Singura competiţie din comerţul electronic românesc, la a VI-a ediţie

Singura competiţie dedicată exclusiv comerţului electronic românesc, Gala Premiilor eCommerce (GpeC) va premia şi anul acesta cele mai bune magazine electronice din România, la 16 categorii (funcţie de produsele comercializate), printre care şi categoriile Turism, Alimente&Băuturi sau IT&C. Evenimentul se află în plină desfăşurare şi în premieră durează 8 luni de zile (din aprilie până în noiembrie 2011), timp în care cele 60 de magazine electronice care s-au înscris în competiţie trebuie să treacă de nişte probe extrem de dificile pentru a demonstra că fac comerţ online de calitate.

comertelectronic

Obiectivul acestei competiţii, organizate anual de Link2 eCommerce, este acela “de a creşte calitatea magazinelor online româneşti şi, astfel, a încrederii consumatorilor în tranzacţionarea pe internet”, a declarat Andrei Radu, organizatorul acestei competiţii.
Ediţia din acest an vine cu o serie de noutăţi. În primul rând criteriile de preselecţie au devenit mult mai restrictive şi presupun respectarea de către magazinele online a  legislaţiei în vigoare şi a bunelor practici în comerţul electronic românesc, fără de care niciun magazin online nu ar trebui să existe. O altă premieră la ediţia GpeC din acest an este acordarea Marcii de Încredere Trusted.ro – programul de certificare iniţiat la nivel naţional de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România, GpeC şi Legi-internet.ro.
onlineDe asemenea, în cadrul competiţiei din acest an s-au organizat în premieră în luna iunie 2011 întâlniri consultative între membrii juriului şi reprezentanţii magazinelor online care au reuşit să intre în competiţie, unde aceştia au putut beneficia de consultanţă gratuită de la specialişti în vederea îmbunătăţirii afacerii online. Tocmai pentru a da timp participanţilor de a face îmbunătăţiri la propriile afaceri până la încheierea competiţiei, organizatorii organizează în premieră anul acesta 3 etape de evaluare a participanţilor.
“GPeC 2011 este, fără îndoială, cea mai dură ediţie de până acum şi a aduce extrem de multe noutăţi pe zona de competiţie. Ne-am asumat sarcina dificilă de a organiza primul eveniment-maraton din online-ul românesc, care se desfăşoară pe parcursul a 8 luni de zile, prin care vrem să arătăm că relevanţa unei competiţii nu se măsoară în numărul de trofee, ci în know-how-ul câştigat de participanţi. Dorinţa noastră cea mai mare este aceea de a creşte standardele în piaţa şi, astfel, încrederea consumatorilor în comerţul electronic”, a mai declarat Andrei Radu.
Comerţul electronic românesc ia amploare de la an la an
Potrivit Studiului de Comerţ Electronic 2010, care măsoară situaţia pieţei de comerţ electronic la finele lui 2010 şi începutul lui 2011, 70% dintre respondenţi au cumpărat de la magazinele online, faţă de doar 30% care nu au achiziţionat niciodată un produs/serviciu online.
Principalele motive invocate de cei care nu au cumpărat online sunt: teama de fraudare, deci lipsa încrederii în magazinele online, teama că produsele nu corespund cu realitatea, timpul mare de aşteptare pentru un produs, necunoaşterea modului de achiziţionare online sau taxele de livrare.
Cele mai importante aspecte pentru consumatori atunci când iau decizia de a achiziţiona online sunt preţul, încrederea pe care o inspiră respectivul magazin şi timpul de livrare.


Cele mai citite articole

1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok