Analiză: Relaţia dintre hotelieri şi agenţiile de turism se transformă

negociere2Relaţia dintre industria hotelieră şi agenţiile de turism online continuă să se dezvolte şi nu fără conflicte între cele două părţi. Domeniul rezervărilor online se schimbă rapid şi o mână de agenţii de turism online puternice domină acum piaţa. În timp ce disputele dintre hotelieri şi agenţiile de turism continuă, industria hotelieră caută soluţii pentru a evita comisioanele mari cerute de agenţiile de turism online, relevă o analiză realizată de Hotel Industry Magazine.

Evoluţiile în tendinţele de consum online aduc beneficii noi pentru industria hotelieră şi îi permit să slăbească puterea exercitată de agenţiile de turism online.

Jucători importanţi din industria hotelieră au fost întrebaţi în cadrul analizei dacă intenţionează să atragă mai multe rezervări directe şi dacă încearcă să evite comisioanele mari practicate de agenţii.

“Agenţiile de turism online vor avea mereu un loc în piaţă, ajutând hotelurile să atragă noi clienţi”, a explicat Stephen Dodman, Revenue Director la Macdonald Hotels&Resorts. “Într-adevăr, studiile subliniază că în procesul de achiziţie, clienţii vor folosi un site al unei agenţii de turism online. Aşadar, lucrând cu acestea ne putem poziţiona businessul în atenţia clienţilor care nu sunt familiarizaţi cu brandul nostru”.

“Totuşi, odată ce am câştigat un oaspete, strategia noastră este aceea de a încuraja acel oaspete să rezerve direct la noi o şedere pentru următoarea lui vizită”, a adăugat reprezentantul Macdonald Hotels&Resorts.

Acesta nu este singurul hotelier cu aceast obiectiv: hotelieri din toată lumea aspiră să atragă mai multe rezervări directe prin redirecţionarea vânzărilor pe site-urile proprii.

rezervaridirectehotel

Explozia în social media a creat platforma gratis perfectă pentru a face acest lucru, crede Rupert Gutteridge de la Guestline: “Odată cu dezvoltarea social media, mulţi hotelieri se uită astăzi la reţelele de socializare online ca la o alternativă, care nu percepe comisioane, ca la un canal de vânzări practic care poate genera business-uri directe. Acest mediu online devine rapid un instrument esenţial în marketingul hotelier”.

Ritmul în care a luat amploare internetul este uluitor şi transformă complet tărâmul rezervărilor online. Există în prezent sute de agenţii de turism online de unde poţi alege, iar piaţa se consolidează în jurul unor canale de distribuţie majore, permiţându-le să practice comisioane mari şi să impună termeni inflexibili.

“Mâine hotelierilor sunt legate”, explică Yunna Takeuchi, director of e-distribution la Evolution, “aceştia nu au fost în măsură să îşi permită să ignore agenţiile de turism online în momentul în care competitiorii lor le foloseau”, adaugă Yunna Takeuchi.

“Timpurile se schimbă însă acum – motoarele de rezervări devin un bun de larg consum de exemplu. Este evident că datorită faptului că motoarele de rezervări hoteliere sunt canele mai ieftine, hotelierii nu îşi mai doresc să plătească comisioane atât de mari la agenţiile de turism online.”, crede aceasta.

În timp ce disputele dintre hotelieri şi OTA pot fi intense, hotelierii nu ar trebui să uite că rezervările online sunt doar o piesă din puzzle. Deşi pot crede că agenţiile de turism online exercită o mare putere, revoluţia digitală a readus de fapt controlul în mâna clienţilor… aşa cum ar trebui să fie.

Este esenţial ca hotelierii să se concentreze pe un element pe care au control deplin: experienţa oaspeţilor, crede Suresh Acharya, Vice President of Product Development JDA.

Studiile au arătat că preţurile joacă un rol relativ scăzut dacă ratingurile şi remarcile oaspeţilor nu sunt favorabile. Proliferarea social media şi a site-urilor precum TripAdvisor au dus puterea înapoi la client. Un hotel care are calificative mai bune pe aceste canele va fi întotdeauna poziţionat mai bine în negocierile cu agenţiile de turism online, iar un hotel cu evaluări slabe va fi întotdeauna “la mila” acestora.

Aşadar, a asigura o experienţă excelentă oaspeţilor este cea mai bună armă a hotelierilor în obţinerea unor avantaje în negocierile cu agenţiile de turism online.

Sursa: www.hotel-industry.co.uk


Cele mai citite articole

Prev Next