Profilul liderului din industria ospitalităţii

O analiză detaliată a circa 420 de lideri din industria ospitalităţii arată că directorii executivi din acest sector (CEO) sunt caracterizaţi de o inteligenţă emoţională ridicată cuplată cu o orientare către sarcini peste medie, dar şi de faptul că se auto-motivează în situaţiile dificile, că sunt oameni de echipă şi se pricep să iniţieze şi să menţină relaţii cu semenii lor.

Studiul, realizat de HVS Executive Search, inventariază trăsăturile specifice liderilor din industria ospitalităţii, precum şi abilităţile acestora, care îi diferenţiază de restul persoanelor. Studiul arată că managerii din această industrie au în general o viziune optimistă asupra viitorului, au un apetit sănătos pentru a explora necunoscutul, cred în puterea lor de a influenţa o situaţie dată şi au o abilitate înnăscută de a face faţă schimbării. Acestor caracteristici li se adaugă faptul că sunt orientaţi către sarcini şi nu spun Nu unei provocări invite în activitatea lor profesională. 

lideri3

“O privire de ansamblu asupra competenţelor, abilităţilor, comportamentului şi trăsăturilor de caracter specifice unui lider din industria ospitalităţii ne oferă o perspectivă reală atunci când vine vorba de recrutarea succesorilor actualilor lideri din industria ospitalităţii”, a declarat autorul studiului, Thomas Mielke, HVS Executive Search associate director. „Aceste studii, utilizate ca parte a procesului nostru de recrutare, ne permite să idenfificăm tipul de persoană care este probabil să reuşească ca un viitor lider în această industrie”, a adăugat acesta.

Cele 10 caracteristici de performanţă evalutate în cadrul acestui studiu, arată că mai degrabă de a fi buni la o singură chestiune, directorii executivi din companiile hoteliere punctează la o varietate de discipline. Totuşi, cel mai mare punctaj l-au primit la capitolul "Leadership" şi "Relaţiile cu diferite grupuri"  (85 puncte din 100).

Leadershipul se referă la un set de atitudini şi comportamente care reflectă capacitatea unui director de a îmbrăţişa viziunea companiei şi de a “hrăni” această viziune cu idei proaspete şi pasiune. Leadershipul reflectă şi capacitatea acestuia de a-i inspira pe ceilalţi şi de a-i determina să-l urmeze în acest sens.

leader5

“Directorii executivi din industria ospitalităţii demonstrează că sunt persoane care acţionează ca nişte catalizatori sau facilitatori. Ei se consideră parte integrantă a echipei lor şi se bucură că îi poate inspira pe ceilalţi şi îi conduce spre un obiectiv comun. De asemenea, aceştia au tendinţa de a fi preocupaţi de menţinerea grupului unit”, se arată în studiu.

Studiul mai sugerează că liderii din industria ospitalităţii îşi înţeleg limitele, adică sunt conştienţi de faptul că succesul în această industrie vine numai după ce ai câştigat angajamentul şi suportul echipei tale. A fi accesibil angajaţilor tăi, a da credit cuiva care merită, a oferi oportunităţi de training şi formare în unitatea ta şi a promova un comportament responsabil sunt aşadar priorităţile unui CEO din industria ospitalităţii.

“Se pare că organizaţiile din domeniul hotelier sunt în mâini bune. Liderii de astăzi din industria ospitalităţii nu mai vor doar o performanţă bună în activitatea lor, ei se luptă să fie cei mai buni şi apreciază spiritul competitiv”, se mai arată în studiu.


Cele mai citite articole

Prev Next