28% din berea consumată în România este vândută prin HoReCa

28% din toată berea consumată în România este vândută prin sectorul horeca, în timp ce 72% este comercializată în retail, potrivit unui raport realizat de Ernst&Young, prezentat miercuri de Asociaţia Berarii României. Consumatorii românii au cheltuit în unităţile din industria ospitalităţii aproape 800 milioane euro pe bere, la nivelul anului 2010, potrivit aceluiaşi raport. În restaurantele şi barurile din România preţul mediu pe litru de bere este de 1,7 euro.

raportbere

Potrivit Asociaţiei Berarii României, consumul de bere per capita în 2011 a atins valoarea de 89 litri, în România. Volumul total al pieţei berii a atins 17 milioane hl anul trecut, menţinându-se la nivelul anului precedent, iar vânzările realizate de membrii Asociaţiei Berarii României au atins un volum de 15,6 milioane hl.
5 dintre cele mai mari companii care activează pe piaţa din România sunt în prezent membre ale Asociaţiei: Bergenbier, HEINEKEN România, Romaqua Group, Ursus Breweries şi United Romanian Breweries. Împreună, cele cinci companii producătoare, membre ale Asociaţiei, furnizează peste 90% din cantitatea de bere consumată în România. În acest moment, cele cinci companii asigură un număr de 4.200 locuri de muncă în cadrul celor zece fabrici de bere situate în diferite oraşe din ţară.
raport2“După o perioadă dificilă care s-a făcut resimţită printr-o contracţie semnificativă la nivelul consumului, menţinerea volumului pieţei berii la acelaşi nivel pentru doi ani consecutivi constituie primul semnal pozitiv că eforturile producătorilor au reuşit să contracareze un context economic negativ şi au condus la stabilizarea pieţei, creând premizele pentru o viitoare revenire a sectorului.”, a declarat Hezy Ovadia, Preşedintele Asociaţiei Berarii României.
În ceea ce priveşte sectorul berii importate, acesta a înregistrat o uşoară creştere, totalizând 0,27 milioane hl, fapt care denotă o orientare a consumatorilor spre specialități de bere. În ceea ce priveşte exporturile, acestea de asemenea au înregistrat o uşoară creştere, atingând 0,17 milioane hl.
“În ciuda contextului economic nefavorabil al ultimilor ani, sectorul berii ramâne cel mai patriotic segment, 99% din berea consumată în România fiind produsă local. Producţia de bere rămâne unul dintre cele mai sustenabile sectoare de activitate economică din România, fapt demonstrat prin calitatea produselor pe care le pune la dispoziţia consumatorilor, numărul locurilor de muncă pe care le generează, nivelul ridicat al investiţiilor şi contribuţiile importante la bugetul de stat.”, a declarat Constantin Bratu, Director general Asociaţia Berarii României.
Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în anul 2004, având misiunea de a promova şi dezvolta o industrie a berii responsabilă şi puternică în România. Celor 5 companii producătoare de bere membre ale Asociaţiei li s-au alăturat, începând din 2011, cei mai importanţi producători la nivel naţional de hamei şi malţ, materiile prime necesare pentru fabricarea berii: Asociaţia Producătorilor de Hamei şi Soufflet Malt Romania, iar începând din acest an în rândul membrilor se numără şi microberăria Clinica de Bere, cu sediul în Timişoara.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok