Investițiile în spații hoteliere și de relaxare, în scădere cu peste 10%

 investitiihoreca2015 a fost presărat cu o serie îndelungată de inexactități venite din partea investitorilor hotelieri. Întârzierea plăților în proiectele cu finanțare europeană, lipsa unor proiecte de infrastructură care să creeze căi de acces spre zone turistice și instabilitatea pieței pe care mulți investitori încă o resimt, au lovit rând pe rând în deciziile de a investi sau nu într-un astfel de obiectiv. Cea mai recentă analiză a IBC Focus confirmă aceste sincope și nesiguranțe.

12% scădere a investițiilor hoteliere și de relaxare

Din cele aproximativ 2400 de investiții încadrate în categoria Hotel & Relaxare și publicate pe portalul www.raportuldeinvestiii.ro aproape 50% sunt investiții în spații de cazare (pensiuni, hoteluri, vile turistice sau alte spații de cazare). Restul proiectelor sunt obiective ce au ca destinație finală spații de agrement, restaurante, săli de sport, centre de cultură sau entertainment.

Numărul investițiilor din categoria Hotel & Relaxare din 2015 a suferit o scădere cu 12% față de 2014. Dacă în 2014, echipa IBC Focus lua la cunoștință aproximativ 2900 astfel de imobile, anul trecut numărul acestora a fost aproape 2500.

După cum aminteam, aproape jumătate (1.200) din aceste investiții au fost spații de cazare. Dintre acestea, 83% au fost pensiuni, în timp ce hotelurile au reprezentat 7% din total. În timp ce majoritatea pensiunilor realizate sunt investiții noi, lucrările realizate pentru hoteluri reprezintă, în proporție foarte mare, investiții realizate pentru amenajarea, extinderea sau modernizarea unor spații deja existente. Practic acesta este motorul de creștere în fiecare an pentru sectorul horeca local, în condițiile în care construcțiile de hoteluri noi au lipsit aproape cu desăvârșire.

Continuarea articolului, scris de Radu Pogăcean, Marketing&Sales Consultant IBC Focus, o puteți citi în următoarea ediție a revistei Horeca Romania. Din articol veți afla care sunt principalele investiții ale anului 2015, ce investiții sunt în desfășurare pe piața horeca și de agrement din România și la ce să ne așteptăm în 2016.

Sursă foto: www.travelbizmonitor.com


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok