ANAT: “Considerăm agenția Kara Travel suspendată”

pozitieanatkaratravelAsociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) informează opinia publică faptul că agenția de turism Kara Travel, membru ANAT din anul 1997, a intrat în faliment cu începere din data de 27 august 2013, exprimându-și totodată regretul cu privire la situațiile neplăcute întâmpinate de clienții acestei agenții, ca urmare a producerii acestei situații.

Kara Travel a respectat calitatea și statutul de membru al ANAT pe tot parcursul apartenenței sale la această asociație, dar o considerăm suspendată odată cu depunerea cererii de faliment, conform statului ANAT”, se arată într-un comunicat de presă. 

În acest moment există aproximativ 100 de turiști plecați pe destinații externe prin agenția de turism Kara Travel, cărora le-au fost achitate doar parțial serviciile, dar care au transportul retur asigurat. Aceștia vor fi nevoiți să își achite local serviciile neplătite de Kara Travel, urmând ca la întoarcerea în țară să se adreseze asiguratorului care a emis polița de asigurare pentru riscul de insolvabilitate al agenției de turism.

“ANAT nu are atribuții care vizează supravegherea managementului financiar al membrilor săi și nu are nici competențe sau resurse financiare pentru a asigura repatrierea turiștilor sau pentru a compensa pierderile suferite de aceștia, acestea revenind societății de asigurare, conform legii”, se mai arată în comunicatul ANAT.

“Aducem în atenția opiniei publice faptul că, ANAT ca organizație patronală, si Autoritatea Națională pentru Turism, ca autoritate guvernamentală responsabilă, lucrează încă din anul 2012 la găsirea unei forme de asigurare a turiștilor prin care să se asigure contravaloarea vacanțelor, în cazul unui incident nedorit. Din păcate, companiile de asigurări, la rândul lor determinate de un climat economic nefavorabil și versatil,  evită, în general, sume mari la asigurările de insolvență”, se mai arată în comunicatul de presă. 

ANAT intenționează ca odată cu deschiderea Bursei de turism de la Constanța, de săptămâna viitoare, să prezinte împreună cu Autoritatea Națională pentru Turism, un nou set de criterii de licențiere a agențiilor de turism, inclusiv o nouă propunere de asigurare, menită să acopere, într-o măsura mai mare, eventualele pierderi financiare ale turiștilor.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok