Cu grija, sa nu te arzi!


Cu grija, sa nu te arzi!
 

editorial46
Pentru toti, indiferent de domeniu, anul 2009 a fost unul, daca nu greu, cel putin plin de provocari. in industria ospitalitatii, lucrurile au fost destul de clare. Au rezistat doar acei jucatori puternici, care au avut o strategie foarte bine pusa la punct si care si-au asigurat, inca din anii de prosperitate economica, o crestere sustenabila si pe termen lung. Cei slabi, cu cresteri conjuncturale si temporare, au fost nevoiti sa se retraga, piata facand distinctia neta intre castigatori si perdanti. Dar, pentru ca suntem la final de an, nu strica si o privire catre 2010, anul care bate la usa si pentru care pronosticurile sunt Ãimpartite. Unii sunt de parere ca va fi un an la fel de greu, poate chiar mai greu decat cel care tocmai se incheie.
Altii, mai optimisti, sunt de parere ca sunt ceva premise sa ne asteptam la un 2010 mai bun, in special din a doua jumatate a anului. Oricare ar fi pronosticurile insa, mi-as permite un sfat pe care toti jucatorii din domeniul nostru, si nu numai, ar trebui sa Ãil ia in calcul: fiti prudenti, caci pericolul nu a trecut! Cu alte cuvinte, atentie la business-ul pe care Ãil conduceti, “umblati” cu grija la liniile sale strategice, sa nu va ardeti! La fel ca 2009, si anul viitor va fi unul decisiv. Sa fim competitivi, sa oferim calitate inainte de toate pentru a rezista pe piata si, mai ales, sa fim precauti, dar totusi sa nu uitam de oportunitatile din jurul nostru. Vorbim mereu despre calitate si aproape ca e greu sa o obtinem. De ce gandesc asa? E foarte simplu. Din punctul meu de vedere, mai este mult pana cand un espresso va fi exact ca cel din Italia. La fel se intampla si cu multi bucatari care Ãimi vor aduce un pilaf in loc de risotto. Sisincer, nu este vorba doar de o diferenta de reteta. Pentru mine, asta inseamna calitate! Asadar, aveti grija sa nu va ardeti si de data asta oferind o presupusa calitate. Acestea sunt coordonatele de care trebuie sa tineti cont. Oamenii incep sa faca diferente si vor alege doar performanta. Pana la urma, cu toate relele pe care le aduce, criza are si o parte buna: creeaza oportunitati inimaginabile si ofera mai mult ca oricand posibilitatea de a le fructifica. Dar pana in 2010, urmeaza Sarbatorile care fac trecerea dintre ani, iar echipa Horeca va ureaza La multi ani! si va asteapta la anul cu multe noutati!