Sa cante muzica, sa creasca vanzarile!

De ce va place oare sa luati masa intr-un restaurant unde puteti asculta si o muzica placuta de fundal? Ce face oare mai placuta experienta cu un produs sau serviciu, atunci cand îl vinzi unui client? Sa fie si muzica un factor decisiv pentru satisfactia unui client? Se pare ca da.

Marketing-ul clasic spune ca experienta de cumparare este, in general, construita de o suma data de calitatea produselor achizitionate, pret, modul de expunere. Abordarea moderna mai adauga client service, ambianta (lumina, miros) si, in general, lucruri care tin de experienta personala a cumparatorului. Exista insa un „liant” intre aceste elemente, care completeaza intreaga emotie a cumpararii unui produs sau serviciu: muzica indoor. Un antreprenor inteligent, stie sa asorteze un anumit gen muzical specific spatiului pe care
îl administreaza (magazin, restaurant, sala de asteptare, receptie, lift).

Exemple: intotdeauna intru cu mare placere la Lee Cooper si cumpar cel putin o pereche de blugi de acolo, pentru ca
îmi place atmosfera. Muzica dinamica, trance, house, mi se pare foarte potrivit aleasa pentru marca asta. Alt exemplu: dentistul meu, pe care il vizitez cam de 3-4 ori pe an, are una din cele mai cool sali de asteptare: pe langa scaunele complet neconventionale cu forma de ou si geamurile colantate foarte funky, se aude discret muzica cubaneza. Aceasta complet neconventionala alegere, îmi da o senzatie deosebita, in care starea de liniste interioara este amplificata si... ma face sa platesc cu aproape 50% mai mult fata de pretul pietei pentru un consult obisnuit. Pariez ca nu ai perceput niciodata asa rolul muzicii pe care îl pui in magazinul pe care îl conduci. incearca sa asociezi marca ta cu un gen muzical potrivit: daca ai o marca fresh, n-ar strica o muzica indoor dinamica, daca ai o marca targetata catre mamici ai putea incerca muzica de pe Itsy Bitsy, iar daca vinzi lenjerie feminina n-ar strica Sade sau Kenny G. Conduci o clinica ginecologica privata? N-ar strica muzica simfonica in care sa predomine vioara (pansamentul sufletului, cum îi zic psihologii) la un nivel sonor discret, in armonii majore (optimiste). Pacientele si viitoarele mamici vor avea un tonus mental mult mai bun iar starea de anxietate va scadea cu cel putin 20-30% in asemenea conditii.