Cum să crești vânzările restaurantului de sărbători

Cum să crești vânzările restaurantului de sărbători
person Horeca
access_time_filled

Sărbătorile de iarnă pot fi una dintre cele mai provocatoare perioade ale anului atunci când vine vorba de gestionarea unui restaurant. Foarte multe restaurante se confruntă cu scăderea numărului de clienți în perioada vacanței de iarnă. E inevitabil: iarna, profitul unităților foodservice scade datorită vremii rele și a zăpezii, care îndeamnă mulți potențiali clienți să stea în case, la căldură. Cu toate acestea, unele restaurante sunt pline ochi în această perioadă. Este sezonul cumpărăturilor, întâlnirilor cu prietenii în oraș, al petrecerilor corporate, și dacă nu v-ați pregătit restaurantul pentru sărbători, acum este momentul să o faceți.

tipsrestaurantesarbatori

Există mai multe modalități de a crește vânzările unui restaurant, printre care: creșterea numărului de clienți, creșterea frecvenței actualilor clienți și creșterea cheltuielilor clienților. Iată câteva idei inspirate din aceste arii, care te vor ajuta să stimulezi vânzările în restaurant. 

Crește numărul de clienți noi.

  • Cum poți atrage clienți care nu te cunosc? Fiind unde sunt ei! Acesta este sezonul cumpărăturilor, iar împărțirea de meniuri sau flyere în fața magazinelor din apropiere ar putea fi o modalitate bună de atrage cumpărătorii înfometați în restaurantul tău, pentru “realimentare”. Poți colabora cu magazine locale pentru a le oferi clienților lor oferte speciale la restaurantul tău (aceștia pot veni cu flyer-ul în restaurant, pentru a benefica de ofertă).
  • Este sezonul întâlnirilor, dar nu te gândi doar la întâlniri de familie și între prieteni. Majoritatea firmelor organizează petreceri de sărbători sau prânzuri/cine pentru angajați, fie că apelează la catering sau merg direct în locații. Trimite mostre și meniuri de catering la birourile din apropiere, invitând companiile să încerce restaurantul tău cu ocazia petrecerilor de sărbători și nu numai. Poți organiza, de asemenea, un eveniment doar pentru reprezentanți ai companiilor, care să-ți încerce cu această ocazie produsele din meniu și să facă cunoștință cu restaurantul tău. Aceasta este o modalitate extraordinară de a atrage noi clienți și evenimente/petreceri în restaurant.
  • Sărbătorile de iarnă ar putea fi o perioadă bună a anului pentru a încerca reclame targetate pe social media; poți targeta potențiali clienți pe baza intereselor sau a activităților lor, precum și pe criterii geografice, pentru a “ajunge” astfel la angajații din birourile din proximitate.

Crește frecvența clienților existenți.

Oferă-le un motiv pentru a se întoarce cât mai curând.

  • Meniurile sezoniere sunt un loz câștigător; oferă ceva nou și interesant pentru o perioadă limitată de timp, produse pe care clienții tăi nu le pot găsi în mod normal în restaurantul tău (asigură-te că personalul cunoaște foarte bine preparatele din meniul special de sărbători!).
  • Introdu o temă periodică, totuși în schimbare, pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Un exemplu de temă este “8 Săptămâni de Crăciun”. în fiecare săptămână care precedă Crăciunul poți oferi ceva special sau un motiv diferit pentru care clienții tăi să se întoarcă în restaurant și să testeze ceva nou.
  • Fii darnic. Clienții care aduc jucării pentru copii sau fac donații pe bază de alimente pot primi o reducere la restaurant valabilă doar pentru săptămâna următoare.
  • Asigură-te că li se reamintește membrilor programului de loialitate ce beneficii au datorită faptului că frecventează localul tău. 

Crește cheltuielile clienților.

Sporește vizibilitatea ofertelor de sezon pentru a stimula interesul clienților și a crește cheltuielile acestora.

