FAPT: 50% din taxa hotelieră trebuie să meargă la promovare

Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT) a decis continuarea lobby-ului pe lângă grupurile parlamentare pentru a reintroduce în Legea Turismului amendamentul care obligă primăriile să utilizeze 50% din taxa hotelieră (destinată direct promovării) numai cu consultarea Asociaţiilor regionale de promovare şi dezvoltare a turismului, potrivit unui comunicat de presă emis de FAPT.
check“În acest fel, ne vom asigura că veniturile încasate de fapt de la turişti vor fi utilizate conform destinaţiei iniţiale, şi anume pentru promovarea regiunii turistice respective. În acest moment, există multe Consilii locale care fie nu colectează taxa hotelieră, fie nu o utilizează conform destinaţiei sale, ceea ce face ca multe staţiuni turistice să arate încă sub un nivel decent de dezvoltare şi atractivitate, precum staţiunile balneare”, se arată în comunicatul de presă emis de FAPT. 
Decizia a fost luată în cadrul Adunării Generale a FAPT din data de 17 noiembrie, când s-a decis şi iniţierea unui act normativ care va obliga website-urile de promovare şi de rezervări de servicii turistice din România să promoveze numai oferte şi structuri de cazare clasificate de Ministerul Turismului. Această iniţiativă face parte din campania ,,O 9atitudine în turism” prin care se doreşte şi combaterea evaziunii fiscale în turismul românesc şi asigurarea unor standarde optime pentru serviciile de cazare în România.
În ceea ce priveşte promovarea destinaţiilor turistice româneşti FAPT consideră esenţială promovarea unitară şi coerentă a destinaţiilor româneşti, după modele europene de succes, care au determinat unirea tuturor promotorilor unei destinaţii într-o singură voce, la nivel regional.
Asociaţiile membre FAPT au stabilit criterii comune pentru participarea la târgurile de turism interne şi internaţionale, astfel încât la standurile de prezentare cu care participă destinaţiile româneşti să se regăsească materiale de promovare realizate unitar, care să conţină un set standard de informaţii utile turiştilor şi touroperatorilor români şi străini, pentru a cunoaşte, respectiv promova şi vinde cât mai bine destinaţiile româneşti.
standturismDe asemenea, FAPT va edita prima sa broşură – Romanian Destinations – care se va adresa atât turiştilor în mod direct cât şi touoperatorilor români şi străini şi va dezvolta totodată un circuit turistic pilot, care să pună în valoare legendele şi poveştile inspirate din istoria românilor – de exemplu "Drumul Dacilor".
Tot în urma Adunării Generale, FAPT a decis semnarea unui protocol de colaborare cu ANAT, care va viza: organizarea anuală de Infotripuri pentru agenţii de turism, reprezentanţii Birourilor de turism externe ale României şi presa naţională şi internaţională, de către fiecare asociaţie regională, pentru a promova mai eficient destinaţiile turistice româneşti. Protocolul mai presupune şi continuarea campaniei "Vacanţă în Ţara mea" dar şi transmiterea periodică de newslettere în reteaua ANAT, cu informaţii despre circuitele turistice recomandate de fiecare Asociaţie,  obiective turistice, galerie foto, informaţii despre orarul de vizitare al diverselor atracţii turistice, calendarul de evenimente şi târguri regionale etc.
Preşedintele FAPT, Corina Martin a declarat că "Starea actuală a turismului românesc, marcat timp de 21 de ani de lipsa de strategii şi nepăsare din partea guvernanţilor, se datorează slabei colaborări între autoritatea publică centrală, autorităţile locale şi investitorii privaţi, reprezentaţi de patronate, şi în mod special faptului că strategiile guvernamentale nu au pus accent prioritar pe dezvoltarea şi promovarea regională a destinaţiilor româneşti. Consider că cea mai puternică formulă pentru dezvoltarea şi promovarea turismului românesc trebuie să fie parteneriatul public-privat, pe care vom continua să îl dezvoltăm în toate regiunile turistice ale României prin sprijinirea înfiinţării de noi asociaţii de promovare şi dezvoltare turistică regională (Cluj, Vrancea, Bucureşti etc.), pentru a determina autorităţile locale şi operatorii privaţi să lucreze împreună pentru dezvoltarea turismului local”.