Managementul modern al restaurantelor cu platforma software VilicoRest

Interfața VilicoRest POS și preluarea comenzilor de la client

Interfața POS a programului VilicoRest a fost proiectată în așa fel încât să ofere o operare intuitivă, dar în același timp eficientă. Astfel, focusul în designul interfeței cu utilizatorul a fost pus pe ușurința în executarea operațiunilor de logare și delogare a ospătarilor la terminalul POS, pe ușurința în preluarea comenzilor pentru bucătărie și bar și respectiv, facturarea acestora și generarea bonurilor fiscale, operațiuni care acoperă mai mult de 90% din totalul operațiunilor zilnice de management de restaurant.

Tocmai în sprijinul ideii de eficiență operativă, interfața VilicoRest a fost dotată cu chei de logare a ospătarilor la terminalul POS cu utilizarea tehnologiei RFID, tehnologie care s-a dovedit a fi deosebit de robustă și eficientă și a fost menționată și în articolul „Platforma Vilicorest ridică ștacheta HoReCa în ceea ce privește software usability și customer experience”, apărut în revista HORECA nr. 80, 2017.

De asemenea, tot în sprijinul preluării cât mai eficiente a comenzilor de la client au fost proiectate și aplicațiile mobile de tabletă la ospătar și la client, și anume VilicoTab și VilicoGuest. De menționat este faptul că aplicația VilicoTab permite, de asemenea, logarea la aplicația VilicoRest POS.

O privire sintetică a operațiunilor de management de restaurant, grupate pe funcțiuni și, de asemenea, pe componentele platformei VilicoRest, este prezentată în ilustrația de mai jos.

graficambo1

VilicoGest, adevăratul ajutor al managerului în contabilitatea de gestiune a restaurantului

Activitatea de gestiune contabilă a restaurantului este o activitate relativ complexă, care trebuie ținută la zi și implică realizarea operațiunilor contabile pe baza documentelor care reflectă activitatea economică desfășurată în restaurant.

Desigur că, pentru desfășurarea acestei activități, trebuie cunoscute prevederile mai multor legi (Legea contabilității nr. 82/1991 republicată, Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor), OMFP-uri (OMFP 3055/2009, OMFP 3512/2009, OMFP 2861/2009) precum și a codurilor fiscale și de procedură fiscală, împreună cu normele de aplicare ale acestora.

Dacă ar fi să prezentăm cât mai succint principalele operațiuni ale contabilității de gestiune efectuate pentru un restaurant, am putea să alcătuim tabelul de mai jos.

grafic2

Să vedem în continuare cum se reflectă unele dintre aceste activități în VilicoRest-VilicoGest, în studiul de caz următor.

La restaurantul “Summer Garden” s-a hotărât vânzarea către populație a unui nou preparat culinar denumit “Clătite cu ciocolată”. La pasul 1 preparatul este definit în VilicoGest cu rețeta prezentată în ilustrația de mai jos.

grafic3

La pasul 2, se aprovizionează ingredientele (materiile prime) necesare și se introduc în gestiune cu scopul producerii efective a preparatului. În Nota de Intrare Recepție (NIR) de mai jos se observă introducerea în gestiune a 10 kg frișcă, a 100 bucăți de ouă, a 10 kg de sare și a 12 l de ulei. Operațiunea de înregistrare în contabilitate corespunde primei operațiuni din tabelul de mai sus și se face după formula:

grafic4

notareceptie2

În mod similar, la pasul 3, se pot achiziționa mărfuri care nu intră în procesul prelucrării, cum ar fi de exemplu alune cu sare sau apă plată la 0,5l.

La pasul 4, clientul plasează o comandă pentru clătite, alune și apă plată, comandă care apare în VilicoRest.

vilicorestdemo

La pasul 5, în momentul achitării notei de plată, se generează bonul fiscal și se facturează marfa vândută.

grafic5

La pasul 6, se face descărcarea din gestiune pe baza bonului de consum ilustrat mai jos.

bondeconsum

grafic6

Balanța stocurilor conform criteriului cantitativ-valoric este ilustrată alăturat și reflectă descărcarea din gestiune a articolului Clătită cu ciocolată.

stocuri2

Credem că am ilustrat convingător faptul că programele VilicoRest și VilicoGest ușurează activitatea de gestiune aferentă restaurantului și generează toate documentele necesare pentru evidența contabilă. În final, mai remarcăm faptul că datele prezentate mai sus (de exemplu cele de facturare) pot fi exportate în programe de contabilitate, ca de exemplu în SAGA.

Pentru a obține mai multe informații legate de platforma de management a activităților de restaurant VilicoRest vă rugăm să vizitați adresa de web a firmei Ambo dedicată acestui produs: www.vilicorest.ro.

Dr. Ing. Marius Zubac, CMO
Ec. Timea Antics, CFO
Ec. Eva Pollac, Sales Manager

Advertorial apărut în ediția 82 a revistei Horeca România.

VilicoRest


Adauga comentariu


Security code
Refresh

Cele mai citite articole

Prev Next