Cum reinventează social media industria ospitalităţii din întreaga lume

Într-un top al celor mai importante tendinţe din industria ospitalităţii pentru anul 2012 se remarcă importanţa acordată mijloacelor ce aparţin de noua media, socializarea online sau social media. Această nouă modalitate de comunicare a remodelat aproape complet maniera în care se desfăşoară afacerile din industria ospitalităţii şi a avut efect imediat asupra modului în care oamenii se informează, îşi planifică şi cumpără serviciile presupuse de călătoriile pe care le realizează, se arată într-un articol scris de Andreea Fortuna Schiopu de la Academia de Studii Economice din Bucureşti (ASE), pentru revista Tribuna Economică.

Industria ospitalităţii se află într-o perioadă cu provocări multiple, accentuate de criza economică actuală. În acest context, inovaţiile din domeniul tehnologiilor comunicaţionale pot concura la obţinerea unui avantaj în faţa competitorilor şi pot susţine managerii în demersul implicării active a clienţilor şi forţei de muncă. În prezent se pune din ce in ce mai des problema integrării noilor mijloace media în strategia de comunicare a hotelurilor şi creării unei prezenţe bine definite în mediul online. Astfel, în funcţie de răspunsul la această evoluţie, hotelierii pot obţine avantaje sau dezavantaje concurenţiale în noua economie.

facebook

Pentru a întâmpina dorinţele oamenilor de 20 şi 30 de ani, “obsedaţi” de tehnologie, social media şi interconectare, unii hotelieri încep să remodeleze hotelurile vechi sau concep unele noi astfel încât să ofere conexiune Wi-Fi gratuită în toată incinta, console special amenajate în camere pentru conectarea laptopurilor, iPad-urilor şi a celorlalte aparate şi chiar amenajări care să corespundă acestui stil de viaţă (holuri spaţioase dotate cu canapele confortabile, baruri stilate ce comunică direct cu holul). Multe dintre cele mai cunoscute branduri - Hilton, Marriott, InterContinental - au creat deja produse considerate “la modă”, instituţiile de cercetare din domeniul ospitalităţii atrăgând atenţia asupra faptului că una dintre cele mai mari greşeli pe care le poate face un manager este aceea de a ignora segmentul tânăr de clientelă, care are unul din cele mai ridicate ritmuri de creştere din ultimii ani.

În prezent 22% din operatorii din turism folosesc social media, dar se apreciază că, până în anul 2016, jumătate din firme vor apela la socializarea online pentru a genera venituri şi rezervări. Prin urmare, hotelurile sunt nevoite sa integreze aceste mijloace în mixul lor de marketing pentru ca, în viitorul apropiat, conţinutul mediei sociale va deveni o componentă-cheie a algoritmilor motoarelor de căutare.

marketinghotelierPe măsură ce noua media devine o parte integrantă a comportamentului de consum şi călătorie, hotelurile încearcă să găsească resursele pentru a gestiona reţelele sociale şi a stabili campanii de marketing eficiente.

Provocarea pentru hotelieri nu este de a fi vizibili pe diferitele canale sociale (Facebook, Twitter, Google+, YouTube, bloguri), ci de a fi interactivi, monitorizând continuu conţinutul şi menţinând conversaţia cu clienţii. Astfel, determinarea participării active a clienţilor pare să fie cel mai important aspect, fie că este vorba de “like-uri”, comentarii sau postări.

Pentru hotelierii care doresc să îşi creeze o prezenţă online de pe urma căreia pot beneficia, trecem în revistă câteva recomandări:

- crearea unor mesaje personalizate, de calitate, interesante şi valoroase pentru segmentul-ţintă;
- explorarea site-urilor de socializare online şi alegerea variantelor care sunt potrivite pentru hotelul în cauză; deşi Facebook şi Twitter atrag zilnic milioane de utilizatori, s-ar putea ca acestea să nu fie alegerea potrivită; hotelierii trebuie să afle mai întâi care sunt serviciile de social media pe care le folosesc clienţii vizaţi şi să le includă pe acelea în strategia lor;
- folosirea unui limbaj adaptat fiecărui canal social în parte şi evitarea publicării aceluiaşi conţinut pe toate site-urile;
- optimizarea profilului online al hotelului pentru a apărea mai uşor în căutările clienţilor;
- urmărirea performanţei mesajelor din media socială (providerii au început să ofere sisteme pentru măsurarea impactului acţiunilor realizate prin intermediul lor).

Sursa: Tribuna Economică


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok