Managerii de restaurante trebuie să-şi implice angajaţii în afacerea lor

Ce ştie personalul din restaurantul dumneavoastră despre mecanismele de funcţionare ale afacerii? În mod sigur nu a învăţat aceste lucruri la şcoală şi nici la ultimul job, pentru că fiecare afacere este diferită de celelalte şi are propriile mecanisme de rezistenţă pe piaţă. Fără o instruire adecvată, personalul personaldumneavoastră va interpreta, de cele mai multe ori greşit, insistenţele dumneavoastră cu privire la eficientizarea muncii sau la importanţa eforturilor suplimentare pe partea de vânzări. Este necesar pentru succesul unui restaurant ca personalul din acea unitate să cunoască modul de funcţionare al respectivei afaceri.

Şedinţele regulate cu privire la modul de funcţionare a afacerii dumneavoastră din sectorul restauraţiei pot să îi transforme pe angajaţi în parteneri de afaceri reali, şi vă pot aduce astfel beneficii uriaşe. Asta doar dacă vă luaţi timpul pentru aşa ceva. Iată 9 lucruri pe care orice angajat din sectorul restauraţiei ar trebui să le cunoască :
1.    Profit = Vânzări minus Cheltuieli
Dacă cheltuielile sunt mai mari ca profitul realizat din vânzări, vă puteţi menţine restaurantul deschis doar dacă cineva va veni din proprie iniţiativă cu diferenţa de bani. Altfel afacerea îşi închide porţile.
2.    Există 2 tipuri de cheltuieli: Fixe şi Variabile
Ingredientele necesare pentru a face o pizza sau un cocktail sunt costuri variabile, precum majoritatea materiilor prime şi salariile angajaţilor. Chiria locaţiei şi asigurările sunt exemple de costuri fixe. Profitul făcut din pizza şi cocktailuri se duce în primul rând la plata costurilor fixe.
3.    Stocul de mâncare şi băuturi se aseamănă cu banii cash
Majoritatea oamenilor de afaceri păstrează provizii de alimente pentru o săptămână, şi provizii de băuturi pentru câteva săptămâni. Dacă proviziile sunt făcute pe perioade mai îndelungate şefii ar trebui să se îngrijoreze. Este extrem de uşor să te aprovizionezi excesiv şi să ai un suprastoc.
sales-up4. A spori vânzările este de obicei mai profitabil decât a tăia costurile
Din păcate, majoritatea oamenilor consideră că este mai uşor să tai decât să dezvolţi, aşa că este nevoie de un leadership inteligent pentru a le gestiona pe amândouă. Atunci când găsiţi pe cineva care „iubeşte” să vândă, aveţi grijă de acea persoană! Este o plus valoare pentru afacere.
5. Un dolar are doar 100 de cenţi
Luaţi 100 de monede şi cereţi personalului să le împartă pentru chirie, salarii şi penru alte cheltuieli inerente unei afaceri în sectorul restauraţiei. Astfel vor vedea cât este de greu să ţii pe picioare o afacere.
6. Personalul reprezintă de obicei cea mai mare cheltuială în industria Ospitalităţii
Tocmai de aceea managerii monitorizează atent lista angajaţilor şi de aceea productivitatea este aşa de importantă. De aceea creşterea salariilor reprezintă o provocare dacă nu există o creştere a productivităţii în acel moment.
7. Fiecare cheltuială cu personalul presupune  totodată şi extra cheltuieli de aproape 30%
De exemplu traininguri, uniforme, mesele angajaţilor, compensaţiile angajaţilor ş.a.
8. Investiţia în echipamente moderne într-un restaurant se amortizează cu siguranţă într-un timp scurt
Cele mai bune echipamente aduc şi o recuperare rapidă a profitului, prin economisirea ingredientelor, reducerea timpului de lucru de cele mai multe ori şi în final sporirea vânzărilor.
9. Costul lucrurilor mai mici poate fi surprinzător de mare
Calculaţi costul exact al unei căpşuni, a unei măsline, a unei lingurinţe sau a unui şerveţel. Cât de multe sunt pierdute sau irosite săptămânal în restaurantul dumneavoastră? Acestea sunt lucruri de care personalul dumneavoastră trebuie să fie conştienţi.

Sursa: www.restaurantreport.com