Peste 50% din vizitele la restaurante în UK sunt la fast-food

Restaurantele de tip fast-food câştigă teren de la an la an. În Marea Britanie de exemplu, mai mult de jumătate din mesele luate în oraş sunt la restaurantele de tip fast-food, potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetări în domeniul foodservice, NPD Group. În 2011 s-au înregistrat 5,5 miliarde vizite ale consumatorilor în restaurantele de tip quick-service, faţă de 5,4 miliarde vizite în 2008, ceea ce înseamnă o creştere de 4% în 3 ani.

foto

Masa de prânz a jucat un rol important în creşterea afacerilor de tip quick-service reprezentând 72% în creşterea acestui sector. S-a înregistrat o creştere de 7% a numărului de vizite efectuate la masa de prânz.
Consumatorii din Londra sunt mai predispuşi a merge la restaurantele quick – service (55%) decât cei din alte regiuni ale Marii Britanii (49.5%), potrivit studiului efectuat de NPD Group.
În timp ce unităţile quick service au înregistrat o creştere semnificativă în ultimii ani, restaurantele care au experimentat cea mai mare scădere sunt cele situate la locul de muncă sau îneat unităţile de învăţământ – a căror cotă de piaţă a scăzut cu 2,6%, de la 19,5% în 2008 la 16,9% la sfârşitul lunii septembrie 2011.
Specialiştii NPD cred că declinul acestui sector se datorează lanţurilor de restaurante quick service care oferă mai multe opţiuni de meniuri, promoţii şi discounturi care atrag muncitorii şi studenţii şi îi determine să iasă afară din birouri sau campusuri şi să meargă la aceste unităţi.
Directorul Foodservice pentru Europa al companiei NPD, Guy Fielding crede că rezidenţii din Capitala Marii Britanii joacă de asemenea un rol major în creşterea sectorului quick service. “Consumatorii din Londra au cheltuit cu 7% mai mult în restaurante anul acesta, iar restaurantele quick-service, care servesc burgeri, preparate tradiţionale şi preparate din pui, sunt cele care au condus la această creştere. Aceste restaurante oferă londonezilor ceea ce caută: mâncare servită rapid, la un preţ bun”.

Sursa: www.foodbev.com