Reglementări europene noi în privinţa drepturilor consumatorilor

Pe 23 iunie 2011, parlamentarii europeni au votat adoptarea Directivei privind drepturile consumatorului, această zi fiind “O zi mare pentru cei 500 de milioane de consumatori europeni”, potrivit comisarului pe Justiţie al Comisiei Europene, Viviane Reding, o directivă benefică şi pentru industria ospitalităţii din Europa, potrivit Asociaţiei hotelurilor, restaurantelor şi cafenelelor din Europa (HOTREC).
riPropunerea legislativă pentru revizuirea drepturilor consumatorilor a venit din partea Comisiei Europene în octombrie 2008 şi se baza pe armonizarea totală a drepturilor consumatorilor la nivelul UE, fapt care a generat timp de peste 2 ani discuţii aprinse.

 

Adoptarea noii Directive referitoare la drepturile consumatorilor va consolida prerogativele acestora şi va da posibilitatea de a-i sancţiona pe cei care comit fraude în operarea pe Internet înşelându-i pe consumatori.

Obiectivul noii Directive este de a acorda consumatorilor şansa de a se bucura de încredere sporită atunci când fac cumpărături atât online cât şi prin metode tradiţionale.

consumatoriNoua Directivă, extrem de benefică pentru industria ospitalităţii europene
Anna Torres, CEO HOTREC a declarat: „Întradevăr, amendamentele adoptate de membri Parlamentului European vor conduce la o îmbunătăţire considerabilă în ceea ce priveşte rezervările hoteliere şi ale restaurantelor, ale căror reguli sunt extrem de diferite de-a lungul Europei. Prin contrast cu versiunile precedente ale acestei directive, majoritatatea rezervărilor hoteliere şi la restaurante nu vor fi afectate negativ de noile prevederi, deoarece particularităţile industriei Ospitalităţii au fost luate în considerare de noua Directivă, extistând şi unele excepţii pentru această industrie. Caracteristicile specifice ale hotelurilor şi restaurantelor au fost pe deplin luate în considerare, de directiva privind drepturile consumatorilor”.
Cumpărătorii nu vor mai fi obligaţi ca, împotriva voinţei lor, să contracteze o asigurare de călătorie sau să închirieze o maşină atunci când îşi procură un bilet de călătorie pe Internet. Mai mult, clienţii vor beneficia de un interval de 14 zile în care vor putea restitui, dacă doresc, mărfurile cumpărate la distanţă, fie prin Internet, prin corespondenţă sau prin telefon.
consumerNoua directivă va avea ca efect implementarea, în principal, a următoarelor modificări:
- eliminarea costurilor ascunse în contractele oferite pe Internet;
- sporirea transparenţei preţurilor oferite;
- eliminarea “căsuţelor opţionale” din ofertele pe Internet;
- introducerea termenului de 14 zile pentru o eventuală schimbare a deciziei de a cumpăra;
- drepturi consolidate în ce priveşte returnarea plăţii;
- introducerea unui formular-model pentru renunţarea la contract;
- eliminarea cheltuielilor suplimentare pentru folosirea cardului de credit şi la operarea pe linii telefonice scurte;
- informaţii mai clare privind pe cel care suportă plata la returnarea bunurilor;
- o mai bună protejare a consumatorului referitor la mărfurile informatice;
- reglementările comune pentru operatorii economici le vor permite acestora să acţioneze mai uşor pe pieţele europene.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok