Brandul de angajator - o nouă perspectivă pentru business-urile HoReCa

Vorbim în fiecare zi despre branduri. Știm că o afacere, dincolo de o ofertă pur comercială, trebuie să fie un brand, care să existe în mintea și inima clienților. Pe lista lor de alegeri.

Fie că vorbim despre români sau despre străini, clienții restaurantelor devin din ce în ce mai foodie, mai experimentaliști și mai riguroși în decizii. Toți caută:

  • Mâncare... cu personalitate - gourmet / etnică / locală
  • Experiențe - destinații - branduri care să îi implice și să creeze conversații cu ei
  • Etica - brandurile secolului 21 trebuie să fie implicate social
  • Și... Să țină pasul cu ei, să fie de actualitate.

Nu este ușor să menții brandul viu, relevant, actual, pentru a fi realmente o alegere. La Foodwise analizăm permanent tendințele, comportamentele consumatorilor, luăm pulsul organizațiilor și ne consiliem clienții în dezvoltarea de strategii de construire a brandului și campanii de promovare susținute.

Brandul de angajator este declinarea firească a brandului corporate, a brandului mare. Brandul corporate trebuie să aibă o poziționare și o imagine clară la nivel de nucleu, care să poată fi declinate relevant către fiecare actor cheie: clienți, angajați și industria de ospitalitate în care acesta se manifestă.

Cuvântul de ordine al zilei este schimbarea. Lumea se schimbă. Rețetele știute nu mai funcționează. Clienții s-au schimbat - au alte așteptări și standarde. Angajații s-au schimbat. În sfârșit, au pretenții. Unii meritate, alții nu. Cei din generația baby boomers ies la pensie, cei din generația X, care au crescut demonstrând permanent, au obosit. Iar Millenialii nu mai funcționează după rețeta demonstrației perpetue. Milenialii sunt mai ludici, își respectă mai mult viața personală și timpul liber, se manifestă atunci când consideră că le sunt încălcate libertățile de orice fel. Ies în piață și amendează pe Facebook.

Brandurile și companiile trebuie să fie conectate la realitatea prezentului și, pentru a-și face planuri pentru 2025, e necesar să ia în calcul o schimbare de atitudine pe toate planurile. Cheia în care trebuie să citim noua interacțiune dintre angajatori și angajați este colaborarea și nu poziționarea în tabere diferite. Iar brandul de angajator este despre armonizarea valorilor și intereselor ambilor parteneri, în slujba brandului sau a companiei.

branddeangajator

Orice brand de servicii se dezvoltă și crește cu ajutorul oamenilor. Or, recrutarea și menținerea oamenilor cu adevărat buni este o adevărată provocare pentru companiile românești în general, și pentru industria horeca, în particular.

A venit primăvara, se deschid terasele și, dintr-o dată, restaurantele au nevoie să își dubleze numărul de mese și de angajați. Și acum începe vertijul. Anunțurile, interviurile, angajările, demisia după 4 zile de muncă. Punct și de la capăt. În fiecare an, aceeași poveste.

Este momentul ca business-urile de HoReCa să își construiască nu doar un brand, ci un brand de angajator. Altfel spus, o reputație pozitivă din prisma angajaților, bazată pe o filosofie specifică.

Brandul de angajator este o verigă, o declinare a brandului în sine. Așadar, este important ca un brand să fie definit clar, cu fir roșu: să aibă o viziune și o misiune coerentă, valori pe care le exprimă în fiecare zi prin ceea ce face. Iar viziunea și valorile companiei vor trebui să se reflecte 100% în brandul de angajator.

PRINCIPII DE CONSTRUCȚIE A BRANDULUI DE ANGAJATOR:

A. Angajatorul este onest: asigură contract de muncă, plătește salariile la timp, plătește asigurările sociale etc.
B. Angajatorul are o viziune coerentă - deci angajatul știe la ce să se aștepte și ce așteaptă compania din partea lui.
C. Angajatorul înțelege cu adevărat motivațiile angajaților și lucrează în spiritul construirii unei relații win-win; exemplu: program flexibil, preocuparea pentru dezvoltarea angajaților și creșterea în carieră ș.a.m.d.
D. Angajatorul are și promovează o cultură de brand - De exemplu, dacă un brand are în ADN și în promisiunea către clienți “mâncarea copilăriei”, să zicem, atunci această idee va trebui să fie și mantra în angajare - oameni bonomi, pozitivi, mai degrabă femei, care să proiecteze o imagine parentală ș.a.m.d. Mai departe, retenția va fi asigurată nu doar de un salariu și condiții de muncă decente, ci și de construirea în interiorul echipei a unei culturi a familiei.

Ce face cu adevărat ca angajații să performeze într-o echipă? Un studiu Google realizat în 2015 pe echipe din toată lumea a extras 5 ingrediente de bază ale rețetei unei echipe eficiente.

1. Siguranță psihologică - membrii echipei să se simtă siguri că își pot asuma riscuri fără să se simtă jenați sau marginalizați.
2. Spirit de echipă - ideea de a se putea baza pe ceilalți pentru a putea termina o anumită sarcină la timp.
3. Structură și claritate - membrii echipei să aibă roluri și obiective clare.
4. Importanța muncii - ideea că ceea ce au de făcut e cu adevărat important pentru ei.
5. Impact - oamenii cred că munca lor contează și aduce rezultate.

Vă invit să reflectați cum stau lucrurile în compania dumneavostră și cum puteți să construiți cu ajutorul brandului de angajator o echipă performantă și, mai departe, o afacere performantă și azi, și în 2025.

Parte a grupului de comunicare Hello, Foodwise Marketing este hub de branding, conținut și creativitate pentru industria de food & beverages din Romania - corporații, antreprenoriate și comunități de consumatori. Competențele Foodwise Marketing includ dezvoltarea de concepte “la cheie” în zona de retail și HoReCa, reunind un portofoliu extins de colaboratori, cu specializări complementare, dezvoltarea de concepte, branding și execuție integrală de proiecte.

Articol scris de Marilena Istrătescu, Managing Partner Foodwise, grupul HELLO, pentru ediția 86 a revistei Horeca România.

Sursă foto: www.reviewtrackers.com


Adauga comentariu


Security code
Refresh

1 Nordic Food albastru

banner aprilie