Industria ospitalității din Republica Cehă înregistrează scăderi

turismpragaIndustria ospitalității din Republica Cehă a înregistrat scăderi semnificative în al doilea trimestru al anului 2013, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, a anunțat Biroul de Statistică din Republica Cehă. Astfel, numărul înnoptărilor în unitățile de cazare colective a scăzut cu 4%, non-rezidenții contribuind cel mai mult la această scădere, se arată într-un comunicat de presă. 

Numărul înnoptărilor în unitățile de cazare colective a totalizat 9,4 milioane în al doilea trimestru al acestui an; aceasta înseamnă o scădere de 4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Non rezidenții au contribuit la această scădere mai mult decât rezidenții ((în cazul non-rezindenților, numărul înnoptărilor a scăzut cu 8,8%, iar în cazul rezidenților cu 0,2%). În hoteluri s-a înregistrat o scădere a numărului de înnoptări în medie cu 0,2%, în pensiuni numărul înnoptărilor a scăzut cu 9,9%, iar în campinguri acesta a scăzut chiar cu 27,3%. Din punct de vedere regional, cea mai mare scădere au înregistrat-o unitățile de cazare din regiunea Kralovehradecky (-12,1%) și Pardubicky (-11,4%). În contrast, s-au înregistrat creșteri ale numărului de înnoptări turistice în doar 4 regiuni. Creșteri de peste 1 punct procentual s-au înregistrat în regiunile Olomoucky (+1.4%) și Zlinsky (+1.3%)”, se arată într-un comunicat de presă al Biroului de Statistică din Republica Cehă.

În ceea ce privește sosirile în unitățile de cazare colective, acestea au însumat 3,5 milioane, cu 1,3% mai puțin decât în trimestrul 2 al anului trecut. În timp ce numărul oaspeților străini a urcat ușor (cu 0,4%), numărul oaspeților domestici a scăzut cu 3,4%. Doar hotelurile au raportat o creștere a sosirilor de 1,7%, în schimb pensiunile au înregistrat o scădere de 8,1% a numărului de oaspeți. Și campingurile au fost vizitate de mai puțini oaspeți ca anul trecut (cu 28,5% mai puțini), iar cererea pentru alte unități de cazare colective a scăzut cu 7,2%. Din punct de vedere regional, s-au înregistrat creșteri ale sosirilor doar în 5 din 14 regiuni. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat (la fel ca în cazul înnoptărilor) în regiunile Olomoucky (+ 7.3%) și Zlinsky (+7.2%).

Cel mai mare număr de oaspeți străini (în funcție de naționalitate) au sosit din Germania (357.000), cu 6,9% mai puțini decât în trimestrul 2 al anului trecut. Aceștia au fost urmați de turiștii din Rusia (199.000), în creștere cu 7,4%, de turiștii din Statele Unite ale Americii (118.000) și de cei din Polonia (114.000). Pe locul 10 în acest top se situează turiștii din China, în acest caz înregistrându-se o creștere de 16,4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (44.000 de turiști chinezi au sosit în unitățile de cazare colectivă din Republica Cehă în al doilea trimestru al acestui an).

Industria de evenimente din Republica Cehă a înregistrat de asemenea scăderi în prima jumătate a acestui an, numărul congreselor și conferințelor scăzând cu 22% comparativ cu anul trecut, la 5256.

“Statul nu promovează suficient Praga ca destinație MICE în străinătate, iar companiile domestice economisesc bani”, a declarat Vlastislav Sos pentru Czech News Agency.

Potrivit CzechTourism, declinul se datorează măsurilor de austeritate adoptate de companii, precum și de agențiile din sectorul public, ca urmare a crizei financiare. Reprezentanții CzechTourism subliniază că, privind pe termen lung, scăderea din acest an reprezintă o deviație de la trendul general de creștere, iar o problemă ar putea apărea doar dacă aceste scăderi vor continua și în următorii ani.

Directorul Czech Convention Bureau, Zdenek Giormani, a afirmat că printre cauzele care au dus la o scădere a sectorului MICE se numără inundațiile de anul acesta și criza guvernamentală.

Industria ospitalității din Republica Cehă a înregistrat scăderi semnificative în al doilea trimestru al anului 2013, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, a anunțat Biroul de Statistică din Republica Cehă. Astfel, numărul înnoptărilor în unitățile de cazare colective a scăzut cu 4%, non-rezidenții contribuind cel mai mult la această scădere, se arată într-un comunicat de presă. 

1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok