ANSVSA continuă controalele la unitățile de alimentație publică. Ce deficiențe a constatat până acum

Inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor desfăşoară începând cu data de 18 mai o acţiune tematică la nivel naţional pentru verificarea cerințelor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind funcţionarea unităţilor de alimentaţie publică în cadrul cărora se comercializează produse alimentare către consumatorul final, în perioada stării de alertă.

Până la data de 3 iunie 2020, au fost verificate 1.920 de obiective, precum: restaurant, unități de tip fast-food, pizzerii, cafenele, unități de catering, supermarket-uri, magazine alimentare, cantine, cofetării, patiserii, unități cu livrare la pachet, bistro-uri, etc. În urma controalelor au fost aplicate 103 de amenzi contravenționale în valoare de 360.600 de lei și au fost emise 2 ordonanțe privind suspendarea temporară a activității. De asemenea, au fost reținute oficial și dirijate spre neutralizare 176 de kg de produse de origine animală.

Controalele ANSVSA cu această tematică vor continua cu aceeași intensitate pe toată durata stării de alertă, informează autoritățile.

controaleansvsastarealerta

Principalele deficiențe constatate în urma controalelor efectuate de ANSVSA au fost:

  • neconformităţi legate de asigurarea trasabilității și conformității produselor alimentare (etichetare, buletine analiză cu rezultate nesatisfăcătoare)
  • nerespectarea normelor sanitare veterinare privind regimul termic conform indicațiilor stabilite de către producător;
  • întreținerea necorespunzătoare a spațiilor de prelucrare, depozitare și valorificare a produselor alimentare, precum și a instalațiilor, utilajelor și a ustensilelor de lucru folosite;
  • manipulare și depozitare necorespunzătoare a produselor alimentare și a ambalajelor,
  • neconformităţi privind monitorizarea și implementarea procedurilor bazate pe principiile HACCP;
  • lipsa sau neaplicarea procedurii privind bunele practici de igienă în unitate (ex: spații, echipamente și ustensile de lucru, utilaje frigorifice aflate în condiții necorespunzătoare de întreținere și igienă);
  • neconformităţi privind întreținerea și igiena echipamentului de protecție sanitară a personalului muncitor și/sau legate de atestarea stării de sănătate a acestuia;
  • neefectuarea operațiunilor de DDD în condițiile legislației specifice domeniului alimentar;

ANSVSA reamintește cetățenilor numărul de telefon al „Call Center”-ului A.N.S.V.S.A. - 0800 826 787, care poate fi apelat gratuit, din orice reţea de telefonie, pentru a sesiza nereguli în domeniul siguranţei alimentelor.


Cele mai citite articole

Prev Next