Trendurile-cheie in fidelizarea clientilor pentru 2011

Trendurile-cheie in fidelizarea clientilor pentru 2011

O companie extrem de puternica in Statele Unite ale Americii pe segmentul fidelizarii clientilor in sectorul restauratiei, Loyalty 360 a inventariat trendurile-cheie in fidelizarea clientilor in acest sector, atragand atentia ca pe aceasta piata extrem de competitiva a restaurantelor, marea provocare in anul 2011 o reprezinta fidelizarea clientilor. „Anul 2011 ar putea fi numit si anul de fidelizare a clientilor”, a declarat Mark Johnson, CEO la Loyality 360. Trendurile identificate vor domina industria marketingului in ceea ce priveste fidelizarea clientilor.

restaurant mare

  • Sectorul restauratiei va investi mult mai mult in initiativele de fidelizare a clientilor in anul 2011. Un studiu recent condus de Asociatia Nationala a Restaurantelor in parteneriat cu Loyality 360 si rDialogue a ajuns la concluzia ca 84% dintre respondenti intentioneaza sa investeasca mai mult in initiativele de loialitate datorita capacitatii acestora de a genera dezvoltarea afacerii.
  • Oamenii de marketing vor constientiza din ce in ce mai mult ca loialitatea nu reprezinta doar un program in sine, ci o adevarata calatorie continua si un obiectiv strategic in sectorul restauratiei. in timp ce programele de fidelizare au punctat pe termen scurt, dintr-o perspectiva de marketing strategica solida, initiativele de creare a loialitatii se vor concentra pe construirea relatiilor de lunga durata si pe crearea angajamentului din partea clientului.
  • dragoste38



  • Crearea loialitatii se va concentra mai mult pe emotii decat pe partea rationala, adica pe initiative bazate pe stimulente emotionale. Economistii care studiaza comportamentul pietei ne informeaza ca luarea deciziilor se bazeaza in proportie de 70% pe emotii si 30% pe ratiune. Programele de loialitate bazate pe stimulente rationale, spun acestia, nu functioneaza la fel de eficient ca cele bazate pe stimulente emotionale. Acestea din urma creaza conexiune, pasiuni, clienti fideli.
  • Oamenii de marketing vor integra jocurile de pe retele de socializare online in initiativele lor de fidelizare a clientelei. Jocurile de pe retele de socializare au devenit o activitate globala, cu 200 milioane de oameni care se joaca lunar pe FaceBook si cu 24 de jocuri, care au mai mult de 10 milioane de utilizatori  pe luna. Suporturile traditionale nu mai sunt la fel de eficiente in cresterea nivelului de participare al clientilor, asa cum sunt noile mijloace de comunicare online.
  • retele_sociale
  • Relevanta va fi o forta motrice esentiala in fidelizarea clientilor. Clientii de astazi vor ca programele de fidelizare sa sune „totul despre mine”, sa fie personalizate, relevante si semnificative pentru persoana lor. Ofertele personalizate relevante reprezinta al doilea factor pentru clienti de a petrece mai mult timp intr-un loc potrivit unui studiu realizat de Ipsos Mori si The Logic Group. Colectarea de date despre clienti si utilizarea lor este extrem de importanta in crearea relevantei. Brandurile trebuie sa le demonstreze clientilor ca sunt receptivie la doleantele lor si ca le ofera ceea ce vor.
  • Crearea unor programe de fidelizare a clientilor reprezinta o strategie importanta in consolidarea brandului. Un studiu recent realizat pe 1500 de CEO din 60 de tari si din 33 de industrii, a reliefat faptul ca a veni mai aproape de consumator reprezinta o strategie a unei afaceri de top si un domeniu de interes pentru manageri in urmatorii 5 ani.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok