Cum afectează criza din Grecia hotelierii din Europa?

Grecia1Hotelierii din Europa nu au rămas indiferenţi la hotărârea Uniunii Europene de a reduce cu 50% datoria Greciei, astfel HotelNewsNow.com a intervievat câţiva reprezentanţi ai industriei hoteliere europene şi a aflat dacă şi în ce fel vor fi afectate afacerile hoteliere.
 

Steve Joyce, preşedinte şi CEO, Choice Hotels International
La anunţarea raportului pe trimestrul trei privind veniturile înregistrate de grupul Choice Hotels, Steve Joyce a declarat că “Nu suntem siguri cum situaţia datoriilor Europei ne va afecata deocamdată. Nu am observat  nimic specific. Ar putea să ne încetinească dezvoltarea, dar nu ştim încă cu siguranţă”.

Nick van Marken, corporate finance/tourism, hospitality & leisure, Deloitte
“În Europa piaţa este în revenire, dar există multe incertitudini şi teamă în ceea ce priveşte viitorul. În ultimele zile a existat un răspuns entuziast când Marea Britanie a anunţat că a înregistrat o creştere economică de o jumătate de punct, şi în acelaşi timp s-a instalat confuzia cu privire la referendumul din Grecia. Acest lucru face ca direcţia în care ne îndreptăm să nu mai fie clară”.

Aris Ikkos, managing partner, GBR Consulting
Vorbind despre dobânzile în zona euro şi investiţiile în ţările cu problem, precum Grecia, Spania, Italia şi Portugalia, Aris Ikkos a declarat că “Această situaţie favorizează proprietarii independenţi. Lucru foarte important în Grecia unde există un exces de oferte de cazare… De-a lungul anilor băncile au finanţat hotelurile bazându-se pe valoarea imobiliară a proprietăţilor şi nu pe veniturile înregistrate de unităţile respective. Astfel, actuala criză va avea implicaţii serioase evaluarea hotelurilor, urmate de creşterea ratei dobânzilor şi o lipsă acută de lichidităţi. Până acum nu s-a întâmplat acest lucru… Însă dacă băncile vor fi forţate să reevalueze împrumuturile acordate hotelierilor şi garanţiile colaterale, ar putea considera necesar să vândă hotelurile la o valoare mai mică pentru a-şi creşte lichidităţile”. Problema principală acum este situaţia datoriei, care se concentrează pe restricţii şi recesiunea din Europa. Ikkos a mai adăugat că va trece ceva timp până când puterea de cumpărare va reveni în mâinile consumatorilor casnici şi business europeni.

Russell Kett, HVS, biroul din Londra
Pentru proprietarii de hoteluri şi operatorii din industria ospitalităţii există încă îngrijorarea cu privire la durata şi ritmul de revenire a cererii de evenimente corporate şi conferinţe. “La nivel macro, criza din Grecia ar putea încetini piaţa tranzacţiilor prin reducerea numărului de hoteluri scoase la vânzare, pentru că proprietarii încearcă să determine care este momentul cel mai bun de a-şi vinde hotelurile, iar investiitorii sunt interesaţi să achiziţioneze hoteluri la preţuri mai mici profitând de incertitudinea economică”, a spus Russell Kett. “Nimeni nu vrea să fie acuzat că a plătit prea mult. Şi până când băncile din Europa înlesnesc accesul la creditare, numărul tranzacţiilor vor fi restrânse, iar rata dezvoltării de noi hoteluri va rămâne lentă”.

Grecia2

Gerard Tempest, director de vânzări şi marketing, Premier Inn
“Cred că este prea devreme să ne pronunţăm… Aşteptăm cu nerăbdare să vedem dacă totul se va raporta la consumatori şi comportamentul lor în privinţa sumelor pe care sunt dispuşi să le cheltuie”. Ce mai mare provocare în piaţă este cea a încrederii, a spus Tempest. “A avea încredere să cheltui bani, atât ca business, cât şi personal este influenţată de ceea ce se întâmplă în zona euro”.

Frits van Paasschen, preşedinte şi CEO, Starwood Hotels & Resorts Worldwide
Şeful Satrwood a declarat că volatilitatea în regiune a produs austeritate şi o slabă revenire a creşterii cererii, dar a precizat că “efectul nu este nici drastic, nici uniform în regiune, şi afacerile noastre în pieţele emergente continuă pe o traiectorie solidă”.
Vasant Prabhu, vicepreşedinte şi CFO, a dăugat că Starwood a observat o calmare în privinţa numărului de rezervări. “La acest moment, este prea devreme să spunem dacă acest trend este generalizat sau localizat. Sperăm că anunţul cu privire la planul de salvare a monedei euro va îmbunătăţi interesul pentru afaceri în Europa”.

Michael Poynter, senior VP şi managing director, EMEA, Wyndham Hotel Group
“Acordul cu Grecia nu afectează prea mult industria hotelieră din Europa. În schimb, o criză mai extinsă a datoriilor este cea care are impact. Grecia este doar o piesă dintr-un puzzle mai mare”.


Provocările cu care se confruntă industria hotelieră europeană includ: finanţare redusă pentru proiecte de dezvoltare, lipsa încrederii consumatorilor şi implicit a cheltuielilor şi mai puţine călătorii în interes de afaceri, fie ele corporate sau diplomatice.


Cele mai citite articole

Prev Next