  • Acum este momentul propice să promovezi cardurile cadou! Acestea sunt foarte apreciate de clienți în perioada sărbătorilor, ei având astfel posibilitatea să facă un “altfel” de cadou persoanelor dragi. Cardurile cadou aduc noi clienți în restaurant și cresc cheltuielile clienților la momentul utilizării lor. De asemenea, poți oferi, pe gratis, celor care achiziționează un astfel de card, un card cadou cu valoare mică. Acesta îl va determina să se întoarcă în curând la restaurantul tău. 
  • Băuturile de sezon, de la latte cu dovleac la ciocolată caldă picantă, sunt “accesorii” perfecte la orice comandă. Sunt în trend, arată & miros bine și reprezintă o sursă suplimentară de profit, așa că asigură-te că ospătarii tăi vor menționa oaspeților că acestea sunt disponibile doar pentru o perioadă limitată de timp, precum și că există semne vizibile în restaurant despre aceste băuturi.  
  • Oferă mostre gratuite de aperitive de sezon în timp ce clienții se hotărâsc ce să comande – adică atunci când sunt cei mai înfometați!-, pentru a ademeni/provoca o comandă extra.
  • Sărbătorile reprezintă momentul perfect pentru a stimula vânzările la deserturi. Este un moment propice pentru a organiza un concurs în rândul angajaților, având ca obiectiv promovarea deserturilor din meniu & recompensarea celor care reușesc să vândă cât mai multe deserturi.
  • Asigură-te că programul de fidelizare recompensează cheltuielile! Un program de fidelitate se traduce astfel: cu cât cheltuie mai mult consumatorii, cu atât pot câștiga mai multe beneficii. 

craciunullarestaurant

Sărbătorile de iarnă prespun așadar o perioadă de pregătire a restaurantului pentru această perioadă specială a anulului. Iată și alte tips&tricks pe care le puteți avea în vedere atunci când vă pregătiți restaurantul pentru sărbători.

  • Decorează restaurantul de sărbători. Decorează restaurantul cu ghirlande sclipitoare și alte decorațiuni festive care să adauge o notă de sărbătoare ambianței din restaurant. Folosiți decorațiuni nostime, elegante și unice pentru fiecare sărbătoare.
  • Pregătește restaurantul pentru vreme rea. Investește într-un generator de curent electric. întreruperile de energie nu numai că îndepărtează clienții de restaurantul tău dar pot duce și la cantități mari de alimente stricate. De asemenea, ia în considerare toate aspectele privind siguranța clienților precum curățarea trotuarelor și a locurilor de parcare.
  • încălzește spațiile exterioare. Dacă vremea vă permite să mențineți zonele exterioare deschise pe perioada iernii, luați în considerare să folosiți încălzitoare de terasă sau corturi/copertine, pentru confortul oaspeților. Deși ar putea exista zile în care este prea frig pentru această opțiune, a avea un încălzitor de aer liber sau chiar mai multe reprezintă o modalitate extraordinară de a stimula business-ul pe durata lunilor de iarnă. Păstrarea zonelor exterioare deschise pe durata lunilor de iarnă va crește profitul și îți va oferi un avantaj în fața competiției.
  • Produse noi în meniu & carduri cadou. Introdu în meniu produse de sezon și promovează cardurile cadou. Acestea sunt extrem de populare pe perioada sărbătorilor și pot oferi un imbold vânzărilor din restaurant în această perioadă.
  • Promoții de sărbători. Ia în considerare să promovezi o ofertă limitată în timp sau chiar un meniu special de sărbători, care să fie valabil doar în această perioadă.
  • Catering de vacanță. Multe afaceri, atât mari cât și mici, oferă servicii de catering pe durata sărbătorilor. Ele pot aduce vânzări suplimentare pentru restaurantul tău. Află ce companii caută firme de catering în acest sezon și propune-le oferta ta.
  • Publicitate de vacanță. Nu uita să vă promovezi restaurantul sau orice oferte speciale & promoții de sărbători din meniu, atât în mediul offline, cât și cel online.
  • Tipsuri pentru social media. O modalitate de a-ți îmbunătăți vânzările în sezonul de iarnă este de a aloca mai mult timp marketingului pe social media. De exemplu, ai putea interacționa mai mult cu clienții prin aceste canale, posta fotografii cu preparate & băuturi tematice și oferi aperitive gratuite la primii 10 clienți care dau like post-ului tău… Când îți faci reclamă pe social media nu uita să o faci pe toate canalele importante, nu te limita doar la Facebook. Ia în considerare să organizezi un concurs online de sărbători și să promovezi și pe aceste canale noile produse din meniul de sărbători.
  • Implicarea în comunitate – o campanie de colectare de alimente sau jucării în vederea donării lor la cei nevoiași reprezintă o modalitate foarte bună de a te implica în comunitatea locală, arătând că îți pasă de cei din jur… Ia în considerare inclusiv să îți donezi timp și resurse pentru orice eveniment local de strângere de fonduri organizat cu ocazia sărbătorilor.

Articol scris de Diana SBâRCEA pentru ediția 80 a revistei Horeca România.

Sursele pentru acest articol includ: www.rewardsnetwork.com, și http://idealsoftware.co.za

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302