Cât de stresaţi sunt turiştii de business şi ce pot face operatorii de turism?

workStresul cauzat de locul de muncă este considerat „Boala Secolului XXI” de Organizaţia Internaţională a Muncii, iar turiştii de business sunt de două ori mai stresaţi, având în vedere şi aspectele mai puţin plăcute care se pot ivi pe parcursul călătoriei, fie pe aeroport, fie în hotelurile unde se cazează.

Potrivit unui studiu realizat de o agenţie de turism corporate, turiştii de afaceri suferă de stres acut în zilele noastre. Utilizând date colectate de la 6000 de turişti, agenţia Carlson Wagonlit Travel (CWT) a scos la iveală că cei mai importanţi factori cauzatori de stres în rândul turiştilor de business sunt întârzierile sau amânarea zborurilor şi pierderile de bagaje de pe aeroporturi. Studiul a relevat faptul că femeile de business sunt mai mai stresate decât bârbaţii atunci când efectuează o călătorie în interes de afaceri şi sunt mai îngrijorate de ruperea rutinei zilnice care le dă peste cap programul de alimentaţie, o sursă de stres permanentă pentru femei.

Studiul a mai arătat faptul că femeile de business s-au simţit mai puţin stresate decât bărbaţii atunci când au fost nevoite să călătorească la clasa economică, dar şi faptul că turiştii care efectuează frecvent călătorii în interes de afaceri sunt mai stresaţi de “timpul pierdut în zadar” cauzat de unele probleme ivite în călătoriile lor, dar şi de situaţiile în care trebuie să călătorească cu altă companie aeriană decât cea preferată.

În cazul turiştilor care călătoresc mult în interes de afaceri (peste 30 de călătorii pe an), nivelul lor de stres nu are tip să scadă înainte de a porni într-o nouă călătorie. Tocmai de aceea studiul subliniază că există o diferenţă a nivelului de stres între turiştii care efectuează călătorii frecvent şi turiştii ocazionali.

Profesorul Cary L. Cooper de la Lancaster University Management School, subliniază că factorii cauzatori de stres în rândul turiştilor de business sunt mult mai profunzi decât pierderea bagajelor şi alte probleme de genul şi includ şi aspecte precum separarea de familie pentru o perioadă de timp, aglomerarea şi haosul de pe aeroporturi, necesitatea (impusă de criza economică) de a zbura la clasa economică, probleme întâmpinate la hoteluri ş.a., lucruri care se acumulează şi care contribuie la ridicarea nivelului de stres în rândul călătorilor.

travelalone

Deşi o comparaţie a nivelului de stres între turiştii care călătoresc singuri şi cei care călătoresc însoţiţi nu a fost inclusă în studiu, acesta relevă totuşi că turiştii de afaceri care sunt căsătoriţi şi au propria familie consideră că a călători în timpul weekend-urilor şi pe perioade lungi este mult mai stresant. Profesorul Cooper consideră că este important pentru turiştii care călătoresc frecvent în interes de afaceri să meargă însoţiţi fie de un coleg, fie de partenerul de viaţă sau de altcineva, pentru a compensa sentimentul de singurătate inerent care se iveşte atunci când aceştia sunt plecaţi departe de casă. Profesorul Cooper crede că dacă o persoană se simte mai relaxată în călătoriile lor de business va performa mai bine.

Potrivit unui alt studiu care cercetează sănătatea “emoţională” a turiştilor de business, realizat de Fairfield Inn&Suites, un brand al companiei hoteliere Marriott, cu cât o persoană călătoreşte mai mult, cu atât este mai predispusă să călătorească singură, însă trebuie ţinut cont de faptul că pentru femeile de afaceri este mai important să aibă pe cineva alături cu care să povestească.

businesswomanDoar 16% dintre cei 1000 de respondenţi au raportat sentimente de stres în călătoriile lor, însă 38% au afirmat că le lipsesc evenimente importante din viaţa lor familiară. Shruti Buckley, global brand manager la Fairfield Inn&Suites a subliniat că hotelurile ar trebui să implementeze strategii de reducere a stresului în rândul turiştilor de business şi să încerce în permaneneţă să creeze un mediu înconjurător unde turiştii de business pot socializa şi cunoaşte altă lume. Aceste studii reprezintă un instrument pentru companiile hoteliere de a-şi îmbunătăţi serviciile, de a-şi cunoaşte mai bine oaspeţii şi de a veni în întâmpinarea aşteptărilor turiştilor de business.

Potrivit lui Buckley, turiştii de business sunt întotdeauna judecători mult mai critici decât ceilalţi. “Dacă le putem satisface aşteptările ridicate ale acestora, satisfacem aproape automat şi nevoile turiştilor de leisure”, a mai adăugat Buckley.

Sursa: www. reuters.com


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok