Topul celor mai vizibile branduri din turism în mass-media

Vizibilitatea turismului în publicitate a înregistrat o evoluţie pozitivă din punct de vedere al numărului de reclame difuzate de media, potrivit unei analize mediaTRUST. În perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2013, canalele media au difuzat 5.176 de spoturi publicitare pe categoria turism.

Distribuţia reclamelor pe medii de difuzare

Cel mai mare volum de publicitate a fost difuzat la staţiile radio (2.975 reclame) şi TV (2.064 reclame). Studiul indică o pondere scăzută a reclamelor în presa scrisă, şi anume, 140 de reclame tipărite.

grafic1

Evoluţia numărului de reclame difuzate pe canalele media în perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2013

Raportul arată o evoluţie pozitivă a numărului de reclame difuzate la posturile de radio. Dacă în luna ianuarie 2013, au fost difuzate 239 de reclame la radio, pe categoria turism, în luna aprilie a aceluiaşi an, numărul lor a crescut, ajungând la 1.303. Această evoluţie  se datorează, într-o anumită măsură, şi minivacanţei de 1 Mai şi Paşti, care a dus la o mărire a numărului de turişti, şi implicit a numărului de oferte. În ceea ce priveşte  reclamele difuzate la TV, se observă o descreştere a numărului acestora, de la 858 de reclame difuzate în luna ianuarie, se ajunge la 385 de reclame înregistrate în luna aprilie 2013.

Reclamele din presa scrisă înregistrează o creştere minoră pe parcursul celor patru luni, ajungând la 40 de reclame în luna aprilie, comparativ cu 35, în ianuarie.

grafic2

Top 5 cele mai promovate branduri

Analiza cuprinde şi un clasament al celor mai vizibile branduri din turism din punct de vedere al publicităţii înregistrate de acestea. Astfel, agenţia de turism Christian Tour a avut cel mai mare număr de reclame difuzate (796) cu un rate card de 469.429 euro. Hotel Germisara a avut 541 de reclame difuzate, înregistrând un RC de 123.811 euro. Rezerva.ro a înregistrat 516 de reclame şi un RC de 835.630 euro. West City Hotel a avut 399 de reclame, cu un RC de 91.088 de euro, iar Pensiunea Sub Cetate la Matei (357 reclame), şi un RC de 809.580 euro.

grafic3

Distribuţia reclamelor pe categorii de produse

Raportul mediaTRUST arată că hotelurile şi pensiunile au înregistrat cel mai mare volum de publicitate (2.333 de reclame) în perioada  1 ianuarie – 30 aprilie 2013, urmate de agenţiile de turism cu 1798 reclame. Categoria Ghiduri/Baze de date/ recomandări se află pe locul trei, înregistrând un număr de 786 de reclame difuzate.

grafic4

Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 5.179 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie – 30 aprilie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Prin intermediul aplicaţiei admonit, mediaTRUST prezintă vizibilitatea turismului în reclamele difuzate de canalele media.