10 trăsături esenţiale pentru un manager de hotel bun

directorhotelDintre toate funcţiile din industria ospitalităţii, niciuna nu este mai venerată şi dorită decât cea a Managerului General de hotel. Când atingeţi aceast nivel vă aflaţi în culmea carierei dumneavoastră. Drumul către poziţia de GM poate fi lung şi dificil. Există multe trasee profesionale distincte care pot duce la această poziţie, ca atare nu există doar un singur drum către succes. Există însă câteva trăsături esenţiale pe care un manager de hotel trebuie să le aibă pentru a fi bun în meseria sa.

Larry Mogelonsky, specialist renumit în industria ospitalităţii, a inventariat 10 trăsături esenţiale pentru un director de hotel de succes, pe care le-a observat de-a lungul carierei sale în numeroasele comunicări cu managerii de hotel, trăsături care în opinia sa rezumă excelenţa.

1.  Îi pasă. Îi pasă de hotelul pe care îl conduce, de oaspeţii săi, de angajaţii săi. Am văzut manageri de hotel care se aplecau să ridice un şerveţel murdar de pe podeaua liftului. De ce? Pentru că adevăraţii GM consideră hotelul casa lor.

2.    Timp. Managerii de hotel par să aibă timp nelimitat pentru oaspeţii lor, pentru angajaţii lor, pentru întâlniri şi pentru proprietarii hotelului. Dacă vă gândiţi că jobul dumneavoaastră este de la 9 la 17.00, uitaţi de poziţia de GM! Încearcaţi mai bine 12 ore pe zi, 6 sau chiar mai multe zile pe săptămână.

3.  Cunoştinţe dobândite şi o memorie foarte bună. Cum se face că un GM ştie atâtea? De la domeniul F&B la Housekeeping, de la analizele de cost de capital la specificaţiile OSHA. Şi să nu mai menţionăm faptul că îşi amintesc numele a sute de oaspeţi care au trecut pragul hotelului.

4.    Dragoste de oameni. Acesta este un job cu oameni. Fiecare GM pe care îl cunosc apreciază oportunitatea de a lucra cu oameni. El este gazda perfectă şi cel mai bun GM ştie să facă fiecare om să se simtă confortabil în jurul lui. De asemenea, un GM bun are o abilitate extraordinară de a construi o echipă de succes care să funcţioneze la randament maxim.

management

5.    Răbdare...

6.    Simţ al umorului ascuţit. Să o recunoaştem. Nu totul merge aşa cum v-aţi aştepta. A fi capabil să glumeşti când totul pare pierdut este o abilitate de viaţă incredibilă.

7.    Abilitatea de a nu renunţa niciodată. Imaginaţi-vă că trebuie să îmbunătăţiţi gradul de ocupare al hotelului, ADR-ul şi RevPAR-ul în fiecare an. E imposibil. Totuşi, managerii generali de hotel continuă să rămână motivaţi “să urce acest munte” iar şi iar.

8.    Simţul corectitudinii. Niciodată nu am văzut un GM bun să îşi discrediteze un concurent, să facă ceva ilegal sau imoral. Managerii generali de hotel sunt competitori duri dar se ghidează după un cod moral extrem de puternic. De asemenea, ei îşi respectă furnizorii, şi sunt negociatori duri, dar corecţi. 

9.    Energie. Imaginaţi-vă programul zilnic al unui GM. Sună extenuat doar când ne gândim la asta, dar să îl şi îndeplineşti cu zâmbetul pe buze zilnic. Îţi trebuie multă energie să fii un manager de hotel bun. 

10.    Pasiune pentru meserie. Managerii de hotel îşi iubesc munca. Nu există nimic altceva pe pământ ce ar prefera să facă. Acest lucru se vede la locul de muncă. Îl poţi simţi atunci când eşti lângă un GM. Până la urmă, dacă vă place ceea ce faceţi, nu veţi simţi că munciţi.

Sursa: www.hospitalitynet.org


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok