Industria ospitalităţii din Grecia a intrat în declin, în Q1 din 2012

Industria ospitalităţii din Grecia a înregistrat scăderi masive în primul trimestru al acestui an. Gradul de ocupare al hotelurilor din Atena a scăzut cu peste 10%, în principal datorită colapsului pieţei MICE, iar veniturile pe cameră disponibilă (RevPAR) au scăzut cu 14% în Q1, comparativ cu primul trimestru al anului trecut, potrivit raportului “Greek Hospitality Industry Performance – Q1 2012”, dat publicităţii recent.

omonia1

Potrivit raportului, sosirile turistice internaţionale pe principalele aeroporturi din Grecia au scăzut cu 8,8% în primul trimestru al acestui an, faţă de primul trimestru al anului trecut. Atena, care totalizează aproximativ două treimi din toate sosirile înregistrate în primul trimestru al acestui an, a înregistrat o scădere semnificativă a numărului de sosiri, şi anume de 15,6%. Restul Greciei a raportat o scădere de 3,7% datorită unui număr mai mic de sosiri pe aeroporturile Rhodes şi Kos. În schimb, Thessaloniki a înregistrat o creştere de 7,7% a sosirilor în Q1 faţă de Q1 din 2011.

Industria hotelieră din Grecia urmează trendul descendent al numărului de sosiri turistice. Hotelurile din Atena au avut un prim semestru dificil, gradul de ocupare scăzând cu peste 10 procente. Hotelurile din Thessaloniki au înregistrat în schimb o creştere bruscă a gradului de ocupare, iar veniturile pe cameră disponibilă au crescut aici cu 12,5%. Resorturile din Grecia au avut un început slab în acest an, cu o scădere a RevPAR-ului de 19,4%. Acest lucru reflectă impactul recesiunii economice elene asupra turismului domestic, potrivit raportului citat.

Aşteptările pentru 2012 nu sunt foarte optimiste până în prezent, cu un nivel dezamăgitor de rezervări, acest lucru datorându-se unui mix de factori: declinul economic al ţării, greve, opinia publică despre situaţia Greciei, dar şi o competiţie puternică din partea destinaţiilor mediteraneene precum Egipt şi Tunisia.

myk1

Potrivit băncii elene, primele două luni ale anului 2012 au arătat o scădere de 11,1% a vizitatorilor şi de 44,7% a încasărilor. Desigur, principalul sezon nu a început încă, iar mulţi operatori de turism din Grecia au speranţe de creştere a numărului de turişti ruşi în Grecia, dar şi o creştere a rezervărilor de ultim moment din Europa de Nord şi de Vest. În prezent, mai mulţi touroperatori din Germania şi Austria derulează campanii pentru a schimba imaginea Greciei şi pentru a creşte rezervările la hotelurile şi resorturile din Grecia.
Acest pesimism este de asemenea reflectat de studiul “Tourism Barometer” pentru semestrul II din 2012. Hotelierii se aşteaptă în 2012 la o scădere a gradului de ocupare şi a tarifelor la propriile hoteluri cât şi pentru întreaga piaţă.
Reamintim că anul trecut a adus o revenire puternică a turismului elen, care a înregistrat un record de 16,4 milioane de vizitatori (în creştere cu 9,5% faţă de 2010), creştere care a adus venituri de 10,5 miliarde de euro (mai mult cu 9,55 faţă de 2010). Germania rămâne principala sursă de turişti pentru Grecia, cu 2,2 milioane vizitatori în 2011, în creştere cu 9,9% faţă de 2010. De asemenea s-au înregistrat creşteri semnificative ale numărului de turişti din Rusia şi Franţa, în decursul anului trecut. 
În prezent se iau măsuri concrete pentru a sprijini turismul elen ca un catalizator pentru dezvoltarea economică. The Association of Greek Tourism Enterprises (SETE) şi statul elen au căzut de acord să înfiinţeze Marketing Greece SA cu scopul de promova turismul elen, care va avea un buget de 6 milioane euro pe an, din care în jur de 4 mil. vor proveni din sectorul privat.

Raportul "Greek Hospitality Industry Performance" Q1 2012 a fost realizat de compania GBR Consulting.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok