Există specialiști în curățenie. Apelați la ei!

Un factor deosebit de important pentru asigurarea satisfacției clienților și a angajaților dumneavoastră este asigurarea unui mediu cât mai curat. Piața produselor și serviciilor de curățenie profesională este în plină dezvoltare - noi produse, servicii și tehnologii sunt astăzi la dispoziția operatorilor horeca, astfel încât nu mai există nicio scuză pentru a nu excela în această arie critică pentru business-ul dumneavoastră.

Un pas înainte în dezvoltarea industriei de cleaning, cu multiple beneficii pentru industria horeca și nu numai, este înființarea Asociației Operatorilor și Prestatorilor de Servicii din Industria Serviciilor de Curățenie (AOPISCC). Asociația își propune creșterea gradului de curățenie atât în sectorul public cât și în cel privat.

specialisticurateniehoreca

AOPISCC are planuri ambițioase, printre care menționăm lansarea a 2 proiecte: “Școala de 7 stele” - care va forma specialiști în curățenie pe 5 niveluri de calificare - și un proiect dedicat segmentului horeca “Horeca de 7 stele”, care își propune creșterea gradului de igienă în locațiile horeca. Mai multe despre acestea, ne-a povestit Monica Popescu, Președintele Filialei București și General Manager H.B.P. EKO Distribution.

Când a luat ființă AOPISCC și care este scopul asociației?

Asociația Operatorilor și Prestatorilor de Servicii din Industria Serviciilor de Curățenie și Conexe a fost înființată în anul 2012, la Constanța, cu scopul de a promova industria de cleaning și de a susține activ creșterea gradului de curățenie din sectorul public și cel privat.

Începând din anul 2015, AOPISCC a cuprins în planul de dezvoltare înființarea unor filiale în zonele cheie ale țării. Anul trecut a fost înființată prima filială la București, sperăm ca anul acesta să reușim același lucru și la Timișoara.

Ca obiectiv, AOPISCC își propune să aducă plus valoare în societate prin implicare în proiecte care să genereze schimbarea în materie de curățenie. Două dintre proiectele noastre importante sunt “Școala de 7 stele”, un proiect care se axează pe calificarea personalului care activează în domeniul curățeniei, și “Horeca de 7 stele”, un proiect dedicat segmentului horeca. Proiecte care se desfășoară în paralel.

monicapopescu

(Monica Popescu, Președinte AOPISCC - Filiala București și General Manager H.B.P. EKO Distribution)

Ce ne puteți spune despre proiectul “Horeca de 7 stele”?

Standardul de 7 stele reprezintă o certitudine a gradului de igienă la cel mai înalt nivel. Igiena de 7 stele înseamnă siguranță în ochii clientului horeca, înseamnă respect, înseamnă un mod de viață lipsit de stres, atenția acordată mediului înconjurător. Am identificat ceva similar în Anglia, dar până la nivelul 5.

Sunt foarte multe unități care respectă standarde, mă refer la obligativitatea de a implementa standardul HACCP, asigurarea calității prin analiza sistematică a procesului de preparare a alimentului pe tot lanțul alimentar, de la materiile prime până la consumator. Acest standard presupune respectarea unor proceduri, monitorizarea gradului de igienă în mediul în care operatorii horeca își desfășoară activitatea.

Proiectele noastre s-au născut ca răspuns la întrebarea “Cine face?” sau "Care sunt cei care se implică în procesul de igienizare, zi de zi?". Așa am ajuns la concluzia că nu este suficient să ai doar standardul implementat, trebuie să ai siguranța că cei implicati sunt instruiți, calificați în materie de igienă. Așa avem răspuns și la întrebarea “Cum se face igienizarea în mod corespunzător?”

Subliniem obligativitatea de a avea în interior o persoană dedicată activității de curățenie, care să cunoască foarte bine legislația în domeniu, care să participe activ la implementarea procedurilor de igienizare corecte și monitorizarea întregului proces zi de zi. Care sunt persoanele care fac selecția de produse de curățenie în fiecare unitate? Știm să alegem corect ustensilele de igienizare? Știm ce riscuri există prin alegerea unor detergenți doar raportat la prețul de achiziție? Persoanele care lucrează efectiv cu detergenții sunt evaluate periodic? Prin numirea unei persoane dedicată activității de curățenie câștigi prima stea în demersul nostru de implementare a standardului de 7 stele.

Rolul nostru este de a face recomandări. Sunt mulți care apelează la serviciile profesionale de curățenie, întrebarea noastră este “Zilnic?”, de cele mai multe ori doar pentru curățenia generală. Suntem aici pentru dumneavoastră, pentru a oferi servicii de curățenie cu personal instruit, produse de curățenie, consiliere de specialitate “Valoarea curățeniei” = O investiție modestă în curățenie astăzi, înseamnă profit substanțial pentru dumneavoastră în viitor”.

Dacă un angajat este bolnav (o răceală, o dermatită, gripă) câți dintre dumneavoastră calculează pierderea pe an? Cum scade productivitatea muncii și care este riscul? O banală durere de cap reduce productivitatea cu 56% ceea ce se reflectă într-o reducere a vânzării cu 39%. Este doar un exemplu pentru a atrage atenția că trebuie să avem oameni dedicați pe principiul “omul potrivit, la locul potrivit”.

În calitate de specialist, ce sfaturi ați da operatorilor horeca în ceea ce privește serviciile de curățenie?

Am observat în ultima perioadă o concentrare, focus pe HORECA din mai multe unghiuri, atenția pe care un angajator o acordă personalului pentru a oferi clientului horeca cele mai sofisticate preparate. Ca o recomandare, trebuie să existe disciplină și pe segmentul curățenie. Nu spun că nu se face. Spun doar că trebuie să ne întrebăm dacă avem oameni calificați, dedicați și pe acest palier, care să-și asume responsabilitatea unui rezultat pozitiv pe suprafața de lucru sau în mediul de lucru. Atenția acordată operatorului de curățenie sau să solicite sprijinul echipelor profesionale de curățenie, ceea ce duce la reducerea stresului, reducerea costurilor și crearea unei echipe de profesioniști care oferă siguranță totală clientului horeca.

Clientul dumneavoastră adoră curățenia! Apelează la specialiști și oferi 100% mai multă siguranță, prin reducerea riscului de a transmite o răceală sau gripă în grupul de lucru sau printre clienți, dacă un client al restaurantului care a servit masa este răcit.

Interviu realizat de Diana Sbârcea pentru ediția 76 a revistei Horeca România.


Adauga comentariu


Security code
Refresh

Cele mai citite articole

Prev Next