Explicația ministrului Grapini pentru neparticiparea la târgul de la Munchen

mariagrapini2Ministrul Delegat pentru IMM-uri, Mediu de afaceri si Turism, Maria Grapini a transmis astăzi presei poziția sa privind neparticiparea României la Târgul de Turism de la Munchen. “Modul în care ne prezentăm la târguri internaționale trebuie complet schimbat. S-au cheltuit zeci de milioane de euro pe promovare în turism și ponderea turismului în PIB a rămas tot la circa 1,5%.”, se arată într-un comunicat de presă.

Redăm mai jos poziția ministrului referitoare la decizia de a nu participa la târgul de turism de la Munchen, extrasă din comunicatul de presă:

Târgul Internațional de Turism F.R.E.E de la Munchen NU a fost aprobat, așadar nu am avut ce să anulez.

Procedura prin care, în anii din urmă, se organiza stand național și cu două firme, risipindu-se bani și făcând contraimagine României, nu poate continua. Acest lucru l-am anunțat Direcției de specialitate din Autoritatea Națională de Turism încă din decembrie 2012 și l-am discutat și cu Asociatiile si Patronatele din Turism.

Datorită procedurilor defectuoase și netransparente ale Direcției Management Brand în alcătuirea materialelor transmise spre aprobarea târgurilor, am decis schimbarea politicii de participare la târguri începând cu procedura de analiză de oportunitate, eficiență, pregătirea hârtiilor, până la înscrierea firmelor, condiții de înscriere, modalități de comunicare a firmelor participante cu Direcția Management Brand.

Din păcate, unii oameni au fost obișnuiți să cheltuie bani pe diferite evenimente care nu au adus nimic bun României.

Târgul de la Munchen figura pe o listă de târguri propuse de diferite asociații, dar până în data de 4 februarie 2013 s-au înscris doar 4 firme.

Analizând ediția din 2012, când au participat doar 5 firme, am constatat că nu putem să organizăm stand național cu cinci firme, care au un volum nesemnificativ în ramură, cu atât mai mult cu cât în Germania urmează un alt târg, la Berlin, unde România va participa.

Decizia de a nu se organiza stand național, care nu împiedică nicio firmă să meargă la târg, a fost comunicată vineri 4 februarie 2013.

Analiza eficienței oricărui eveniment este necesară și se face de către persoane specializate în domeniu.

Faptul că doi ani la rând nu au fost mai mult de cinci firme la acest târg, arată că nu este potrivit pentru firmele românești.

În 6 - 10 martie 2013, la Târgul Internațional de Turism de la Berlin, România va organiza un stand național pe o suprafață de 400 de mp, cu participarea a peste 50 de firme românești. În colaborare cu Ambasada României la Berlin, voi participa alături de Vicepreședintele Autorității Naționale de Turism la întâlniri cu cei mai mari turoperatori din Germania.

Modul în care ne prezentăm la târguri internationale trebuie complet schimbat. S-au cheltuit zeci de milioane de euro pe promovare în turism și ponderea turismului în PIB a rămas tot la cca 1,5% .

Este responsabilitatea mea să gestionăm și banii europeni și pe cei de la buget eficient.

Toate deciziile pe care le-am luat până acum le-am luat în parteneriat cu Asociațiile de profil și consultanți în domeniu.