Concurenţa ta ştie mai multe despre clienţii tăi decât tine?

customercareVBS - Business Solutions investeşte în educarea antreprenoriatului şi orientarea companiilor spre client prin efectuarea a opt studii de Mystery Shopping pe sectoare precum horeca, retail, bancar, medical sau farma şi prin susţinerea seminariilor: “Concurenţa ta ştie mai multe despre clienţii tăi decât tine?“, în principalele orașe ale țării.

În cadrul acestor seminarii vor fi abordate teme precum:

  •  Orientarea spre Client - o investiţie strategică
  •  Costul pierderii unui Client 
  •  Nouă reguli de aur privind “Vocea Clienţilor”  
  •  Limitele chestionarelor de satisfacţie 
  •  Alte metode valoroase pentru a obţine informaţii despre Clienţii tăi şi despre Concurenţă 
  •  Mystery Shopping – barometrul satisfacţiei clienţilor şi eficienţei angajaţilor

Programul seminariilor este următorul: Bucureşti - 17 Aprilie, Braşov - 23 Aprilie, Cluj - Napoca - 25 Aprilie, Constanţa - 23 Mai,  Bucureşti - 31 Mai, Iaşi - 19 Iunie,  Timişoara - 27 Iunie.

Studiile de Mystery Shopping efectuate de VBS - Business Solutions în ultimele 18 luni scot în evidenţă faptul că, în România, conceptul de “customer service” rămâne încă un vis frumos, cel puţin în domeniile analizate.

“Hotelurile de 5 stele inspiră, oriunde s-ar afla, eleganţă, lux, rafinament şi servicii premium sau cel puţin aşa ar trebui, însă un studiu de Mystery Shopping telefonic a arătat că doar în 30% din cazuri nevoile clienţilor sunt chestionate şi apoi satisfăcute. Recepţionerii plictisiţi sau cei care nu cunosc serviciile oferite de hotel sunt încă destul de frecvenţi, de vreme ce, în jumătate din cazuri aceştia au avut dificultăţi în a-şi prezenta oferta când au fost contactaţi telefonic”, potrivit VBS - Business Solutions.

Într-un alt studiu de evaluare efectuat la lanţurile de restaurante şi pizzerii, Cosmina Voichița Meseşan, General Manager VBS - Business Solutions, relata că: “În ceea ce priveşte deschiderea spre o ascultare activă, doar într-un singur caz din cele doisprezece analizate ospătarul a fost interesat de un feedback real din partea clientului: dacă a fost bună mâncarea, dacă le-a plăcut servirea, restaurantul sau ambianţa. Probabil că această reticenţă faţă de a solicita feedback de la clienţi şi a fi deschis la orice sesizare din partea acestora a dus la progresul lent al îmbunătăţirii calităţii serviciilor, nemaivorbind de interesul încă scăzut, deşi vital, pentru Cercetări de Marketing sau Mystery Shopping. Relatând acest aspect aş dori să revin la o veche întrebare “Cum poţi să îmbunătăţeşti ceva ce nu este evaluat şi măsurat?

servireBeneficiile orientării spre client şi a monitorizării continue:

  •  Menţine un grad ridicat de retenţie a Clienţilor, care duce automat la creşterea profitabilităţii.
  • Previne anumite pierderi financiare cauzate de identificarea incorectă a nevoilor Clienţilor sau de neindentificarea la timp a problemelor cu care se confruntă aceştia. 
  • Determină o atmosferă plăcută de lucru, crescând motivarea angajaţilor şi reducând fluctuaţia personalului.
  • Reduce semnificativ costurile clasice de publicitate, deoarece clienţii devin avocaţi ai brand-ului tău.

Pentru detalii despre seminarii și despre studiile de mystery shopping puteți contacta reprezentanții VBS - Business Solutions la tel. 0725 928.600 & 0751 090.012 sau la adresa de email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..


banner aprilie