Recunoaștere internațională pentru un restaurant românesc

Cristian Preotu Proprietaire LBFUn restaurant din bucurești a reușit performanța de a deveni prima proprietate din românia acceptată în asociația relais & châteaux, un grup exclusivist ce aduce împreună cele mai rafinate hoteluri şi restaurante deţinute şi operate individual din lume. Este vorba de restaurantul le bistrot français din bucurești, parte a grupului le manoir, care devine astfel un ambasador gastronomic al româniei și aduce țara noastră în atenția celor mai exigenți oaspeți internaționali.

Despre aderarea la asociația Relais&Châteaux, procesul de selecție și ce înseamnă pentru restaurantul bucureștean, dar și pentru piața românească de HoReCa, acceptul în acest grup exclusivist, am vorbit cu Cristian Preotu, proprietarul restaurantului Le Bistrot Français.

Ce v-a motivat să aderați la asociația Relais & Châteaux?

Sunt familiarizat de câțiva ani cu rețeaua Relais & Châteaux, în calitate de membru al clubului 5C (Caractère, Courtoisie, Calme, Charme et Cuisine), în care am fost înscris în 2013. De-a lungul timpului, fiecare vizită în restaurantele și hotelurile din asociație mi-a confirmat standardele de ospitalitate și calitate ale grupului, așa că, încă de la sfârșitul anului 2016, mi-am propus să integrez și Le Bistrot Français în această structură. Ce m-a motivat a fost atât faptul că acceptarea în Relais & Châteaux reprezintă o validare a eforturilor întregii echipe - care ne poziționează la un nivel înalt, alături de cele mai bune restaurante ale lumii -, cât și faptul că, astfel, intrăm, practic, într-un parteneriat cu profesioniști recunoscuți din industria mondială de HoReCa și cu cele mai premiate și luxuriante proprietăți. Vorbim despre nume sonore, precum The French Laundry, Per Se, Le Bernardin, Eleven Madison Park, din New York, Restaurant Apicius, Le Pré Catelan, din Paris și multe altele.


Ce ne puteți spune despre procesul de selecție?

Procesul a început cu aplicarea noastră - a trebuit să demonstrăm stabilitate financiară și juridică, precum și să motivăm felul în care tot ceea ce facem se aliniază standardelor Relais & Châteaux și respectului față de această meserie și față de industrie. A durat câteva luni, iar punctul culminant a fost vizita incognito a inspectorului Relais & Châteaux. Știam că această persoană va veni, dar nu știam când - putea fi oricând în următoarele 6 luni -, nu știam cum arată, ce naționalitate are etc. Într-o zi, un profesionist foarte strict și extrem de bine pregătit s-a prezentat în restaurant în calitate de client misterios și a notat experiența sa, evaluând peste 300 de criterii - de la meniul de mâncare, la oferta de vinuri, de la atitudinea personalului, până la amenajarea restaurantului sau la felul în care sunt gestionate rezervările. La finalul mesei, s-a prezentat și a cerut să îi arătăm back-of-the-house (spatele casei) - bucătăria, zonele comune etc. După vizită, au urmat recomandări de îmbunătățire, alte teste, iar, la sfârșit, inspectorul a depus un raport de câteva zeci de pagini, care a fost analizat de către consiliul director. Odată cu prezentarea raportului și analizarea dosarului complet, aderarea Le Bistrot Français a fost supusă la vot și am fost declarați admiși.


020 Facade Le Bistrot Francais 002Ce înseamnă pentru restaurant acceptul în acest grup exclusivist? Care sunt beneficiile în calitate de membru?

În primul rând, vorbim despre prestigiul de a aparține acestei organizații. Orice client final Relais & Châteaux are acum siguranța că experiența sa la Bistrot Français va fi una de top, cu care nu va da greș. Este un aspect extrem de important, când vorbim de oaspeți străini, cu putere de cumpărare ridicată - unii dintre cei mai stricți consumatori de experiențe rafinate - , care nu au niciun reper în București și care își doresc întotdeauna să meargă la sigur.

Un alt beneficiu este sistemul de rezervări internațional cu tot ceea ce înseamnă el - ghidul Relais & Châteaux, platforma dedicată membrilor etc. -, care ne pune, practic, pe harta celor mai luxuriante și de calitate proprietăți din întreaga lume. Pe lângă acestea, vine și includerea în ceea ce asociația numește “Drumurile Fericirii”, recomandări de itinerariu și tururi internaționale dedicate membrilor.

042 Salle principale Le Bistrot Francais 002Odată cu intrarea în club, Le Bistrot Français primeşte acces şi la Academia Relais & Châteaux. Ce înseamnă acest lucru pentru angajații Le Bistrot Français?

Da, unul dintre avantajele aderării este că, astfel, avem acces la Academia Relais & Châteaux, care oferă sesiune de formare profesională. Profesori din întreaga lume se vor deplasa la București pentru a lucra cu angajații noștri - pe partea de bucătărie, servire, înțelegere vinuri. E un sistem care la noi funcționează deja foarte bine - avem un parteneriat de 4 ani cu Sébastien Gravé, chef francez care ne concepe meniurile de mâncare și lucrează alături de bucătarii noștri câteva luni pe an, dar și furnizori de vinuri ce susțin workshopuri, degustări, pentru a familiariza fiecare ospătar cu produsele pe care le vinde.

La acestea se adaugă și schimburile de experiență dedicate personalului proprietăților membre. Pentru un sous-chef sau un chef-de-ligne bucureștean, să poată lucra, de exemplu, într-una dintre bucătăriile lui Thomas Keller (fondatorul Thomas Keller Restaurant Group ce deține și operează branduri precum The French Laundry, Per Se și Bouchon), alături de Daniel Humm (chef și coproprietar al restaurantului newyorkez Eleven Madison Park, premiat în 2017 cu distincția “Cel mai bun restaurant din lume”) sau de Michel Guérard (chef și proprietar al restaurantului Les Prés d'Eugénie - Maison Guérard, din Eugénie-les-Bains, Franța, deținător a trei stele Michelin) este un vis devenit realitate. Aderarea la Relais & Châteaux face acestea și multe alte lucruri posibile.

Cum contribuie această aderare la creșterea pieței românești de HoReCa?

Faptul că România are un restaurant Relais & Châteaux confirmă progresele făcute la nivel național și poziționează țara noastră drept un jucător emergent în zona de ospitalitate și gastronomie. Turiștii de lux - care, poate, în alt context, nu ar fi îndrăznit să viziteze România -, au acum certitudinea unei experiențe rafinate, la nivelul standardelor lor. Din punctul meu de vedere, este un pas înainte atât pentru industrie, cât și pentru brandul nostru de țară.

Care considerați că sunt factorii care stau la baza succesului Le Bistrot Français?

În primul rând, cred că trebuie menționate preocuparea constantă pentru calitate, căutarea perfecțiunii și lipsa de compromis în tot ceea ce înseamnă respectarea celor mai înalte standarde. Nu există nici jumătăți de măsură, nici mentalități de tipul “merge și așa”. Când spun acestea, nu mă refer exclusiv la mine, ca proprietar, ci la întreaga noastră echipă.

De aceea, lucrăm cu cei mai buni furnizori din lume - fie că vorbim despre ingredientele preparatelor din meniu, despre ustensilele și echipamentele din bucătărie sau despre vinurile și băuturile atent selecționate și testate.

Recunosc, ne ajută și localul în sine. Casa Galleron este o clădire superbă, cu o istorie pe măsură, iar felul în care am reușit să o reamenajăm îi face cinste. Colecția noastră de tablouri este și ea o atracție în sine.

023 Homar de Bretagne 002

Cuceriți de toate acestea, oaspeții noștri fideli au început să ne recomande, contribuind, astfel, la o creștere organică, susținută și constantă, care ne permite să ne dezvoltăm încontinuu și să ne setăm mereu noi obiective.

Ce planuri aveți în ceea ce privește restaurantul Le Bistrot Français, în particular, și sectorul gastronomic, în general?

Obiectivul este să ne poziționăm drept un reper în zona de fine dining din România și să ducem experiența oaspeților la un alt nivel. Pentru aceasta, am creat deja Les Experiences Relais & Châteaux, un concept de evenimente care îmbină arta și gastronomia.
În ceea ce privește implicarea în sectorul gastronomic, este o prioritate pentru noi să creștem recunoașterea materiilor prime și a produselor de cea mai înaltă calitate, pentru că, astfel, consumatorii vor fi mai puțin deschiși compromisurilor. Am încredere că, în acest context, selecția naturală de pe piață va duce la o creștere a standardelor întregii industrii - de care vor beneficia atât oaspeții, cât și profesioniștii care își doresc să construiască branduri de încredere.

Diana Sbârcea


Adauga comentariu


Security code
Refresh

Cele mai citite articole