Comandament Litoral 2016: Peste 600 de operatori economici verificați în primele 30 de zile

comandamentlitoralPeste 600 de operatori economici de pe litoral au fost verificați de către comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor de la lansarea Comandamentului Litoral 2016 și până în prezent.

Au fost aplicate 98 de amenzi contravenționale în valoare de 403.800 lei și 75 avertismente pentru nerespectarea drepturilor consumatorilor. S-a dispus măsura opririi temporare a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor în 25 de cazuri. S-au oprit definitiv de la comercializare sau de la utilizare în prestarea de servicii  produse alimentare în valoare totală de 7.838 lei, iar temporar au fost oprite de la comercializare produse alimentare și nealimentare în valoare de 25.735 lei”, informează ANPC.

Cele 628 acțiuni de control efectuate au vizat verificări pentru 60 operatori economici care comercializau bunuri alimentare, 267 prestatori de servicii în alimentație publică, 138 de operatori economici care comercializau bunuri nealimentare și 163 prestatori de servicii nealimentare.

Principalele deficiențe constatate au fost:

Bunuri alimentare

  • nerespectarea condițiilor de depozitare a preparatelor din carne oferite la comercializare, ducând la modificări organoleptice (produsele au fost interzise definitiv de la comercializare);
  • indicarea necorespunzătoare a prețurilor produselor alimentare oferite la comercializare;
  • legume și fructe expuse la comercializare fără indicarea țării de origine și a clasei de calitate;
  • mijloace de măsurare neverificate metrologic, conform prevederilor legale, utilizate la comercializarea produselor alimentare în vrac;
  • icre expirate de 3 zile, oferite la comercializare (s-au interzis definitiv de la comercializare);
  • neafișarea la loc vizibil a copiei certificatului de înregistrare de la Registrul Comerțului, în structura de comercializare a produselor alimentare;
  • băuturi răcoritoare depozitate necorespunzător, sub directa acțiune a razelor solare, conducând la modificarea proprietăților acestora;
  • nerespectarea temperaturii de păstrare a pâinii, aceasta era în stare congelată.

Prestări servicii alimentare

  • Nemenționarea în lista menu a ingredientelor cu posibil efect alergen pentru preparatele culinare oferite;
  • nemenționarea ingredientelor și a gramajelor pentru preparatele culinare înscrise în lista menu;
  • preparate din carne (ficăței pasăre, pulpe pui) și preparate culinare (ardei umpluți) la care s-a modificat starea termică, acestea au fost congelate în condițiile în care temperatura de păstrare a acestora era de 0-8 grade Celsius;
  • carne și preparate din carne cu data limită de consum depășită și fără elemente de identificare și caracterizare utilizate la pregătirea preparatelor culinare (s-au interzis definitiv de la utilizare);
  • tăvițe cu mâncare ce nu prezentau eticheta cu denumirea produsului și ingredientele înscrise;
  • lipsa afișării certificatului de clasificare;
  • lipsă informații cu privire la timpul de realizare a preparatelor culinare (timpul de așteptare a consumatorilor până la onorarea comenzii).

Bunuri nealimentare

  • deficiențe de informare - compoziția fibroasă a articolelor de îmbrăcăminte lipsea;
  • lipsa instrucțiunilor de întreținere a confecțiilor textile.

Prestari servicii nealimentare

Servicii de cazare

  • neafișare în recepția structurii de cazare a listei serviciilor cu plată și fără plată;
  • lipsa instrucțiunilor privind utilizarea aerului condiționat în cameră;
  • ușă acces cameră baie necorespunzătoare (plină de praf);

Alte servicii nealimentare

  • zona destinată plajei pe nisip nesemnalizată;
  • nemarcare zonă de plajă destinată cearceafurilor și nerespectarea proporției de 30% din totalul sectorului de plajă închiriat (pentru cearceafuri).

În cadrul Comandamentului Litoral 2016 s-au desfășurat și actiuni de consiliere gratuită a operatorilor economici din turism sau a celor cu funcțiuni de alimentație publică, dar și alte tipuri de servicii nealimentare (agrement, închiriere obiecte specifice pentru plajă etc.). Consilierea a avut ca scop aducerea la cunoștința prestatorilor de servicii a ultimelor modificări de legislație în domeniu pentru a preîntâmpina eventualele probleme ale consumatorilor și pentru aplicarea corectă a legislației.

Sursă foto: www.institutiimedicale.ro