Industria MICE asigură peste 50% din încasările turistice ale României

Cea mai mare parte a veniturilor din turim - pe incoming - vin din industria de evenimente. Turismul de evenimente sau industria MICE (Meetings, Incentives, Conventions, Exhibitions) asigură la ora actuală peste 50% din încasările totale din turism ale țării noastre, potrivit unei analize efectuate de markete.ro, care subliniază că acest segment al turismului reprezintă o mare șansă pentru țara noastră.

Organizarea profesionistă de evenimente reprezintă o componentă a industriei ospitalităţii şi este generatoare de imagine pozitivă şi de venituri substanţiale pentru destinaţia în care se desfăşoară, spune prof. univ. dr. Gabriela Stănciulescu. Ea poate fi considerată, pe drept cuvânt, componenta cea mai eficientă şi mai profitabilă din turism.

turismMICE

“Turismul de evenimente este un domeniu prin excelenţă dinamic în toată lumea. În ultimii 15-20 de ani, circulaţia turistică mondială are din ce în ce mai des drept motivaţie deplasarea individuală sau de grup, în scopul participării la congrese şi conferinţe internaţionale, expoziţii şi târguri specializate, forumuri de afaceri, sesiuni de training şi programe de Team Building sau călătorii de stimulare a angajaţilor.”, spune Gabriela Stănciulescu, în cartea “Managementul operaţiunilor în turismul de evenimente”.

Turismul de evenimente este cel care asigură legătura între lumea corporatistă şi a organizaţiilor (unde există mulţi bani) cu lumea de travel (touroperatori, hoteluri etc.). Industria de congrese şi conferinţe reprezintă o provocare pentru orice agent de turism şi necesită investiţii substanţiale în resursa umană, precum şi un efort continuu pentru asigurarea unor servicii de înaltă calitate clienţilor de business-travel, se arată în analiza markete.ro.

American Express, Carlson Wagonlit, Radius, BTI, Lufthansa City Center, Egencia, GlobalStar sunt exponenţi de seamă ai industriei mondiale de business travel care sunt reprezentaţi în România de către agenţii de turism. În prezent, sectorul de turism de conferinţe şi congrese reprezintă aproximativ 40% din activitatea multor agenţii de turism. În cazul turismului de afaceri trebuie să existe o flexibilitate mare din partea furnizorului de servicii, deoarece multe deplasări pot interveni de la o zi la alta. Clientul de business este foarte căutat, deoarece este interesat mai puţin de preţ, şi mai mult de rapiditatea, calitatea şi eficienţa serviciilor.

"Cea mai mare parte a veniturilor din turim - pe incoming -  vin din ceea ce se încadrează în industria de evenimente. Închipuiţi-vă Bucureştiul fără această nişă, sau Braşovul sau Valea Prahovei. Datorită segmentului M.I.C.E., bugetul mediu alocat / zi per noapte de cazare va creşte cu aproximativ 20% iar durata medie de şedere va merge spre 2 zile. M.I.C.E. asigură, la ora actuală, peste 50% din încasările totale din turism ale ţării noastre", se arată în studiul markete.ro.

industriadeevenimente

Potrivit Institutului Național de Statistică, Bucureștiul și localitățile înconjurătoare au primit 1,282 de milioane de turiști în 2011, dintre care 679.507 au fost turiști străini. 80% dintre aceștia au venit pentru afaceri sau evenimente.

La ora actuală, avem 3 mari ramuri în turism: leisure, business şi M.I.C.E. “Dacă luăm ultimii 3-5 ani în România şi privim pe următorii 5 ani, cel putin segmentul de leisure nu va înregistra creşteri majore. Pe business, situaţia este oarecum similară, dacă nu chiar puţin mai dură. Singurul segment cu un potenţial imens şi încă neexploatat este M.I.C.E. Aceasta în condiţiile în care odată desenate politici şi strategii de marketing şi management al destinaţiei, alături de investiţii serioase, toate cele trei ramuri au de câştigat. M.I.C.E. nu există solitar, aşadar nu creşte solitar. Dar are cel mai mare ROI (return of investment) din cele 3.”, se arată în analiză.

Din păcate, în prezent nu există multe date concrete privind industria M.I.C.E. din România. Evenimentele nu se declar, nu sunt popularizate. Să luăm în calcul două evenimente majore din România, ca exemplu: Finala Europa League 2012 şi FOTE – Olimpiada de Iarnă pentru Tineret. Acestea au fost evenimente majore din care trebuia obţinut maximum. Din păcate, turismul românesc nu a beneficiat foarte mult în urma lor, în absenţa unor campanii coerente, care să promoveze şi destinaţia România, nu doar evenimentele în sine.

Recent, în România s-au pus bazele unei organizaţii care are ca scop exact acest lucru: industria M.I.C.E. şi aducerea, respectiv crearea de evenimente în România – APIER (Asociaţia Profesioniştilor din Industria de Evenimente din România).

MicePRO – primul târg dedicat industriei evenimentelor organizat în România

De menționat că în acest an va fi organizată cea de-a doua ediţie a târgului de turism business to business MicePRO – dedicat industriei M.I.C.E. (meetings, incentives, congresses & events), deci industriei evenimentelor. Evenimentul va avea loc la Willbrook Platinum Business & Convention Center, între 8 şi 10 noiembrie 2013. Organizatorul principal este Asociaţia Profesioniştilor din Industria de Evenimente din România.

La următoarea ediţie MicePRO vor fi 15 expozanţi şi 60 de hosted buyers din Europa şi Asia. Suprafaţa expoziţională va fi cu 40% mai mare decât la ediţia precedentă. Ca evenimente în cadrul acestei manifestări, vor fi organizate forumuri de turism şi de IT, precum şi MICERO Academy Conference 2.0. Mai multe informații despre acest târg găsiți aici.


Cele mai citite articole

1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok