Tendințe în designul unităților HoReCa în 2020

Dacă în trecut să iei o cină în oraș era considerat ceva special sau să pleci în city break-uri de 4-5 ori pe an nu-și permitea oricine, astăzi aceste aspecte fac parte din viața normală a majorității locuitorilor din marile orașe. Oamenii percep turismul sau ieșirile în oraș ca pe un drept pe care și-l permit, nu ca pe un lux, și le consideră o parte importantă a vieții lor.

Nu este surprinzător faptul că beneficiarii de spații HoReCa încearcă să iasă în evidență în condițiile dure ale concurenței, iar jucătorii competenți acordă atenție tuturor detaliilor, nu doar serviciilor, personalului sau mâncării, ci și designului de interior.

În perioada când totul s-a mutat în online (mai ales pe rețelele de socializare), beneficiarii trebuie să gândească foarte bine strategia de promovare. Informația circulă foarte repede, iar locațiile care au acele detalii care pot stârni curiozitate au devenit cele mai căutate și cele mai “instagramabile”, ceea ce înseamnă că vor aduce un trafic de clienți dornici să trăiască experiența locului. De aceea, conceptul de amenajare trebuie gândit foarte bine încă de la început.

Mai jos vreau să vă prezint care sunt cele mai importante tendințe în designul de interior care vor prinde foarte bine și în anul 2020.

EFECTUL DE VECHI SAU BRUT

efectul brut

Tendința de a fi cât mai natural și autentic din ultimii ani a început să câștige avânt și se reflectă în toate domeniile vieții. Designerii echilibrează cu îndrăzneală interioarele pompoase ale locațiilor vechi (de exemplu case sau instituții de stat din perioada interbelică) cu pereți de beton și cărămidă aparentă. Această tendință a migrat de la apartamente, la cafenele, baruri, restaurante, iar acum și în zona hotelieră. Un perete brut sau corojit din cauza timpului devine clar centrul atenției, iar completarea se face cu un mobilier și decor elegant, plante naturale și un iluminat arhitectural. Totuși, acest efect trebuie să creeze un interes, nu să fie asociat cu o lucrare neterminată, incompletă.

MONOCROM

Marxitorestaurant

De când Instagram-ul a devenit una dintre principalele platforme de publicitate și promovare a brandurilor, spațiile HoReCa au fost nevoite să devină foarte „fotogenice”. Iar exemple sunt nenumărate. Unul dintre ele este hashtagul #marxito (restaurantul roz futurist Marxito din Paris, creat de celebrul designer Ora Ito), care a colectat sute de fotografii ale utilizatorilor de pe rețelele de socializare.

Astăzi, beneficiarii nu se tem să își asume riscul de a vopsi un restaurant sau cafenea într-o singură culoare, iar influencerii nu ratează șansa de a se poza într-un interior monocrom. Și în zona hotelieră lucrurile stau similar - tot mai mulți designeri optează pentru camere în culori monocrome, unde accentele sunt create prin grafică sau texturile finisajelor.

PLANTELE

planteinrestaurante

Moda de a duce „un stil de viață sănătos” a dus la creșterea numărului de restaurante și cafenele cu meniuri vegetariene și vegane. Adesea, proprietarii unor astfel de unități se limitează la pereți verzi și mobilier din lemn, totuși un concept healthy este mult mai mult decât atât: o arhitectură pasivă și sustenabilă, un design natural și eco în care natura este adusă în interior prin plante naturale sau cele conservate.

Totuși, aveți grijă să nu alegeți plante prea capricioase, decoratorii și mai ales peisagiștii sfătuiesc să optați pentru ficuși, iederă, clorofila sau aloe. Cu toate acestea, este important să aveți grijă de ele, un copac uscat într-o cafenea sau un lobby de hotel pare deprimant.

CATIFEAUA

catifeauainhoreca

Și în 2020 catifeaua va fi un textil actual atât pentru tapițeria mobilierului dar și pentru drapajele geamurilor. Mobilierul din catifea arată bine în orice interior, îi adaugă un farmec deosebit și eleganță. Să nu uităm că finisajele catifelate în sine sunt materiale destul de dramatice, iar paleta întunecată de culori îi va crește și mai mult valoarea.

Materialul nu este cel mai ușor de întreținut. Și chiar dacă este tratat anti-pete, nu se recomandă în locații tip Fast-Food.

FOTOTAPET DECORATIV

fototapet

Deși tendința anului 2019 a fost motivul floral care s-a regăsit pe pereții multor branduri internaționale, și anul viitor promite să fie unul foarte colorat, cu multe influențe grafice florale stilizate, elemente Art Deco, picturi murale.

Designerii remarcă faptul că pereții cu tapet sau fototapet sunt un accent puternic într-un interior, astfel, mobilierul ales trebuie să fie unul foarte uni, fără detalii decorative de prisos, pentru a evita supra-aglomerarea elementelor.

Designul interior al unui restaurant sau al unui hotel este considerat cel mai important element al conceptului viitorului brand și poate deveni unul dintre factorii determinanți ai succesului. Individualitatea și unicitatea designului devin acum nu doar un capriciu al proprietarilor, ci o necesitate. Orașele mari sunt suprasaturate cu locații de diferite formate, de aceea trebuie să ieșiți în evidență față de concurenți.

Și să nu vă fie frică să apelați la un specialist pentru ajutor, veți câștiga din timpul vostru, dar veți economisi și bani în acest fel.

Mult succes!

Articol scris de Natalia Berezovskaia, arhitect de interior la Creativ Interior, pentru ediția 96 a revistei Horeca România.