste 100 tweeturi)”, se arată în studiul TurisMARK.
În ceea ce priveşte activitatea din 2011 se remarcă un număr ceva mai mare de unităţi active. Cel mai mare număr de urmăritori (2.066 pers.) îl înregistrează Casa Mureşan - Braşov, urmată de pensiunea Verde Crud - Râşnov (944 pers.) şi hotel Amiral - Mamaia (917 pers.), acţiune datorată şi numărului relativ mare de conturi urmărite de fiecare.
Cel mai mare număr de mesaje transmise aparţine Ibis România (10.154 mesaje), un număr nesemnificativ însă, dat fiind conţinutul mesajelor sau asocierii lor cu un cont internaţional. Urmează Ramada Oradea (742 mesaje) şi Vila Cascada - Buşteni (334 mesaje).

topfinal“Marea majoritate a conturilor nu arată interes faţă de clienţi neurmărind deloc potenţialii consumatori, iar majoritatea hotelurilor din România afiliate unui brand internaţional nu au nici măcar cont Twitter”, se mai arată în studiul TurisMARK.
Analiza a relevat următoarele:
•       Hotelierii din România nu cunosc suficiente despre Twitter şi utilizarea lui.
•    Se pare că turiştii nu îndrăgesc atât de mult această reţea socială. Poate în Romania da, dar la nivel de Europa/ America / restul continentelor acest lucru nu este valabil, hotelurile fiind cunoscute organizatoare de evenimente sau având oaspeţi străini într-o proporţie ridicată, se arată în studiul TurisMARK. Pe de altă parte targetarea Twitter (oameni de marketing, PR, antreprenori, manageri) este destul de specializată ceea ce nu justifică prezenţa scăzuta a hotelurilor pe Twitter.
•    Hotelurile din România nu au încă o strategie de prezenţă pe acest mediu iar conversaţia este purtată în principal de directorul de marketing şi vânzări, de General Manager sau de mai multe persoane delegate în acest sens (marketing/reservation/front office executive) fără a apela la un consultant de specialitate (cu 2 excepţii).
•    Nu este necesar sa fii un hotel mare (ca şi capacitate de cazare) ca să generezi interes asupra ta, să comunici şi relaţionezi cu potenţialii consumatori, să creşti gradul de loializare.
Într-un studiu realizat în martie anul trecut intitulat “Are nevoie un hotel din România de prezenţă pe social media?", TurisMARK a analizat motivele pentru care o unitate de cazare din România, mai mică sau mai mare, ce aparţine unui brand internaţional sau este un simplu hotel independent, ar putea beneficia de avantajele pe care i le-ar aduce prezenţa pe social media.
“Timp de un an activitatea turistică promovată pe Facebook şi Twitter s-a îmbunătăţit, însă un clasament pe aceste medii nu se poate realiza foarte fidel. Deşi Facebook are cateva statistici targetate pe mediul turistic în ceea ce priveşte identificarea pe categorii (166 hoteluri, 211 alte tipuri de unităţi de cazare, 360 restaurante, 499 identificări pe domeniul turism şi vacanţe etc.), numărul de fani sau evoluţia în timp, Twitter nu se poate mândri cu o astfel de analiză.”, se mai arată în studiu. 
TurisMARK este consultant din industria ospitalităţii cu specializare în marketing şi tehnologie pentru turism.

graficmarketing