Un design de sarbatoare



Am observat cu placere ca in ultimii ani, si sarbatorile de iarna romanesti au adoptat cate ceva din eleganta trendurilor internationale, si anume ideea de a decora monocrom, insa preferintele de culoare au fost din cele mai diverse: braduti decorati in rosu, alb, albastru, auriu sau argintiu, fara nicio relatie directa cu tendintele cromatice, ci doar cu conceptul unei unitati vizuale. Anul acesta, Craciunul pare a-si insusi un caracter urban, cosmopolit, caci etaleaza, intr-o ambianta luxoasa, trendurile de culoare si textura promovate in sfera design-ului interior. Ar putea parea trista aceasta tendinta de renuntare la traditie, si totusi, o ancorare a evenimentului in contemporan este un firesc binevenit, cu atat mai mult cu cat vorbim despre sarbatoarea ce implica decorativismul mai mult decat orice alt eveniment al anului. Anul acesta invatam ca eleganta provine din naturalete, si nu din opulenta. Targurile de specialitate din 2009 au promovat in unanimitate culorile neutre, nuante idilice de alb, crem, gri si maro. Culorile desaturate ale ambientului, lemnul antichizat, decoratiunile ce invoca manualitatea si trendul “Eco”, toate acestea sunt elemente ce sustin naturaletea, luminozitatea, simplitatea, intr-un decor cat se poate de cochet si unitar. Acum, Europa adopta mai mult decat oricand, stilul nordic.

 

UN NOU STIL PE VAL


Dupa ce am asistat, anii trecuti, la reinvierea opulentei baroce, ce propunea interioare pretioase in culori sobre, tapetul incarcat si silueta mobilierului stil reinterpretata in materiale moderne, trendul actual readuce in lumina stilul Gustavian, caracteristic Suediei de sfarsit de secol XVII, initiat de regele Gustav al III-lea al Suediei (1771-1792). Stilul care Ãii poarta numele a cuprins rapid intreaga peninsula scandinava si a fost, poate, cel mai longeviv stil de interior, ramanand in moda 40 ani dupa moartea lui si realizand o baza puternica a design-ului scandinav de mai tarziu. Vorbim despre perioada in care Europa alterna intr-o viteza teribila regimurile politice si, odata cu ele, noile stiluri de mobilier si interior, din dorinta de a consolida autenticitati nationale. Stilul Gustavian isi are originile in neoclasicul francez, regele Gustav al III-lea fiind contemporan cu Ludovic al XVI-lea. Trendul vremii este adoptat insa de Scandinavia intr-o maniera extrem de personala, cu atat mai mult cu cat traditia peninsulei ce nu apartinuse niciodata Imperiului Roman promova alt tip de prioritati si rigori decat restul Europei. Astfel, stilul nordic se naste pe principii de functionalitate si simplitate si pe nevoia de luminozitate a interioarelor. De aici, apetitul pentru alb: pereti zugraviti in alb, lemn vopsit in culori desaturate si antichizat, elemente textile ce fac apel la dungi ca unic motiv decorativ, ambient simplist si lipsa completa a opulentei, elemente ce Ãimping stilul la limita intre clasicist si rustical. Dupa atatia ani, in 2009, probabil ca desi din alte ratiuni, functionalitatea si luminozitatea devin factori importanti de decizie atunci cand vine vorba de crearea unui ambient.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok