Asul din mâneca restaurantelor de succes - 'Employee engagement'

În industria competitivă a restaurantelor din zilele noastre, brandurile care vor să atragă și să-și păstreze clienții trebuie să facă mai mult decât să ofere o mâncare bună la un preț rezonabil. Ele trebuie să fie capabile să livreze consumatorilor o experiență diferențiată, plăcută. Iar în centrul experiențelor pozitive la restaurant se află angajații implicați și motivați!

Potrivit unui studiu Deloitte legat de experiența consumatorilor la restaurante, personalul prietenos și ospitalier a fost citat ca fiind cel mai important element pentru o experiență pozitivă la restaurant. De la modul în care oaspeții sunt întâmpinați când intră pe ușă, la modul în care li se ia și le se aduce comanda, la cât de repede și de bine este pregătită și servită mâncarea, totul depinde de angajați și de nivelul de implicare al acestora. Nivelul de angajament în rândul angajaților influențează puternic atitudinea clienților față de brand.

Tocmai de aceea investiția în “employee engagement” nu a fost niciodată mai importantă.

employeeengagementhoreca

Investiția în employee engagement poate oferi restaurantelor un avantaj competitiv pe piață. Industria restaurantelor traversează o perioadă de competiție intensă și presiune economică. (…) Cu toate acestea, există performeri de top în industria restaurantelor. Care e secretul lor? Brandurile de succes descoperă faptul că programele strategice de employee engagement sunt fundația pentru redefinirea și transformarea experienței oaspeților, generând loialitate față de brand și creșterea cotei de piață”, se arată în raportul Deloitte «The power of employee engagement. Redefining the restaurant experience».

Reprezentanții Deloitte subliniază că este nevoie de o revizuire a abordării față de conceptul de employee engagement și abordarea acestui subiect la nivel executiv.

Operatorii de restaurante trebuie să aloce atenție și resurse considerabile pentru dezvoltarea și implementarea de strategii de păstrare și motivare a angajaților lor. În timp ce această sarcină li se poate părea descurajatoare, beneficiile pot fi semnificative: studiile arată că organizațiile care au angajați implicați au o forță de muncă cu 57% mai eficientă și cu 87% mai puțin probabil să părăsească compania, comparativ cu organizațiile cu un nivel scăzut de implicare din partea angajaților”, se arată în raportul Deloitte.

CREAREA UNEI CULTURI ORGANIZAȚIONALE “PUR ȘI SIMPLU IREZISTIBILE”

Pentru a ajuta restaurantele să-și îmbunătățească strategia privind employee engagement, Deloitte a creat un model al unei organizații “pur și simplu irezistibile”. Deloitte a segmentat conceptul de employee engagement în 5 elemente de bază și 20 de atribute subiacente care, împreună, fac o organizație “irezistibilă” în ochii angajaților. S-a ajuns la concluzia că aceste elemente “alimentează” angajamentul angajaților.

modelorganizatieirezistibila

Cele 5 elemente de bază ale employee engagement în modelul realizat de Deloitte sunt următoarele:

1. Muncă plină de sens
Prima și poate cea mai importantă parte din strategia de employee engagement este aceea de a construi un mediu în care fiecare angajat simte că munca lui are sens, un scop, și că activitatea lui face o diferență la locul de muncă.

2. Management care acordă sprijin
O echipă de management care încurajează și sprijină angajații este critică pentru a determina angajamentul angajaților. Managerii operează alături de angajați, nu deasupra angajaților. Managerii buni contribuie de asemenea la următorul element al unei organizații irezistibile, și anume crearea unui mediu de lucru pozitiv.

3. Un mediu de lucru pozitiv
Dacă vreți ca angajații să fie implicați la locul de muncă aceștia trebuie să se simtă confortabil, valorizați și motivați. Stabilirea unei culturi organizaționale bazate pe recunoaștere, în care angajaților li se recunoaște performanța de către manageri și colegi, este esențială.

4. Oportunități de creștere
Studiile cu privire la engagement arată că oportunitățile de învățare, dezvoltare profesională și de progresie în carieră se numără printre principalele “motoare” ale satisfacției angajaților.

5. Încrederea în viziunea leadership-ului
Pentru a câștiga încrederea angajaților lor, liderii trebuie în primul rând să explice și să comunice viziunea lor angajaților și să le arate cum poate fi transpusă această viziune în realitate. Dacă nu există încredere din partea angajaților în viziunea leadership-ului nu există nici angajament.

Articol scris de Diana Sbârcea pentru ediția 86 a revistei Horeca România.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok