Noutati la Targul International de Vinuri Good Wine 2010

Noutati la Targul International de Vinuri Good Wine 2010

ansamblu good wine

Cea de-a patra editie a Targului International de Vinuri GoodWine s-a incheiat pe 28 noiembrie 2010, reunind in cele trei zile de targ aproape 30 de expozanti - producatori si importatori de vinuri, restaurante, magazine de vinuri, reviste de specialitate, un numar considerabil pentru targurile de profil organizate in ultima vreme in Romania. Editia de anul acesta s-a bucurat de cea mai numeroasa participare, atat din punctul de vedere al expozantilor cat si din punctul de vedere al vizitatorilor, peste 3500 de vizitatori au trecut pragul targului, dar si de numeroase noutati in programul evenimentului, precum seminarii de specialitate sau show-urile gastronomice. Siorganizatorii nu se opresc aici, anuntand pentru 2011 o editie mult mai ampla GoodWine.

lemn si vin

Antonio Passarelli, vicepresedintele Federatiei Bucatarilor din Romania si Sergiu Nedelea, presedintele Federatiei Somelierilor din Romania, au sustinut, in a doua zi de a targului GoodWine o demonstratie enogastronomica. Ideea principala a fost a asocierilor in contrast dintre vinuri si preparatele culinare. Astfel, la vinul alb, Feteasca Alba - Alba Valahica, Davino a fost asociat cu un preparat din carne rosie de vita, la a carei preparare s-a folosit ulei de masline, otet de vin alb Pinot Grigio, salata, rucola si alte condimente, care au facut ca acest preparat sa se echilbreze gustativ si aromatic cu vinul. Pentru vinul rosu, Festeasca Neagra - Purpura Valahica de la Davino, au fost pregatiti creveti cu sos rosu de tomate si mai multe ingrediente pe care de obicei le folosim la carnurile rosii. Rezultatul a fost spectaculos, fapt confirmat si de publicul numeros. Somelierul Sergiu Nedelea a comunicat si cateva dintre proiectele comune a celor doua federatii.

sergiu good wine

Remarcabile, la aceasta editie au fost asadar organizarea de seminarii si intalniri de specialitate, asa cum se obisnuieste la targurile de profil din strainatate, dar si multe lansari de noi vinuri sau show-uri gastronomice.

antonio si sergiu

Unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata vinului din Romania, Murfatlar a prezentat la acest targ noul concept de magazin specializat, „Crama Murfatlar”. Standul Murfatlar reprodus un magazin tip “Crama Murfatlar”, care a inclus si vinurile exclusive, comercializate in aceasta retea, dar si vinurile din recolta 2010. Acest nou concept se adreseaza mai ales iubitorilor de vinuri proaspete, la preturi accesibile.

Murfatlar


Pentru Crama Girboiu, targul GoodWine a reprezentat prilejul cel mai bun pentru lansarea de noi game pentru Horeca: Bacanta. Atat Feteasca alba 2009, cat si Sauvignon Blanc 2009  sunt doua vinuri expresive, foarte intense, cu o amprenta aromatica remarcabila. Noutatile de la Cramele Recas au fost Solo Quinta 2010, Sole Sauvignon Blanc 2010 si Rose Sole 2010. Cramele Rotenberg au prezentat in premiera si doua surprize, „servite” selectiv: Merlot Dealul lui Stelus 2008 si Merlot Valea Oancei 2008.

crama recas

Sub sloganul „Wines of Chile”, au fost promovate pe piata externa toate vinurile din Chile, iar la GoodWine de promovarea lor s-a ocupat chiar Ambasada statului Chile. Printre etichetele prezente au fost si o parte din produsele importatorului VinChile, companie ce si-a propus inca de la infiintare sa schimbe mentalitatea romanilor cu privire la calitatea vinurilor chiliene.

ansamblu 2

Trecand peste minusuri si plusuri, targul a reusit sa se inscrie in calendarul acestui sfarsit de an ca un eveniment destul de important pentru industria de profil de la noi. O alta concluzie, ce mai poate fi trasa in urma acestui targ, este aceea ca se simte o crestere calitativa a intregii piete a vinului, venita atat din partea producatorilor, cat si din partea importatorilor activi sau cu intentii de patrundere pe piata.

 “Vom incerca ca anul viitor sa ridicam si mai mult nivelul targului de vinuri Goodwine, iar pregatirea celei de-a cincea editii Goodwine, care va avea loc in primavara 2011 la Bucuresti a si inceput”, a declarat Angelica Iva, directorul general al firmei Proactive Business Communication, organizatorul targului Goodwine.


 

 


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok