Italia: Prezența lanțurilor hoteliere internaționale, sub potențial

piatahotelieraitalianaItalia este una dintre cele mai importante țări din lume pentru turism, iar oferta sa hotelieră se clasează pe locul 1 în Europa în privința capacității totale. În ciuda ofertei bogate, penetrarea lanțurilor hoteliere internaționale este considerată a fi sub potențial, se arată într-un raport realizat de Horwath HTL.

Raportul relevă potențialul în creștere al Italiei ca o locație competitivă pentru hotelurile de lanț, cu oportunități mari pe segmentul midscale și economy.

Principalele rezultate ale studiului:

  • În 2013, în Italia erau 1.235 de hoteluri de lanț și peste 146 de branduri. Lanțurile internaționale au totalizat 510 hoteluri și peste 63.000 de camere, în timp ce lanțurile domestice au însumat 776 de proprietăți și peste 82.400 de camere.
  • Acest stoc de camere arată o penetrare totală a lanțurilor de 12,7% în piața hotelieră italiană în 2013. 
  • Lanțurile internaționale și domestice sunt concentrate în principal în segmentele Luxury și Upscale, unde totalizează 16%, respectiv 28% din stoc. 
  • Aproape 3 din 4 camere de lanț se află în categoria Upscale.
  • Lanțurile hoteliere se focusează pe orașele mari care sunt orientate către Artă și Business: Milano, Roma, Florența, Veneția și Bologna sunt primele 5 locații în preferințele lanțurilor, toate aceste orașe la un loc totalizând aproape 170 de hoteluri de lanț internaționale și peste 200 de hoteluri de lanț domestice.
  • În timp ce hotelurile independente au o medie de 33 de camere, hotelurile de lanț sunt mult mai mari, cu o medie de 108 camere. 
  • Clasamentul brandurilor hoteliere internaționale prezente în Italia, după numărul de camere, este condus de Best Western, acesta fiind urmat de NH și Sheraton. În ceea ce privește lanțurile domestice, clasamentul este condus de Atahotels, Starhotels și Blu Serena. 
  • Horwath HTC se așteaptă la o creștere continuă a penetrării lanțurilor hoteliere în 2014, datorită oportunităților de creștere în segmentele Economy și Midscale. Potrivit companiei, Italia are un potențial de creștere enorm pentru companiile hoteliere internaționale, în special în segmentele midscale și economy.

Raportul complet îl găsiți AICI.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok