Managerii din industria ospitalităţii sunt optimişti în privinţa economiei

Directorii executivi din industria ospitalităţii de la nivel mondial sunt mai optimişti decât colegii lor din alte industrii în legătură cu evoluţia economiei, mulţi dintre aceştia plănuind noi investiţii în afacerile lor din Ospitalitate, conform ultimului Barometru de Încredere (Capital Confidence Barometer) dat publicităţii săptămâna trecută de Ernst&Young.
managerStudiul a fost condus împreună cu Economist Intelligence Unit şi a relevat faptul că 80% dintre directorii atât din industria ospitalităţii cât şi din sectorul imobiliar sunt optimişti în ceea ce priveşte economia.
Procentul este semnificativ mai mare decât cel al directorilor din celelalte industrii, intervievaţi în cadrul studiului, şi marchează o îmbunătăţire clară a gradului de optimism din industria ospitalităţii comparativ cu rezultatete înregistrate acum 6 luni, când procentul celor optimişti era de doar 57%.
Optimismul managerilor din Ospitalitate atrage investiţii noi
Raportul care se bazează pe un sondaj realizat în rândul a 1000 de firme la nivel mondial, a relevant un interest reînnoit al managerilor din acest domeniu pentru noi investiţii. “Nu în mod surprinzător, dat fiind sentimentul ridicat de optimism în rândul directorilor din sectoarele ospitalităţii şi real estate, un procent semnificativ dintre aceştia se pregătesc pentru o perioadă prelungită de creştere şi de noi tranzacţii în aceste sectoare”, a declarat Ernst&Young. De fapt, 42% dintre aceştia au declarat că sunt ferm axaţi fie pe creşterea de capital fie pe investiţiile de capital în sector.
Dacă în octombrie 2010 doar 20% dintre directorii intervievaţi estimau că vor face o tranzacţie în următoarele 6 luni, datele arată că acest procent s-a dublat în aprilie 2011.
Îmbunătăţirea cash-flow-ului, o prioritate
Păstrarea cash-flow-ului este un domeniu cheie, de interes pentru managerii din industrie, interes care este cel mai probabil determinat de intenţiilor acestora de a urmări noi achiziţii în următoarele 6 luni.
investmentCompaniile din industria ospitalităţii şi din sectorul imobiliar se pregătesc în mod vizibil pentru următarea etapă de creştere, axându-se pe modalităţi prin care pot să stabilizeze cash-flow-ul şi de asemenea să îşi păstreze capitalul, să reducă costurile, prin instituirea unor operaţii de eficientizare în compania lor.
Multe companii se îndreaptă spre fuziuni sau activităţi de achiziţie, “deal-urile” din industria ospitalităţii estimându-se că se vor înmulţi semnificativ în următoarele 12 luni.
Nici nivelul datoriilor nu pare să fie o problemă pentru majoritatea companiilor din aceste 2 sectoare. De asemenea, două treimi dintre cei intervievaţi au declarat că accesarea fondurilor nu este o problemă pentru ei. 42% dintre firmele care au planuri de creştere intenţionează să plătească cash în comparaţie cu 32% care vor alege creditele bancare.