Brandul activist = ingredientul secret al succesului unei afaceri în HoReCa

brandhorecaUn brand puternic este acela care reușește să se diferențieze pe piață, care își atrage clienții printr-un concept unic. Strategiile de diferențiere în HoReCa sunt diverse și pornesc de la construirea unui concept puternic, ancorat în ceea ce știe și promite să livreze brandul, cu scopul de a seduce, convinge și loializa clienții pe care îi vizează.

Brandurile de HoReCa ale secolului 21 - adică acelea care vor să facă istorie și profit în zilele noastre - sunt cele care acționează dincolo de livrarea unei promisiuni pur comerciale, aceea de a oferi o experiență clienților prin meniu și atmosferă, oricât de interesante și memorabile ar fi acestea. Brandul de HoReCa al zilei este cel care are intrinsec și promovează o atitudine etică.

Acest lucru se întâmplă pentru că avem de-a face cu un client mult mai ancorat social decât înainte - atât în lume, cât și în România. Trăim o dezvoltare tehnologică accelerată, o adoptare a social media în care oamenii își manifestă instantaneu aprecierea sau critica pentru orice se întâmplă relevant pentru ei, inclusiv cu privire la brandurile cu care interacționează.

În plus, generația Millennials (tinerii cu vârste între 18 și 37 de ani), cunoscută în mod special pentru atitudinea deschisă și dorința de a explora, dar și pentru spiritul critic, a ajuns la maturitate - are putere financiară, repere globale, pretenții, apetit pentru onestitate și cere respect.

Clienții Horeca de azi apreciază brandurile care au un comportament etic. Așadar, brandurile de Horeca trebuie să facă pasul firesc de la un brand activ în comunitate, la un brand activist - un brand care susține o cauză pentru mai binele comunității în care activează.

Caută cauza în esența brandului tău și în ceea ce te mână în luptă în fiecare zi. Iată doar câteva exemple de cauze cu care poate te identifici și pe care le poți îmbrățișa și promova în locațiile tale:

  • Alimentație sănătoasă: abordarea unor meniuri care au la bază ingrediente de calitate, ingrediente proaspete, reducerea zahărului etc;
  • Promovarea localismului și susținerea comunității locale de producători (legume, carne etc);
  • Afirmarea respectului pentru hrană și reducerea risipei alimentare.

afacerehoreca

Demersul nostru etic

Făcând același exercițiu, uitându-ne în interiorul brandului nostru, ne-am dat seama că mantra Foodwise este grija și respectul pentru hrană. Plasându-ne la intersecția dintre branduri, companii și comunități de consumatori, ne-am propus să punem în slujba acestei comunități know-how-ul nostru și să susținem grija pentru hrană.

Foodcare sau ‘Hai să avem grijă împreună’

Așa a apărut FoodCare.ro - platforma care aduce împreună Oameni, Companii, Comunități care au ca numitor comun grija pentru mâncare. Împreună ne propunem să realizăm programe de responsabilitate socială - să educăm, să creăm comportamente pozitive, pentru a avea sau a fi noi toți în final niște consumatori mai informați și mai fericiți cu alegerile făcute.

#ITSOKTOTAKEAWAY / E ok să iei la pachet

Prima campanie de responsabilitate socială pe care am lansat-o și în care vă invităm să vă alăturați este Campania ‘It’s ok to take away’. Campania pornește de la realitatea că oamenilor le este jenă să ia la pachet mâncarea neconsumată, urmarea fiind că aceasta ajunge la gunoi.

Sub conceptul ‘It’s ok to take away’, ne propunem să obișnuim clienții restaurantelor să ia la pachet mâncarea neconsumată, pentru a se bucura de gustul preparatelor comandate mai târziu sau a doua zi, acasă sau la birou. Ideea de a lua la pachet mâncarea înseamnă că respecți hrana și pe cel care a produs-o, respecți restaurantul și pe bucătarul care a preparat-o și, nu în ultimul rând, te respecți pe tine însuți și munca pe care ai depus-o pentru a câștiga banii cu care ai plătit acea mâncare.

Este aceasta și cauza ta?

Dacă și tu crezi în această idee și vrei să fii o voce către clienții tăi, te invităm să ni te alături împreună cu locația ta în calitate de Partener Foodcare. Am gândit o serie de materiale de comunicare care să genereze vizibilitate în locație și să ajute staff-ul tău să promoveze această idee către clienți.

itsoktotakeaway

Prin aceste materiale, precum și prin campania noastră de promovare vom amplifica mesajul, sugerându-le clienților să ia la pachet mâncarea rămasă și să promoveze acest comportament în comunitățile lor (Facebook, Instagram), fie printr-un upload al unei fotografii sau video, fie printr-un check-in în locație și adăugarea hashtag-ului #ITSOKTOTAKEAWAY. Astfel, tot mai mulți oameni vor vedea mesajul nostru și vor fi implicați etic.

Cum te poți implica:

Intră în parteneriat cu noi.

  • Implementează materialele de comunicare în locație - table tents, insert în meniu, stickere pentru caserole.
  • Promovează campania în locație prin staff-ul restaurantului.
  • Promovează campania pe canalele tale de comunicare - website, blog, social media etc.
  • Promovează acțiunile tale pe www.foodcare.ro.

Platforma FoodCare.ro este un spațiu de exprimare, de susținere, de activare și suport - motiv pentru care vă invităm să vă alăturați nouă, să împărtășiți poveștile, experiențele și ideile voastre.

Ce câștigi din această campanie?

Respect, Reputație & Bani.

  • Clienții tăi se vor bucura de preparatele tale până la ultima îmbucătură - mai târziu, a doua zi.
  • Clienții tăi te vor aprecia nu doar pentru o mâncare excelentă, ci și pentru că văd în locația ta un brand implicat la nivel etic.
  • Clienți loiali și poate mai mulți clienți noi.

Aceasta nu este o încheiere. Este începutul.

Începe să te gândești care e cauza brandului tău și, odată ce ai identificat-o, construiește brandul și comunicarea având în minte binele pe care brandul tău îl face comunității. O poți face cu un minim de resurse, dar cu beneficii extraordinare la nivel de asociere în mintea consumatorului și favorabilitate din partea acestuia.

Foodwise Marketing și Foodcare.ro îți sunt alături pentru a-ți oferi know-how și spațiu de exprimare în acest demers.

Și nu uita: #Itsoktotakeaway.

De ce să nu încurajăm consumatorii să o facă?

stickermultumire

Articol scris de Marilena Istrătescu, Activist Foodcare.ro / Managing Partner Foodwise-Grupul HELLO, în ediția 83 a revistei Horeca România.

Foodwise Marketing este hub de branding, conținut și creativitate pentru industria de food&beverages din România - corporații, antreprenoriate și comunități de consumatori. Competențele Foodwise Marketing includ dezvoltarea de concepte, branding și execuție integrală de proiecte.


Adauga comentariu


Security code
Refresh

Cele mai citite articole

Prev Next